ریبون
برند و سازنده کالا






محدوده قیمت مورد نظر(تومان)
مقایسه
ریبون وکس wax 60x75
ریبون وکس wax 60x75
۴۰,۰۰۰ تومان
مقایسه
ریبون وکس wax 110x75
ریبون وکس wax 110x75
۵۷,۰۰۰ تومان
مقایسه
ریبون lq300
ریبون lq300
۹۳,۰۰۰ تومان
مقایسه
ریبون وکس 300×60
ریبون وکس 300×60
۱۰۰,۰۰۰ تومان
مقایسه
ریبون LQ-350
ریبون LQ-350
۱۲۰,۰۰۰ تومان
مقایسه
مقایسه
ریبون وکس 300×80
ریبون وکس 300×80
۱۴۵,۰۰۰ تومان
مقایسه
ریبون PR9
ریبون PR9
۱۵۰,۰۰۰ تومان
مقایسه
ریبون وکس wax 110x300
ریبون وکس wax 110x300
۱۹۰,۰۰۰ تومان
مقایسه
ریبون PR2
ریبون PR2
۲۰۰,۰۰۰ تومان
مقایسه
ریبون رزین resin 110x75
ریبون رزین resin 110x75
۲۳۵,۰۰۰ تومان
مقایسه
ریبون LQ-2180
ریبون LQ-2180
۳۱۵,۰۰۰ تومان

ریبون

در لیبل پرینتر برای چاپ انواع برچسب ها و لیبل ها باید از ریبون مخصوص لیبل استفاده کرد. در تعریف کلی میتوان گفت ریبون یک نوع ورق است که بر روی سطح آن جوهر کشیده شده است. در هنگام خرید ریبون در نظر داشته باشید که چه نوع برچسبی را میخواهید چاپ کنید؟ ماندگاری چاپ چه قدر برایتان مهم است؟ کیفیت چاپ برایتان چه قدر اهمیت دارد؟ از آنجایی که نوع ریبون و کیفیت آنها بر قیمت ریبون هم تاثیرگذار است پس بهتر است اطلاعاتی جامع در مورد ریبون ها داشته باشید.

معرفی انواع ریبون ها

  • ریبون Resin: این ریبون از کیفیت چاپ بالایی برخوردار بوده و مناسب چاپ لیبل های پی وی سی، متال و تايوك میباشد. از این ریبون میتوان برای چاپ لیبل های دیگر هم مورد استفاده قرارد، اما چون چاپ این نوع لیبل ها مهم میباشد و مدت طولانی باید بماند و از بین نرود بسیار حساس است.
  • ریبون Wax: یکی از ارزان ترین نوع ریبون ها محسوب میشود و بیشتر مورد استفاده لیبل های کاغذی قرار میگیرد. یکی از معایب این ریبون عدم مقاومت آن در مقابل آب و ساییدگی بوده که بعد از مدت کوتاهی از بین میروند.
  •  ریبون Wax & Resin: این مدل از ریبون ها از نظر کیفیت و مقاومت شبیه به دو مدل قبل بوده و انواع چاپ را بر روی انواع لیبل ها را دارا است.
  • ریبون Super Resin: این مدل ریبون برای چاپ لیبل های PVC و اموال مورد استفاده قرار میگیرد و بسیار مقاوم میباشد.

راهنمای خرید ریبون مناسب برای لیبل پرینتر

در لیبل پرینتر ها دو نوع روش چاپ Thermal Transfer (حرارت مستقیم) مثل پرینتر لیبل زن میوا MBP-1100P  و Direct Thermal ( حرارت غیر مستقیم) مثل پرینتر لیبل زن آزمایشگاهی بیکسلون Bixolon SLP-D220 وجود دارد. کیفیت و ماندگاری در روش چاپ حرارت مستقیم بیشتر است که دلیل آن استفاده از ریبون های مقاوم است.انتخاب ریبون بر اساس شرایط محیط، کاربرد و نوع لیبل پرینتر میباشد که کار آسانی نمیباشد. در بازار ریبونها با برند های متنوعی تولید و عرضه شده اند که ممکن است بعضی از آنها تقلبی باشند، همچنین از نظر ظاهری یکسان بوده اما کاربردهای مختلفی دارند. پس بهتر است به سراغ شرکت های تولید کننده پرینتر کارت PVC دستگاهتان بروید. در صورتی که ریبون های بی کیفیت استفاده شود به هد دستگاه آسیب میرسد. لذا در هنگام انتخاب و خرید ریبون به کیفیت و نوع آن توجه نمایید. هنگام انتخاب ریبون باید به چند نکته توجه کنید که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

  1. اطمینان حاصل نمایید که روش چاپ پرینتر شما انتقال حرارت مستقیم است.ریبون ها را فقط برای چاپگرهای حرارت مستقیم به کار میبرند، زیرا لیبل پرینترهایی که از این روش پشتیبانی نمیکنند فاقد نگهدارنده ریبون هستند.
  2. سایز مناسب خود را برای ریبون مشخص کنید = ریبون ها دارای طول و عرض بوده که هر لیبل پرینتر طول و عرض های متفاوتی دارند.به عنوان مثال اگر ریبونی دارای عرض 8 اینچ باشد نمیتواند در لیبل زنی با عرض 4 اینچ قرار گیرد.به این نکته توجه داشته باشید همیشه عرض ریبون برابر و یا کمتر از عرض دستگاه میباشد. در مورد طول، که تعیین میکند توسط رول، چند اینچ ریبون قابل چاپ خواهد بود.به عنوان مثال ریبونی با طول 244 اینچ میتواند 122 لیبل را با طول 2 اینچ چاپ کند.بنابراین طول ریبون را متناسب با حجم چاپگر انتخاب کنید.
  3. جنس متناسب با ریبون را انتخاب کنید = ریبون وکس از نظر قیمت بسیار مناسب تر از ریبون های دیگر بوده که بیشتر برای چاپ بر روی لیبل و تگ مورد استفاده قرار میگیرد.ماندگاری آن نسبت به روش حرارت مستقیم بیشتر است.این ریبون در رنگ مشکی تولید شده است. ریبون وکس رزین از ترکیب دو ریبون رزین و وکس است که چاپ ماندگار و مقاومی را به شما ارائه میدهد. ریبون رزین از با کیفیت ترین و مقاوم ترین ریبون های موجود میباشد.مناسب برای محصولاتی که در محیط های مختلف قرار دارند بوده و در مقابل مواد شیمیایی و آب مقاومت بالایی دارد.

انواع پوشش ریبون

  • ریبون با پوشش داخلی
  • ریبون با پوشش خارجی

برای اطلاع از نوع پوشش چاپگر لیبل خود میتوانید روی لایه اصلی بیرون ریبون تکه ای از نوار چسب را بچسانید، بعد از چند ثانیه آن را جدا کنید، اگر بر روی نوار جوهر باقی مانده باشد بدین معناست که باید ریبون با پوشش خارجی در دستگاه استفاده نمایید و در صورت عدم جوهر بر روی نوار باید از ریبون پوشش داخلی استفاده نمایید.

برای خرید و اطلاع از قیمت ریبون ها میتوانید با کارشناسان شرکت کیومیتا در تماس باشید.