گیر کردن کاغذ در پرینتر و روش رفع مشکل

گیر کردن کاغذ در پرینتر و روش رفع مشکل

یکی از مشکلات رایج در استفاده از دستگاه پرینتر، گیر کردن کاغذ در دستگاه است که در هنگام پرینت وقت زیادی از شما می‌گیرد. در اینجا بهترین راه این است که با حفظ خونسردی و با دقت کاغذ را از پرینتر بیرون بکشید که در صورت هرگونه اشتباه در خارج کردن کاغذ ممکن است آسیب جدی به چاپگر وارد شود. در ادامه چند راه کار کاربردی برای حل این مشکل پیشنهاد می‌دهیم.

قبل از هر اقدامی ابتدا پرینتر را خاموش و از برق جدا کنید، چرا که ممکن است خطرات جدی را برای سلامتی شما و دستگاه به همراه داشته باشد.

در بسیاری از مواقع گیر کردن کاغذ در پرینتر در همان زمان ورود کاغذ به دستگاه رخ می‌دهد بنابراین بهتر است سینی کاغذ را بررسی کرده و تمامی برگه‌ها را از سینی خارج کنید، تا بتوانید به راحتی درون دستگاه را ببینید.

مساله در اینجا دقت بالا است که باید کاغذ را به آرامی و بدون پاره شدن از پرینتر بیرون بکشید، چرا که پاره شدن کاغذ دردسر‌های زیادی را به همراه دارد . مورد دیگری که باید در نظر بگیرید این است که حتما کاغذ را در مسیر بیرون رفتن بکشید و سعی نکنید در مسیر برگشت کاغذ را بیرون بکشید، زیرا باعث آسیب جدی به قطعات داخلی پرینتر خواهد شد.

اگر نمی دانید کاغذ کجای دستگاه پرینتر گیر کرده پیشنهاد می‌کنیم شروع به باز کردن در‌های آن کنید تا به کاغذ برسید. برای این کار بهتر است از هر دو دست خود استفاده کنید.

در هنگام گیر کردن کاغذ در پرینتر به هیچ عنوان از ابزار‌های تیز نظیر چاقو، موچین یا هر شی دیگری برای بیرون کشیدن کاغذ استفاده نکنید.

در برخی مواقع کاغذ گیر کرده‌ای در پرینتر وجود ندارد اما همچنان خطا می‌دهد. در اینجا پرینتر را برای رفع خطا Reset کنید و مجدد پرینت بگیرید.

گیر کردن کاغذ در محدوده کارتریج

در صورتی که کاغذ در محدود کارتریج گیر کند لازم است در ابتدا درب کارتریج را باز و با بیرون آوردن کارتریج کاغذ را به آرامی از آن خارج کنید. در نظر داشته باشید در صورتیکه بخشی از کاغذ هنوز داخل پرینتر باقی بماند و قادر به خارج کردن آن نباشید حتما برای رفع آن به مراکز تعمیر چاپگر مراجعه نمایید.

گیر کردن کاغذ در کارتریج تونر

جلوگیری از گیر کردن کاغذ در پرینتر

برای جلوگیری از گیر کردن کاغذ در پرینتر و مشکلاتی که بعد از آن خواهید داشت، پیشنهاداتی را ارائه می‌دهیم که شامل موارد زیر می‌شود.

از کاغذ مناسب و مرغوب استفاده کنید و به هیچ عنوان از برند‌های ضعیف کاغذ‌ استفاده نکنید.

تحت هیچ شرایطی از کاغذ‌های منگنه‌دار برای چاپ استفاده نکنید و قبل از قرار دادن کاغذ در سینی مطمئن شوید هیچ منگنه‌ای بر روی آن نیست.

برخی از دستگاه‌های پرینتر تنظیماتی را دارند که سایز و میزان ضخامت کاغذ شناسایی می‌کنند، حتماً از این قابلیت استفاده کنید.

قبل استفاده از چاپگر راهنمای کامل آن را مطالعه کنید تا از مصرف کاغذ آن مطلع شوید.

در نظر داشته باشید سینی ورودی کاغذ یک قطعه بی مصرف نیست و بهتر است کاغذ را در سینی نگهدارنده تنظیم کنید.

پرینتر را در زمان مناسب برای سرویس‌های دوره‌ای به نمایندگی‌های معتبر ارسال کنید.

استفاده از کارتریج‌های بی‌کیفیت جوهر و تونر اضافی را در پرینتر به جا می‌گذارد که این امر منجر به گرفتگی کاغذ شده و بر روی کیفیت خروجی تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

گیر کردن کاغذ در دستگاه پرینتر تقریبا برای تمامی مصرف کنندگان این دستگاه‌ها به طور معمول پیش آمده. در صورت برخورد با این مشکل با روش‌های گفته شده در فوق به راحتی می‌توانید حل کنید. اما چنانچه مجدد با این مشکل مواجه شدید بهتر است از یک تعمیر کار متخصص پرینتر کمک بگیرید.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط