چه موقع درام کارتریج باید تعویض شود؟

چه موقع درام کارتریج  باید تعویض شود؟

یکی از تجهیزات کاربردی در بخش ماشین های اداری پرینتر است.این پرینترها مانند دیگر دستگاه ها نیاز به نگهداری و تعمیرات دارند. فرآیند نگهداری و تعمیر چاپگرها شامل تعویض درام و تونر است.در تعریف کلی تونر و درام باید بگوییم درام یک قطعه فلزی استوانه ای مانند، که کارش انتقال تونر یا همان پودر به کاغذ جهت چاپ است. پس از آنکه تونر به درام انتقال پیدا کرد درام، تونرها را به صورت مرتب برای چاپ کاغذ منتقل میکند و از طریق حرارت و فشار بر روی کاغذ ذوب میشوند. اما در تعریف تونر کارتریج باید گفت نگهدارنده پودر تونر است که در صورت تمام شدن میتوان آن را مجدد پر کرد که از نشانه های تموم شدن این پودر کمرنگ شدن صفحات چاپی است.

 

برای خرید و اطلاع از قیمت انواع کارتریج کلیک کنید.

 

علائم خرابی درام و نحوه تشخیص تونر کارتریج خراب

زمانی که چاپگر نیاز به تعویض تونر یا درام دارد نشانه های متشابهی را نشان میدهد که تشخیص مشکل را برای افراد کمی سخت میکند، اما با کمی شناخت و اگاهی به تکنیک های فنی و این نشانه ها میتوانید به راحتی تشخیص دهید که مشکل از درام است یا تونر. ما در این مقاله قصد داریم این نشانه هار را برای تشخیص بهتر این مساله برای شما شرح دهیم.

  • چاپ صفحات تار: در صورتی که چاپگر شما صفحات را به صورت تار یا غیر قابل خوانا چاپ میکند، این مساله میتواند از خرابی درام دستگاه باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد و گاهی نیاز به خرید تونر جدید نیز وجود دارد.با بررسی تونر کارتریج از خرابی و یا مشکلات مربوط به تونر آگاه شوید.در صورتی که سطوح تونر چاپگر مناسب باشد، احتمالا مسئله از درام باشد.شما میتوانید با تمیز کردن درام این مشکل را رفع کنید، اما اگر بعد از این کار همچنان این علائم و نشانه ها ادامه پیدا کرد حال باید به تعویض آن اقدام کنید.

تعویض یونیت درام

  • ایجاد لکه بر روی صفحات چاپی: از دیگر نشانه های خرابی دستگاه پرینتر ، ایجاد لکه های تیره رنگ یا نقطه روی صفحات چاپی است.این مشکل زمانی که سطح درام آسیب دیده باشد و مانع انتقال تونر به کاغذ شود رخ میدهد.اگر این مشکل مربوط به گرد و خاک و کثیفی روی درام باشد میتوان به راحتی با یک پارچه یا دستمال بدون پرز و خشک آن را تمیز کرد و سپس عملیات چاپ را مجدد انجام دهید تا از رفع این مشکل مطمئن شوید.که در صورت بروز مجدد باید درام را تعویض کنید.
  • کیفیت پایین چاپ: اگر چاپگرتان متون و تصاویر را با کیفیت پایین به چاپ میرساند، به احتمال زیاد درام دستگاه خراب شده است.چاپ ضعیف با چاپ تار یا لک و خطوط سیاه متفاوت است بدین معنا که تصاویر و متون به صورت محو شده است.بدین ترتیب یکی از مواردی است که با خالی شدن تونر کارتریج یا جوهر اشتباه گرفته میشود.مجددا سطوح کارتریج را چک کنید تا از کافی بودن جوهر یا تونر آن مطلع شوید و سپس درام چاپگر را بررسی کنید.درام پرینترها بسیار حساس بوده و برای مدت زمانی طولانی دوام ندارند پس گاهی مواقع نیاز به تعویض آن پیدا میکنید.

تعویض درام

  • نشانه های دیگر:علائم دیگری وجود دارد که به بلا استفاده بودن درام و تعویض آن اشاره دارد. شایع ترین آنها در چاپگرهای رنگی است که میتوان با مشاهده چشمک زنی که در نمایشگر چاپگر نمایان میشود شناسایی کرد.از دیگر علائم خرابی درام در پرینتر میتوان چاپ صفحات به صورت خالی، چاپ صفحات به رنگ خاکستری و صداهای آزار دهنده پرینتر در زمان چاپ را نام برد.با این حال بهترین شیوه برای شناسایی کارکرد ضعیف درام دستگاه، نظارت آن است.

نتیجه گیری

این نکته را در نظر داشته باشید که آسیب به درام مشکلاتی را برای پرینتر به وجود خواهد آورد. پس در وهله اول باید بدانید درام باید مناسب با 3 بار شارژ کارتریج تعویض گردد. در صورتی که این زمان طولانی شود به درام آسیب وارد خواهد شد. نکته دیگری که در تعویض درام باید در نظر بگیرید استفاده از مدل اورجینال آن است که در صورت استفاده از مدل تقلبی پرینتر دچار آسیب میشود. امیدواریم از این مقاله اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. در صورتی که از این مطلب لذت بردید، پیشنهادات و نظرات خود را با این مجموعه در میان بگذارید.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط