برند و سازنده کالا
محدوده قیمت مورد نظر(تومان)
مقایسه
عینک سه بعدی اپسون ELPGS03
عینک سه بعدی اپسون ELPGS03
لطفا تماس بگیرید
مقایسه
عینک سه بعدی اپتما ZC301
عینک سه بعدی اپتما ZC301
لطفا تماس بگیرید

    عینک سه بعدی

    علت ساخت اولین عینک‌های سه بعدی

    قبل از اختراع عینک‌هایی که ما را به دنیای عجیب و حیرت انگیز سه بعدی وارد کنند، تصاویر 3D ساخته شدند، اما مشکل آنها این بود که در صفحه‌ی تخت دو بعدی, اعم از ویدئو پروژکتور یا مانیتور نمایش داده می‌شدند و با اینکه پوشش آنها از دو بعد فراتر بود ولی صفحه‌های تخت حس واقعی آنها را به درستی، و در بهترین حالت منتقل نمی‌کردند.

    چشم‌های انسان از لحاظ بیولوژیکی به شکلی برنامه ریزی شده هستند تا به عمق توجه زیادی نشان دهند، در واقع به خاطر فاصله‌‌ی اندکی که دو چشم ما از یک دیگر دارند، محدوده‌ی بینایی هر کدام از چشم‌هایمان کمی متفاوت است و همین مسئله موجب برجسته بینی و اشراف بیشتر به محیط می‌شود. با توجه به میل طبیعی انسان برای بقا، این ویژگی برجسته بینی کاملا منطقی و ضروری به نظر می‌رسد، زیرا با این دید چند جانبه است که می‌توانیم از خطرات اطرافمان آگاه باشیم. پس انسان به صورت ناخودآگاه و غیر ارادی اطلاعات چند جانبه‌ و عمیق بینایی را ثبت می‌کند و توجه ویژه‌ای به آنها دارد و با همین قدرت چندبعدی دیدن است که موقعیت خود را و نسبتمان با اشیای مختلف را درک می‌کنیم.

    با توجه به مطالبی که گفته شد و بررسی کردیم، اختراع عینکی که از یک صفحه‌ی دو بعدی، با تاثیر بر لایه‌های عمیق بینایی انسان، استنباط و برداشتی چند بعدی می‌دهد، می‌تواند لذت تجربه‌ای مشابه با زندگی واقعی را برای ما به وجود بیاورد. برخی از شرکت‌های معتبر تولید کننده‌ی وسایل الکترونیکی مانند توشیبا و سونی، نمایشگرهایی را طراحی کرده‌اند که با عدسی مخصوص به خود، بدون استفاده از عینک، دید 3D ارائه می‌دهند. ساز و کار این دستگاه‌ها بدین صورت است که کاربر در زاویه‌ای مخصوص، به تماشا می‌نشیند و این گونه، تصاویر مختلفی به چشم چپ و راست، به شکلی همزمان، وارد می‌شوند و نتیجه‌ای که دریافت می‌شود، تصویری سه بعدی است.

    انواع عینک‌های سه بعدی

    عینک‌های سه بعدی اکتیو

    فناوری این دسته از عینک‌ها، به این صورت است که شاتر الکترونیکی و برقی آن، نمایش تصاویر را با سرعت بسیار بالا در چشم چپ و راست کاربر تغییر می‌دهد و این گونه، ذهن انسان را برای دیدن تصاویر سه بعدی فریب می‌دهد. اما استفاده‌ی طولانی مدت از آنها می‌تواند موجب سر درد شود و همچنین گران قیمت‌تر و سنگین‌تر از نوع پسیو هستند.

    عینک‌های سه بعدی مدل اکتیو

    عینک‌های سه بعدی پسیو

    کاربری این دسته ساده‌تر است اما از کیفیت پایین‌تری نسبت به نوع اکتیو برخوردار هستند. عینک‌های پسیو به وسیله‌ی لنزهای ویژه‌ی قطبی خود، تصاویر خطی و متفاوتی را برای هر یک از چشم‌ها ایجاد می‌کنند و کنار هم آمدن این دو تصویر، دیدی سه بعدی به کاربر خواهد داد. این دسته از عینک‌ها به دلیل غیر الکترونیکی بودن، بسیار سبک و ارزان هستند و همین باعث محبوبیت بیشتر آنها بین خریداران و مصرف کنندگان عینک‌های 3D شده است. اگر می‌خواهید با خانواده و دوستان خود به تماشای فیلم و بازی، مقابل تلویزیون یا ویدئو پروژکتور بنشینید، عینک‌های اکتیو علی رغم امکانات بیشتر، به دلیل گران قیمت و سنگین بودن، توصیه نمی‌شوند.

    عینک‌های سه بعدی پسیو

    مقایسه:

    در نهایت، اگر برای نمایشگر و ویدئو پروژکتور خود، قصد خرید عینک سه بعدی دارید و نمی‌دانید چگونه باید آن را انتخاب کنید این مطلب برای شماست.

    سطح کیفیت: اگر کیفیت تصویر در سطح بسیار بالا برایتان اهمیت دارد، نوع اکتیو انتخاب‌های بهتری هستند.

    قیمت: عینک‌های سه بعدی اکتیو چند برابر گران‌تر از نوع پسیو هستند.

    تعداد نفرات: اگر می‌خواهید به شکل دسته جمعی، به تماشای تصاویر سه بعدی بنشینید عینک‌های پسیو، برای کاربریتان مناسب‌تر هستند.

    وزن: اکتیوها از تکنولوژی پیچیده‌تری برخوردارند و همین موضوع موجب سنگین‌تر شدن آنها نسبت به نوع پسیو می‌شود.

    منبع تغذیه: پسیوها به شکل مکانیکی عمل می‌کنند اما اکتیوها معمولا انرژی راه اندازی خود را از باتری‌های الکترونیکی دریافت می‌کنند و یا شارژی هستند.

    طول عمر و ماندگاری: عینک‌های پسیو به دلیل اینکه از انرژی برقی استفاده نمی‌کنند، از طول عمر بیشتری نسبت به نوع اکتیو برخوردار هستند.

    خرید عینک‌ سه بعدی

    با توجه به توضیحات بالا می‌توانید عینک سه بعدی مناسب برای ویدئو پروژکتور خود را به راحتی انتخاب کرده و در سریع‌ترین حالت و به صورت آنلاین، محصول مورد نظرتان را از فروشگاه کیومیتا خریداری کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و اطمینان بیشتر از درستی انتخاب، کارشناسان متخصص ما پاسخگوی سوالات و تماس‌های شما هستند.