راهنمای خرید پرینتر خانگی

راهنمای خرید پرینتر خانگی

اگر قصد خرید پرینتر برای منزل را دارید تا بتوانید مدت‌ها بدون هزینه‌های اضافه از مواد مصرفی و تعمیرات از آن بهره ببرید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

امروزه استفاده ار پرینتر برای هر اداره و حتی خانه امری ضروری شده است و بسیاری از افراد برای منزل از پرینتر‌های خانگی استفاده می‌کنند. اگر شما در روز نیاز به چاپ اسناد و مدارک خود دارید، می‌توانید با خرید پرینتر خانگی کار خود را راحت کنید و در اتلاف وقت خود با گذارندن در کافی‌نت با تکثیری صرفه جویی کنید.

اگر اطلاعاتی در مورد خرید چاپگر‌‌های خانگی ندارید، باید قبل از خرید در مورد اطلاعات و مشخصات این دستگاه مطالعه نمایید. در این مقاله اطلاعات کلی ارائه شدع تا با آگاهی بیشتر اقدام به خرید متناسب با نیاز خود کنید.

نکات مهم در خرید پرینتر‌‌های خانگی

در بازار با انواع مختلفی از پرینتر‌های خانگی مواجه خواهید شد که در زمان خرید به موارد زیر دقت نمایید:

تکنولوژی چاپ

پرینتر‌ها دارای تکنولوژی‌های مختلفی هستند که مهم‌ترین آنها لیزری و جوهرافشان است. پرینتر‎‌های مجهز به تکنولوژی جوهر افشان هزینه‌های نگهداری بسیار پایین‌تری نسبت به نوع لیزری دارند.

کاربری پرینتر

پرینتر‌ها کاربری‌های متفاوتی دارند که برخی از آنها تنها قابلیت چاپ را دارند و برخی علاوه بر چاپ قابلیت‌های دیگری نظیر کپی، اسکن و حتی فکس را نیز دارند. برای آن دسته از افرادی که نیاز به چند قابلیت همرمان دارند چاپگر‌های چند منظوره بسیار مناسب است.

نوع چاپ

اکثر پرینتر‌های خانگی قابلیت چاپ سیاه و سفید را دارند، اما اگر نیاز به چاپ رنگی نیز داشته باشید، باید هزینه‌ بیشتری بپردازید و مدل‌های رنگی را خریداری کنید. در نظر داشته باشید که هزینه‌های نگهداری از پرینتر‌های رنگی بالا‌تر از سیاه و سفید است.

چاپ رنگی و سیاه و سفید در پرینتر

سایز چاپ

در زمان خرید پرینتر به سایز چاپ نیز توجه کنید. برخی از پرینتر‌ها تنها یک سایز چاپ می‌کنند، در حالی که در برخی مدل‌های دیگر از سایز‌های مختلف نظیر a3، a5، a6 و غیره پشتیبانی می‌شود.

سایز چاپ در پرینتر‌ لیزری و جوهرافشان

اتصالات

پرینتر‌های نسل جدید سازمانی و اداری از چند درگاه‌ ارتباطی پشتیبانی می‌کنند، اما در پرینتر‌های خانگی تنها به یک یا دو درگاه برای اتصال به رایانه و لپ‌تاپ مجهز هستند که می‌توان به USB و Wireless اشاره کرد.

درگاه‌های ارتباطی در پرینتر‌ها

ابعاد

برای خرید پرینتر برای منزل در ابتدا مکان آن را مشخص کنید و فضایی که قرار است پرینتر بر روی آن قرار بگیرد را مشخص نمایید. بعد از مشخص شدن مکان و اندازه فضای مورد نیاز برای نصب و راه اندازی،اقدام به خرید کنید.

برند‌‌های سازنده‌ پرینتر خانگی

سه برند HP ،Canon و brother از پیشگام‌های تولید پرینتر‌های خانگی هستند. استاندارد‌های ساخت در این برند‌ها بسیار بالا بوده و نسبت به امکانات و کارایی‌هایی که دارند، با قیمت‌های بسیار مناسبی عرضه می‌شوند.

پرینتر‌های اچ پی یکی از برند‌های شناخته شده در دنیا هستند که تنوع بسیار بالایی در تولید چاپگر‌‌های خانگی دارد و هر مدل با توجه به مشخصات و ویژگی‌هایی که دارد برای هر کاربری با کارایی متفاوت مناسب است. برخی مناسب استفاده در ادارات و سازمان‌ها و برخی دیگر مناسب کاربری‌های خانگی هستند که می‌توان به مدل‌های محبوب نظیر 1000A و M111a اشاره کرد.

پرینتر‌های کانن در کیفیت و قدرت محبوب هستند و انتظارات هر کاربری را اعم از اداری تا خانگی پاسخگو است. کانن در تولید و طراحی پرینتر بر خلاف دیگر برند‌ها بسیار سلیقه به خرج داده تا از لحاظ ظاهری شبیه به هم نباشند. از لحاظ اقتصادی باید بگوویم در دسته چاپگر‌های گران قیمت قرار دارد و اگر بودجه کافی برای خرید را دارید تا سال‌ها در کنارتان خواهد ماند. از مدل‌های پر فروش خانگی کانن می‌توان به imageCLASS MF3010 و LBP6018w اشاره کرد.

برادر از دیگر تولید کنندگان پرینتر‌های خانگی بوده که با تنوعی از قیمت از ارزان‌ترین تا گران‌ترین در بازار موجود است و هر کاربری با هر بودجه‌ای می‌تواند آن را خریداری کند. از مدل‌های پر فروش برادر می‌توان مدل MFC-L2700DW را نام برد.

برای مصارف خانگی پرینتر لیزری مناسب یا جوهرافشان؟

به طور کلی پرینتر لیزری در چاپ اسناد و مدارک متنی دقیق و با کیفیت عمل می‌کند و به همان میزان نیز پرینت‌های جوهر افشان در چاپ عکس و تصاویر بسیار مناسب است، با این تفاوت که سرعت پایین‌تری را دارد. در مجموع اگر نیاز به چاپ با حجم بالا دارید مدل لیزری مقرون به صرفه‌تر و سریع‌تر بوده و هزینه مواد مصرفی پایین‌تری دارد.

 

داشتن یک پرینتر خانگی با کیفیت علاوه بر سرعت بخشیدن به کار‌های روزمره، به ساده‌تر شدن کار‌ها نیز کمک می‌کند. درواقع چاپ اسناد و مدارک اداری، جزوه‌ و یا اسکن یا کپی آنها تنها با خرید پرینتر خانگی بدون هدر دادن وقت برای مراجعه به کافی‌نت و دفاتر فنی امکان‌پذیر است. در این مقاله سعی کردیم تا شما را در انتخاب و خرید چاپگر خانگی راهنمایی کنیم. در صورت هر گونه سوال و یا مشاوره با کیومیتا در تماس باشید.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط