رول حرارتی
برند و سازنده کالا

محدوده قیمت مورد نظر(تومان)

رول حرارتی

رول حرارتی نوعی کاغذ مخصوص است که می‌تواند بدون استفاده جوهر در معرض گرما تغییر رنگ دهد. این رول به طور خاص برای دستگاه‌های حرارتی مانند صندوق‌های پول ، پایانه‌های کارت اعتباری و پرینتر‌های حرارتی طراحی شده است. رول حرارتی از این جهت که با ترکیبی از رنگ و مواد شیمیایی پوشانده شده، متفاوت از کاغذ معمولی است. وقتی رنگ بالا‌تر از نقطه ذوب گرم می‌شود، رنگ به مواد شیمیایی واکنش نشان می‌دهد و باعث تغییر شکل به رنگ می‌شود. هد چاپ در دستگاه قادر است مناطق صحیح کاغذ را گرم کرده و باعث خوانایی آن شود. درواقع رول‌های حرارتی تقریباً سطح نرم دارند و نوشتن آنها با قلم سخت است در حالیکه کاغذی معمولی مانند کاغذ‌های کپی قابل نوشتن هستند. همه ما می‌دانیم که یک چاپگر معمولی چقدر می‌تواند کند باشد زیرا از نوار‌ها برای انتقال جوهر به کاغذ استفاده می‌کند. در مقابل کاغذ معمولی، رول های کاغذ حرارتی با سرعت بسیار بیشتری تصویر را تولید می‌کنند. هد‌های چاپ حرارتی تصاویر را بر حسب میلی ثانیه تولید می‌کنند که منجر به ایجاد خطوط بسیار سریع‌تر در ثانیه و تصاویر بسیار سریع خشک می‌شوند. سرعت افزایش یافته امکان چاپ سریع‌تر رسید‌های حرارتی را برای مشتریان فراهم می‌کند، بنابراین می‌تواند زمان انتظار را در صف پرداخت صرفه جویی کند. چاپ حرارتی تصاویری سریع، قابل اعتماد و کیفیت بالا را فراهم می‌کند و در بخش‌های مختلفی نظیر فروشگاه‌های مواد غذایی، مراکز خرید، پمپ بنزین‌ها، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، قنادی و غیره قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های رول حرارتی

رول‌های حرارتی را می‌توان به سه دسته تقسیم بندی کرد:

رول حرارتی صندوق فروشگاهی

این نوع رول همانگونه که از اسمش پیداست در فروشگاه‌‌ها، رستوران‌‌ها، هایپر مارکت‌‌ها و غیره استفاده قابل استفاده است.

رول حرارتی فیش پرینتر

یکی دیگر از انواع رول حرارتی است که به رول حرارتی هشت سانتی نیز معروف است و در متراژ‌های 55، 45 و 50 متری تولید می‌شود.

رول حرارتی آزمایشگاهی

این رول حرارتی در آزمایشگاه‌‌ها حرارت بسیار قوی را برای ارائه اطلاعات پزشکی دارد.

کیفیت این رول‌های حرارتی ذکر شده با توجه به تولیدکنندگان خود بسیار متنوع بوده و در متراژ‌های مختلفی موجود هستند.

حدود قیمت رول کاغذی حرارتی

عوامل بسیاری بر روی قیمت رول حرارتی تاثیر گذار است؛ شرکت تولید کننده یکی از این عوامل است. به عنوان مثال شرکت هانسول یکی از تولید کنندگان معروف لیبل‌های حرارتی با کیفیت بوده و از این رو قیمت لیبل‌های بالا‌‌تری را نسبت ره دیگر تولید کنندگان ارائه می‌دهد. البته فاکتور‌های دیگری نیز موثر هستند که شامل پرزدار نبودن رول و سایز رنگ می‌شود.

نحوه سفارش و خرید رول حرارتی

با خرید رول حرارتی از فروشگاه اینترنتی کیومیتا علاوه بر گارانتی، از ضمانت کالا نیز بهره مند شوید. این فروشگاه انواع رول حرارتی را در ابعاد و مدل‌های مختلف و حداقل قیمت برای مشتریان فراهم نموده است و با ثبت و خرید محصول در کمترین زمان به دستتان خواهد رسید.