خرید ویدئو پروژکتور برای سینمای خانگی

خرید ویدئو پروژکتور برای سینمای خانگی

اگر به دنبال خرید یک سینمای خانگی برای خود هستید، با مطالعه این مقاله میتوانید یک انتخاب صحیح و آگاهانه ای داشته باشید. به طور کلی این گروه از پروژکتورها برای مصارف خانگی و به عنوان سینمای خانگی شخصی طراحی و تولید شده است.بی گمان تماشای فیلم ها و برنامه ها در اندازه بزرگ و با کیفیت بالا از عهده یک تلویزیون خانگی برنمیاید.با این حال خرید یک ویدیوپروژکتور خانگی را به شما پیشنهاد میکنیم.

قبل از خرید پروژکتور خانگی به کیفیت و وضوح آن توجه داشته باشید.به طور کلی وضوح یا رزولوشن به تعداد پیکسل های تولید شده توسط پروجکشن گفته میشود که تاثیر مستقیم در کیفیت تصاویر و ویدئوها دارد.به این صورت که هرچه تعداد این پیکسل ها بیشتر باشد کیفیت نیز بالاتر میرود.به طور کلی پیکسل ها به صورت طول و عرض تصاویر بیان میشود.به عنوان مثال رزولوشن 1920x1080 به معنا 1080 پیکسل در طول و 1920 پیکسل در عرض تصاویر است.از متداول ترین رزولوشن ها برای دیتا پروژکتورهای خانگی میتوان به WXGA، UHD و WUXGA اشاره کرد.رزولوشن های پیشنهادی ما برای پروژکتورهای خانگی WUXGA یا همان فول اچ دی است که تصاویر را با کیفیت بالا ارائه میدهد همچنین برای بازی های مهیج انگیز و فول اچ دی بسیار ایده ال خواهد بود.از ویدئوپروژکتورهای فول اچ دی سینمای خانگی میتوان به مدل BENQ W1090 اشاره کرد.

پروژکتور خانگی BENQ W1090

فاکتور دیگری که در دیتا پروژکتور خانگی باید در نظر بگیرید، نسبت کنتراست تصاویر است.کنتراست نشان دهنده فاصله روشنایی از روشن ترین تا تیره ترین نقطه تصویر است. اگر قسمت سفید از قسمت سیاه بیشتر باشد به معنا بالا بودن کنتراست است که به نوبه خود باعث ایجاد سایه های روشن تر و دقیق تر میشود.در واقع کنتراست بیش از 4000:1 بهترین کنتراست برای یک پروژکتور خانگی میباشد که در یک اتاق تاریک استفاده میشود.کنتراست بالا برای پروژکتورها زیاد ضروری نیست زیرا نور محیط موجب میشود اثرات نامطلوب کنتراست پایین چندان به چشم نیاید.پروژکتور مدل BENQ W2000 از نوع دستگاه های کنتراست بالا است.

پشتیبانی از قابلیت 3D یکی دیگر از ویژگی هایی است که در یک ویدئو پروژکتور سینمای خانگی برای بسیاری از کاربران مزیت محسوب میشود.برای استفاده از پروژکتورهای خانگی 3D نیاز این موارد خواهید داشت:

  • استفاده از عینک مخصوص سه بعدی
  • فیلم بلوری 3D
  • کابل HDMI و سازگار با فناوری 3D

از ویدئو پروژکتورهای مدل خانگی که از قابلیت 3D برخوردار هستند میتوان به BENQ W1050 اشاره کرد.

ویدئو پروژکتور خانگی BENQ W1050

نکته مهم دیگری که باید در مورد این دستگاه در نظر بگیرید میزان روشنایی آن است که در مدل های خانگی مقدار روشنایی پایین میباشد.میزان روشنایی برای این دیتا پرروجکشن های سینمای خانگی بین 2000 تا 2500 انسی لومن است.دلیل پایین بودن این میزان این است به وفور کسی را پیدا میکنید که در محیط خانه با روشن گذاشتن چراغ ها و با پرده های کنار زده با پروژکتور به تماشا فیلم بپردازد.

و در آخر این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از ویدئو پروژکتورهای ارزان قیمت با عنوان مدل های خانگی معرفی میشوند اما این پایین بودن قیمت به دلیل رزولوشن یا کیفیت پایین دستگاه بوده که برای مصارف خانگی پیشنهاد نمیشود.پس برای خرید این دستگاه حتما به مراکز معتبر و یا نمایندگی ها مراجعه فرمایید. کیوممیتا به عنوان نمایندگی رسمی بنکیو در تهران آماده خدمت رسانی است.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط