چگونه طول عمر پرینتر را افزایش دهیم؟

چگونه طول عمر پرینتر را افزایش دهیم؟

در چندین سال اخیر، چاپگر از ابزارهای بسیار کاربردی در زندگی بشر شده است. در هنگام خرید این دستگاه علاوه بر کیفیت، سرعت، قیمت و ... طول عمر و کارکرد آنها را نیز باید در نظر گرفت. مهم نیست چه نوع پرینتر و برندی را استفاده می کنید، چرا که تمامی پرینتر ها برای درست کار کردن نیاز به نگهداری و سرویس دارند.

زمانی که در محل کار یا منزل چاپگرتان به هر دلیلی از کار بیفتد و یا دچار مشکلات فنی شود، بی شک باعث کلافگی و خستگی کاربر خواهد شد و از طرفی هزینه های اضافی را برای تعمیر یا خرید مجدد دستگاه به دوش می کشد. با این حال سرویس های دوره ای و نگهداری صحیح از آنها از آسیب و یا خرابی دستگاه جلوگیری کند و بار مالی ناچیزی را برای کاربران ایجاد می کند. در ادامه نکات مهم در نگهداری و تعمیر پرینتر را برای شما شرح می دهیم.

راه های افزایش دوام طول عمر پرینتر

 

نکات مهم و ضروری در نگهداری و تعمیر پرینتر

کاغذ را در محیط هایی با رطوبت کم و خشک نگهداری کنید

رطوبت زیاد باعث مرطوب شدن کاغذ، که نهایت منجر به چسبیدن چندین کاغذ به هم می شود. این موضوع باعث گیر کردن کاغذ در چاپگر میشود و در نتیجه باعث خرابی قطعات و یا کل دستگاه خواهد شد. در نگهداری چاپگر و کاغذ در محیط خشک و کم رطوبت و همچنین دوری از گرمای مستقیم دقت نمایید.

در انتخاب نوع کاغذ دقت لازم را ببرید

بسیاری از کاربران خانگی و اداری برای کاهش هزینه های خود از کاغذ های بی کیفیت و ارزان قیمت برای چاپ اسناد و مدارک استفاده می کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که اکثرا کارخانه ها و شرکت های تولید کننده کاغذ کمترین موارد استاندارد را برای کالاهای خود در نظر می گیرند و این کاغذ ها را با این ویژگی ها به تولید می رسانند. در صورتی که کاغذ خریداری شده با پرینترتان سازگار نباشد بی شک قطعات دستگاه آسیب می بیند.

دوره های نگهداری و سرویس منظم

سرویس های دوره ای می تواند باعث افزایش پرینتر شود. جوهر و یا گرد و غبار های ریخته شده در داخل دستگاه را تمیز کنید که این امر سبب افزایش کیفیت و سرعت چاپ خواهد شد. در ضمن برای تمیز کردن همیشه از یک دستمال یا پارچه بدون پرز استفاده کنید.

مقدار توانایی چاپگر را در نظر داشته باشید

هر چاپگر توانایی تعداد چاپ مشخصی را در ماه دارد چرا که همیشه در مورد این موضوع اطلاعات کافی داشته باشید. این اطلاعات را در دفترچه راهنما و یا در کاتالوگ دستگاه در سایت اصلی مشاهده کنید. همیشه سعی کنید این مقدار را در نظر داشته باشید تا در حین چاپ فراتر از آن انجام ندهید چرا که باعث مشکلاتی در حین چاپ و یا برای دستگاه به وجود خواهد آمد.

عدم استفاده طولانی از دستگاه

سعی کنید از پرینتر در مدت زمان طولانی استفاده نکنید زیرا این امر باعث آسیب رسیدن به پرینتر و قطعات آن خواهد شد که در نهایتا باعث از کار افتادن دستگاه می شود. برای کار با چاپگرهای پر سرعت حداکثر 150 صفحه و با چاپگر ها با کیفیت پایین تر حدکثر 60 صفحه در یک مرحله چاپ کنید.

استفاده از کاغذهای سازگار با چاپگر

در صورت استفاده از کاغذ های گلاسه در چاپگر های لیزری سعی کنید از کاغذ های سازگار با آن را استفاده کنید زیرا این نوع کاغذ ها مختص پرینتر های جوهر افشان است و در صورت استفاده در پرینتر های لیزری باعث گیر کردن کاغذ در دستگاه خواهد شد.

انتخاب مناسب برچسب

در صورتی که از چاپگر برای چاپ برچسب استفاده می کنید حتما از برچسب های با کیفیت استفاده کنید. این مسئله، حیاتی تر از انتخاب یک کاغذ معمولی است. زیرا در صورت استفاده از برچسب های بی کیفیت موجب خراب شدن فیوز و غلتک در دستگاه می شود.

از فوت کردن به کاغذ پرهیز کنید

قبل از اینکه کاغذ را در دستگاه قرار دهید از فوت کردن به کاغذ جلوگیری کنید زیرا باعث ایجاد الکتریسیته در کاغذ و منجر به گیر کردن کاغذ در چاپگر خواهد شد.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم نکات لازم را جهت افزایش طول عمر پرینترها برای شما شرح داده باشیم. در صورت هرگونه سوال و یا پیشنهاد می توانید با این مجموعه در ارتباط باشید.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط