روش اتصال پرینتر به کامپیوتر

روش اتصال پرینتر به کامپیوتر

نصب و راه اندازی دستگاه پرینتر امروزه بسیار ساده و آسان شده است. در صورتی که بخواهید پرینتری را به رایانه یا لپ تاپ خود متصل کنید و یا یک شبکه چاپگر را راه اندازی نمایید تا از طریق گوشی های هوشمند یا تبلت خود عملیات چاپ را انجام دهید، به راحتی در کمترین زمان ممکن میتوانید این کار را انجام دهید.در گذشته برای اتصال پرینتر به رایانه و دیگر دستگاه ها مشکلاتی را نیز به همراه داشت.ابتدا باید از طریق پورت ها، اتصال را برقرار میکردید و از نصب کامل درایو ها مطمئن میشدید و سیستم عامل نیز با آنها سازگاری داشته.اما امروزه با پیشرفت فناوری ها نصب بسیار آسان شده است.برای این اتصال چها روش وجود دارد که شامل اتصال چاپگر به رایانه با استفاده از سیستم عامل ویندوز، استفاده از سیستم عامل مک، شبکه های بی سیم و از طریق گوشی های هوشمند است.

 

برای خرید و اطلاع از قیمت پرینتر از فروشگاه اینترنتی کیومیتا کلیک کنید.

 

روش 1 نصب پرینتر با سیستم عامل Windows

1.ابتدا پرینتر و کامپیوتر را نزدیک به هم قرار داده تا کابل به سهولت به کامپیوتر متصل شود.

2.برای نصب راحت تر پرینتر به کامپیوتر توصیه میشود قبل از نصب پرینتر، نرم افزارهای مربوطه را نصب کنید.در صورت در دسترس نبودن نرم افزار، ویندوزها به صورت خودکار قادرند زمانی که چاپگر به آنها متصل میشود را شناسایی کند.

3.مطمئن شوید که چاپگر را به وسیله پورت USB به رایانه متصل کرده اید.

4.ویندوز باید چاپگر را شناسایی کند و نرم افزارهای مورد نیاز را نصب کند.

5.حال از نصب صحیح پرینتر مطمئن شوید.برای این کار ابتدا وارد Control Panel شده و Devices and Printers را انتخاب کنید و پرینتر نصب شده را از لیست باز شده پیدا کنید.

6.در صورتی که پرینتر مورد نظر شما پیدا نشد، نصب درایو جدید از سایت شرکت سازنده اصلی میتواند این مشکل را رفع کند.در سایت درایوهای مدل چاپگر خود را پیدا و دانلود کنید.

روش 2 نصب پرینتر به کامپیوتر با سیستم عامل Mac

1.همانند روش قبل پرینتر خود را نزدیک کامپیوتر جهت اتصال کابل قرار دهید.

2.تمامی نرم افزارهای پرینتر را نصب کنید و در صورتی که هیچ نرم افزاری را نداشتید OS X به صورت خودکار با وصل کردن به رایانه تشخیص میدهد.

3.پرینترتان را از طریق کابل usb به رایانه متصل کنید و از اتصال آن ها مطمئن شوید.

4.مراحلی را که OS X جهت نصب چاپگر را دارد دنبال کنید.

5.در اینجا از نصب صحیح چاپگر خود مطمئن شوید.برای این کار بر روی Apple menu کلیک کرده و Print & Scan را انتخاب نمایید حال از لیست باز شده پرینتر خود را پیدا کنید.

6.در صورتی که پرینتر خود را از لیست پیدا نکردید، با نصب درایوهای جدید از سایت شرکت سازنده مشکل شما رفع خواهد شد.

