سوئیچ
برند و سازنده کالا
محدوده قیمت مورد نظر(تومان)
مقایسه
سوئیچ 24 پورت Linksys LGS326MP
سوئیچ 24 پورت Linksys LGS326MP
لطفا تماس بگیرید

    سوئیچ

    سوئیچ یک قطعه سخت افزاری در شبکه رایانه ای است که سایر دستگاه ها را به یکدیگر متصل می کند. چندین کابل داده به سوئیچ شبکه متصل می شوند تا ارتباط بین دستگاه های مختلف شبکه را فعال کنند. سوئیچ ها با انتقال یک بسته شبکه دریافتی فقط به یک یا چند دستگاهی که بسته برای آنها در نظر گرفته شده است ، جریان داده ها را از طریق شبکه مدیریت می کنند. هر دستگاه شبکه متصل به یک سوئیچ را می توان با آدرس شبکه آن شناسایی کرد، به سوئیچ امکان می دهد جریان ترافیک و امنیت و کارایی شبکه را به حداکثر برساند.

    انواع سوئیچ شبکه

    سوئیچ دارای انواع مختلفی از جمله سوئیچ شبکه، سوئیچ غیر مدیریتی، سوییچ مدیریتی و سوئیچ PoE است که هر سوئیچ ویژگی و کاربرد های خاص خود را دارد. در اینجا به بررسی آن ها می پردازیم.

    سوئیچ شبکه: از سوئیچ های شبکه محلی یا سوئیچ های LAN معمولاً برای اتصال نقاط در شبکه داخلی استفاده می شود. همچنین به عنوان سوئیچ داده یا سوئیچ اترنت شناخته می شود. با تخصیص اقتصادی پهنای باند، همپوشانی بسته های داده ای را که از طریق شبکه انجام می شوند مسدود می کند. سوئیچ LAN قبل از هدایت داده به گیرنده برنامه ریزی شده، آن را تحویل می دهد. این سوئیچ با توزیع بسته ای از داده ها تنها به گیرنده مورد نظر، از ازدحام شبکه می کاهد.

    سوئیچ غیر مدیریتی: سوئیچ های کنترل نشده شبکه اغلب در شبکه های خانگی ، شرکت ها و دفاتر کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. این اجازه را می دهد تا دستگاه های موجود در شبکه در یک مکان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، مانند رایانه به رایانه یا چاپگر به رایانه. سوئیچ غیر مدیریتی لزوماً نیازی به پیکربندی ندارد و راه اندازی آن ساده و آسان است. اگر می خواهید پورت های اترنت بیشتری اضافه کنید، می توانید از این سوئیچ های plug and play در شبکه استفاده کنید.

    سوییچ مدیریتی: این نوع سوئیچ ها در مقایسه با سوئیچ های کنترل نشده یا همان غیر مدیریتی، این است که می توان آنها را برای ارتقا عملکرد یک شبکه خاص سفارشی کرد و برخی از ویژگی ها مانند QoS (کیفیت خدمات)، پروتکل مدیریت شبکه ساده (SNMP) و ... را ارائه می دهند. این نوع سوئیچ در شبکه می تواند از طیف وسیعی از ویژگی های پیشرفته طراحی شده برای کنترل توسط یک مدیر حرفه ای پشتیبانی کند. علاوه بر این، سوئیچ هوشمند نیز وجود دارد، که نوعی سوئیچ مدیریت شده است که برخی از ویژگی های سوئیچ مدیریت شده را دارد، اما محدود تر است. سوئیچ شبکه هوشمند معمولاً برای دستگاه های شبکه مانند VLAN استفاده می شود. برای اطلاع از قیمت سوئیچ مدیریتی با ما تماس بگیرید

    سوئیچ PoE: سوئیچ PoE Gigabit Ethernet یک سوئیچ شبکه است که از فناوری Power over Ethernet استفاده می کند. هنگامی که به چندین دستگاه شبکه دیگر متصل هستید ، سوئیچ های PoE می توانند همزمان از برق و انتقال داده از طریق یک کابل شبکه پشتیبانی کنند. این روند کابل کشی را بسیار ساده می کند. این نوع سوئیچ ها در شبکه انعطاف پذیری بیشتری را ایجاد می کنند و شما هرگز هنگام استقرار دستگاه های شبکه نگران خروجی برق نخواهید بود.

    سوئیچ قابل انعطاف: سوئیچ های قابل انعطاف راهی برای ساده سازی و افزایش در دسترس بودن شبکه است. به عنوان مثال ، به جای پیکربندی، مدیریت و عیب یابی هشت سوئیچ 48 پورت به صورت جداگانه ، می توانید همه هشت مورد را مانند یک واحد با استفاده از یک سوئیچ قابل انباشت مدیریت کنید. با یک سوئیچ قابل انعطاف پذیری واقعی، این هشت سوئیچ (مجموع 384 پورت) به عنوان یک سوئیچ واحد عمل می کنند - یک عامل SNMP / RMON ، دامنه درخت Spanning Tree ، CLI یا رابط وب وجود دارد.

    حدود قیمت سوئیچ شبکه در بازار

    قیمت سوئیچ شبکه با در نظر گرفتن ویژگی ها، برند و کاربردها بسیار متفاوت است. در حال حاضر تولید کنندگان بسیاری از جمله Linksys و D-Link در بازار هستند که قیمت های بسیار مقرون به صرفه ای را برای منزل و مشاغل کوچک ارائه می دهد. اما برای محیط های بزرگ تر نیاز به سوئیچ های قدرتمند تر نیز است که این ویژگی بر روی قیمت بسیار تاثیر گذار است.

    مزایای خرید سوئیچ شبکه از سایت کیومیتا

    فروشگاه اینترنتی کیومیتا به عنوان یکی از سایت های معتبر در زمینه فروش سوئیچ شبکه در ایران مشغول است و انواع سوئیچ ها را با قیمت های بسیار مناسب و گارانتی های معتبر ارائه داده است. شما خریداران گرامی می توانید مدل مورد نظر خود را به راحتی، از طریق این سایت انتخاب و خریداری کنید و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.