تلویزیون
برند و سازنده کالا
محدوده قیمت مورد نظر(تومان)

تلویزیون

اولین تلویزیون‌‎ها

در سال 1925، جان لوجی برد موفق شد به وسیله‌ی کابل، برای اولین بار نمایش تصویری را منتقل کند. چند سال بعد ارنست الکساندرسن ساخته‌ی لوجی را گسترش داد و تلویزیونی را ساخت که قابلیت انتقال همزمان صدا و تصویر را داشت. در اوایل دهه‌ی چهل میلادی کم ‌کم تلویزیون‌ها به خانه‌ی افراد متمول و صاحب منصب آمدند و خانواده‌ها برای تماشای عجایب این جعبه‌ی جادویی به خانه‌ی افرادی که توانایی خرید این دستگاه را داشتند می‌رفتند.

تاریخچه‌ انواع تلویزیون از نظر کیفیت تصویر

تلویزیون‌های مکانیکی 

این دستگاه همان چیزی است که جان لوجی ساخت، تلویزیون‌های مکانیکی به وسیله‌ی دیسک‌های چرخانی که با نیروی موتور به حرکت درمی‌آمدند، تصاویر را فقط در مکانی که کاملا تاریک بود به نمایش درمی‌آوردند.

ویژگی و امکانات تلویزیون‌های مکانیکی

تلویزیون‌های الکترونیکی CRT 

این دستگاه را فیلو فارنسورث، مخترع 21 ساله ای که تا 14 سالگی در خانه ای بدون برق و نور زندگی کرده بود، ساخت. او برای اولین بارموفق شد که به وسیله‌ی لامپ‌های کاتدی که در تلویزیون‌ها تعبیه کرده بود، جریان الکتریکی را به تغییر رنگ سیاه و سفید تبدیل کند.

تلویزیون‌های الکترونیکی CRT

تلویزیون‌های رنگی

از سال 1929 تلاش‌های زیادی برای رنگی شدن تلویزیون‌ها انجام شد اما به دلیل جریان داشتن جنگ‌های جهانی و آماده نبودن برنامه‌های متنوع برای پخش و گران بودن تلویزیون‌، پیشرفت چشمگیری در این زمینه حاصل نشد تا سال 1954 میلادی که اولین برنامه تلویزیونی رنگی به نمایش درآمد. چند سال بعد، در 1972 بالاخره تمام برنامه‌های شبکه‌های آمریکایی به شکل رنگی پخش شدند.

تلویزیون‌ قدیمی رنگی

تلویزیون‌های DLP 

در سال 1987، این دستگاه توسط شرکت Texas instruments ساخته شد. تلویزیون‌های DLP به وسیله‌ی یک لامپ سفید در مقابل صفحه ای چرخان و مجموعه ای از آینه‌های میکروسکوپی که DLD نامیده می‌شوند پیکسل‌ها را به نمایش درمی‌آوردند.

تلویزیون‌های نوع DLP

تلویزیون‌های پلاسما PDP 

بعد از پیشرفت‌هایی که با سرعت زیاد، در این صنعت، در حال رخ دادن بود، نوبت به سایز تلویزیون‌ها رسید. دیگر نمایشگرهای کوچک جوابگوی نیازهای مشتریان نبود. در این بین شرکت‌ها شروع به تولید دستگاه‌هایی با صفحه‌ی تخت و سایز بزرگ کردند که به آنها پلاسما می‌گویند.

تلویزیون‌های LCD 

چند سال بعد تصویرهای تار و کمرنگ قبلی به وسیله‌ی کریستال مایع اصلاح شدند و تلویزیون‎های LCD با کیفیت بالا‌‌تر و زخامت کمتر، روی کار آمدند.

تلویزیون‌های LED

این جعبه‌های جادویی به روند رو به رشد خود ادامه دادند و در سال 2005 شرکت سونی تلویزیون‌های LED را به دنیا معرفی کرد. در این نوع جدید به جای کریستال مایع از رشته‎های LED استفاده کردند و کیفیت تصویر را به درجه‌ی عالی رساندند.

تلویزیون‌های LED و LCD

تلویزیون‎های OLED 

تفاوت این نوع با سری قبلی در این است که OLED ها بر خلاف LED منبع نور مجزایی ندارند و خود پیکسل‎ها قابلیت تولید نور را دارا هستند. همین موضوع باعث شده است تصویر واضح‌تر و طبیعی‎تر باشد و هنگام تماشا، لذت بیشتری ببرید.

تلویزیون‎های مدل OLED

تلویزیون‎های QLED

در نهایت رشد صنعت تلویزیون و تصویر، در سال 2018 کمپانی سامسونگ از سری جدید خود پرده برداری کرد. در این تلویزیون‎ها کنتراست، روشنایی و دقت تصویر بهبود پیدا کرده است و توانایی این را دارد که صد‌ها میلیون رنگ را به نمایش بگذارد.

ویژگی‌های تلویزیون‎های QLED

تاریخچه‎ی ورود تلویزیون به ایران

در سال 1337 تلویزیون ایران شروع به کار کرد و از ابتدای امر تا ده سال بعد این تشکیلات متعلق به بخش خصوصی بود. یک سال بعد از تاسیس تلویزیون ایران در تهران، شعبه ای از آن در آبادان تاسیس شد. برنامه‌‏های تلویزیونی در آن دوره محدود به ساعات 6 الی 10 شب بودند و کم‏ کم و با استقبال مردم یک ساعت به این محدوده اضافه شد. از سال 1347 که مصادف است با ملی شدن تلویزیون تا انقلاب اسلامی، حدود 9 هزار شغل از این راه ایجاد شد و افراد زیادی مشغول به کار شدند. بعد از انقلاب، نام رادیو و تلویزیون ملی ایران به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تغییر پیدا کرد. این جعبه‏ جادویی علاوه بر جنبه‏ سرگرمی، به عنوان یک ابزار بسیار مهم ارتباطی وارد زندگی مردم ایران شد و علاوه بر تاثیرات فرهنگی عمیقی که به همراه داشت، هنوز هم با وجود اینترنت و سایر راه‌‏های ارتباطی، به عنوان منبع مهم خبررسانی مورد استفاده‏ قشر قابل توجهی از مردم است. این تاثیر تا حدی است که امروزه، این وسیله را در کنار لوازم ضروری زندگی قرار می‌‏دهیم.

تفاوت تلویزیون‌‎های هوشمند و معمولی

تلویزیون‏‌های هوشمند یا همان Smart TV ها به دستگاه‏‌هایی گفته می‎شود که اگر چه صفحه‎ی نمایشگر مشابهی با سری‏‌های قبلی دارند و مثلا مانند آنها LED هستند اما از لحاظ نرم افزاری به شکلی برنامه ریزی شده‎اند که می‎توانیم آنها را بدون واسطه به گوشی موبایل و اینترنت وصل کنیم و همچنین قابلیت نصب برنامه‏‌هایی مانند Youtube و اینستاگرام بر روی آنها وجود دارد.

با خریداری تلویزیون‏‌های هوشمند عملا از کابل‎های مختلف بی‎نیاز می‎شوید و می‌‏توانید از نمایشگر خود به عنوان گوشی استفاده کنید، در یوتیوب و سایر برنامه‏‌ها چرخ بزنید، فیلم ببینید و از لحظات خود در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید.

آیا همه‎ تلویزیون‏‌های هوشمند 4K هستند؟

تلویزیون‎های هوشمند را از جهت قابلیت دسترسی به اینترنت و گوشی و اپلیکیشن‏‌ها از سایر دستگاه‏‌ها متمایز می‎دانند و این موضوع ربط چندانی به کیفیت تصویر ندارد، 4K به تلویزیون‏‌هایی گفته می‎شود که رزولوشن آنها 4000 پیکسل است و کیفیتی به مراتب بهتر از دستگاه‏‌های ful-HD دارند. فلذا نتیجه می‏‌گیریم که تمامی نمایشگر‌‌های هوشمند 4K نیستند.

قابلیت PVR چیست؟

PVR مخفف کلمه personal video recorder است و به قابلیت ضبط تلویزیون‌‏ها به وسیله‎ی هارد اکسترنال، فلش و غیره می‎گویند. تلویزیون‏‌هایی که این ویژگی را دارند موجب می‌‏شوند که شما برنامه‏  مورد علاقه‏ خود را از دست ندهید، آن را ضبط کنید و هر وقت که دستتان خالی بود به تماشای برنامه‌‏های ضبط شده بنشینید. همچنین این قابلیت باعث صرفه جویی در هزینه‎ها می‏‌شود و دیگر نیاز نیست حجم اینترنتی خود را صرف دانلود دوباره‏ فیلم‌‏ها و برنامه‌‏ها کنید.

قابلیت PVR و ویژگی‌های آن

مزایای خرید تلویزیون از کیومیتا

این شرکت با ارائه‎ی بهترین و جدیدترین تلویزیون‎های برند سام، تمامی توقعی که خریدار از یک تلویزیون دارد را برطرف می‏‌کند. شما می‌‏توانید برای اطمینان، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و محصول مورد نظر خود را به سادگی و با مناسب‎ترین قیمت از سایت کیومیتا سفارش دهید.