روش 3 راه اندازی یک پرینتر شبکه بی سیم

1.بررسی کنید که چاپگر شما قابلیت اتصال به شبکه را دارد زیرا بسیاری از پرینترها از این قابلیت برخوردار هستند و برخی دارای پورت Ethernet هستند.در صورتی که دستگاه شما هیچ کدام از این دو را نداشت شما قطعا به یکی از آنها جهت اتصال نیاز خواهید داشت

2.برای اتصال شما نیاز به یک روتر بی سیم خواهید داشت و باید پرینتر را نزدیک آن قرار دهید بنابراین امکان دور کردن پرینتر از روتر امکان پذیر نیست.در صورتی که شما به یک پرینتر توسط Ethernet متصل باشید، باید به یک روتر وصل باشد.با این حال لازم است که چاپگر را در محلی قرار دهید که به آسانی توسط کابل Ethernet متصل شود.

3.حال چاپگر را روشن نمایید ممکن است پرینتر اتصال به شبکه را نمایش دهد.

4.راهنما و دستور العمل های مربوط به تنظیمات شبکه پرینترتان را مطالعه کنید.برخی از پرینترها باید به صورت مستقیم به رایانه متصل شود قبل از آنکه به صورت بی سیم استفاده شوند.اما برخی دیگر به طور کامل بی سیم راه اندازی میشوند.اگر دستگاه چاپگر شما با شبکه بی سیم پشتیبانی میشود باید از طریق منو interface شبکه بی سیم را پیدا کنید و هنگام متصل شدن به شبکه باید رمز آن را وارد کنید.

5.زمانی که چاپگرتان به شبکه وصل است باید ان را در ویندوز اضافه کنید.در صورتی که از ویندوز Mac استفاده میکنید مراحل زیر را دنبال کنید:

پنجره Control Panel را باز کرده و گزینه Devices and Printers را انتخاب کنید.

بر روی دکمه Add a printer را کلیلک کنید و گزینه wireless ,Add a network یا Bluetooth printer را انتخاب کنید.

ویندوز به صورت خودکار تمامی چاپگرهای موجود را سرچ میکند.چاپگر شبکه جدید را از لیست باز شده انتخاب نمایید و بر روی گزینه Next کلیلک کنید.حال یک صفحه به عنوان تست پرینت بگیرید.

6.کامپیوتر OS X را به چاپگر شبکه متصل کنید که در برخی از موارد چاپگر شبکه در OS X وجود دارد.در صورت نبود امکان دارد مجبور شوید به صورت دستی آن را وارد نمایید.بر روی Apple menu کلیک کنید و گزینه System Preferences را انتخاب نمایید.

در قسمت Hardware گزینه Print & Scan را انتخاب کنید که یک لیست مربوط به پرینترهای متصل شده نمایش داده میشود.

بر روی دکمه + پایین لیست چاپگرها کلیک کنید.در اینجا میتوانید چاپگرهایی که روی شبکه وصل شده اند را پیدا کنید.در صورتی که پرینتر از طریق رایانه با سیستم عامل ویندوز اشتراک گداشته شود، میتوانید از طریق گزینه Windows آن را سرچ کنید.بر روی گزینه Add کلیک کرده تا پرینتر به لیست پرینترها اضافه میشود.
روش 4  پرینت از طریق گوشی های هوشمند

1.در صورتی که از یک چاپگر شبکه دارای Air Print استفاده میکنید، میتوانید از تابع Air Print در بیشتر برنامه های iOS چاپ بگیرید.در ضمن دستگاه iOS به همان وای فای باید متصل باشد.

پرینتر شما باید قابلیت AirPrint را جهت پشتیبانی دارا باشد.در صورتی که پرینترتان از این قابلیت برخوردار است، آن را به صورت یک چاپگر شبکه نصب نمایید.

2.میتوانید اکثر پرینترهای تحت شبکه را به وسیله Google Cloud Printers راه اندازی نمایید و این امکان را به شما میدهد که در هر مکانی و هر زمانی به حساب کاربری خود متصل و عملیان پرینت را انجام دهید.

3. در صورتی که یک چاپگر شبکه دارید و قابلیت AirPrint را ندارد، میتوانید از طریق اپلیکیشن های مخصوص پرینتر استفاده کنید.لازم است که چاپگرتان به صورت یک چاپگر شبکه راه اندازی شود تا بتواند با این اپلیکیشن ها کار کند.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط