بهترین دستگاه کپی برای کافی‌نت

بهترین دستگاه کپی برای کافی‌نت

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی، یک سری از مشاغل در روند رشد صعودی‌ قرار دارند و هر روز هم بر محبوبیت آنها افزوده می‌شود. یکی از این فرصت‌های شغلی مناسب با جوامع امروزی، تاسیس و کار در کافی نت است. اگر شما هم به فکر خرید ادوات و وسایل مورد نیاز افتتاح کافی نت هستید، این مطلب برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. تا انتهای متن همراه باشید. کپی می‌تواند مهم‌ترین دستگاه در هر کافی‌نتی باشد، پس بهتر است به موارد زیر حین خرید توجه داشته باشید:

نکات مهم در انتخاب و خرید دستگاه کپی برای کافی‌نت

ظرفیت سینی: ظرفیت تعداد کاغذهایی که می‌توانیم وارد دستگاه کنیم و مورد پردازش قرارشان دهیم، با توجه به مدل و برند محصول، متفاوت است. اگر کافی نت شما در محله‌ای کم جمعیت قرار دارد و تعداد مشتری‌هایتان آن قدر زیاد نیست، بهتر است که از دستگاه‌هایی استفاده کنید که ظرفیت سینی بالایی ندارند و طبیعتا ارزان‌تر هم هستند.

چند کاره بودن: دسته‌ای از دستگاه‌های فتوکپی هستند که علاوه بر کپی، قابلیت پرینت، اسکن و حتی فکس را نیز دارا هستند. اگر قصد شروع این حرفه را دارید، به چند دلیل بهتر است که از دستگاه‌های چند کاره استفاده کنید، اول اینکه همه‌ی نیازهای شما و مشتریانتان را پوشش می‌دهند و نیاز نیست دستگاه‌ها را به صورت جداگانه بخرید و هزینه‌ی بیشتری بپردازید و دوم، چون تازه کار هستید و نیاز است که مشتری از جامعیت کار شما مطمئن شود این دستگاه‌ها برایتان بسیار کاربردی خواهند بود.

عمر کارتریج: با توجه به حجم کاری‌ای که خواهید داشت، باید در اطلاعات محصول به دنبال این مشخصه باشید، تا مطمئن شوید که هزینه‌ی زود به زود عوض کردن کارتریج بر دوشتان نباشد. بعضی از دستگاه‌ها پس از چند بار شارژ تونر، سریعا به تعویض کارتریج احتیاج پیدا می‌کنند و نمی‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ شما باشند.

شرکت تولید کننده: برای شروع، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که آوازه‌ی کیفیت بالای کارتان، در محله‌ای که مغازه‌تان در آن مستقر است پراکنده شود، پس برندهای پیشرو و محبوب دستگاه کپی، برای شما انتخاب‌های بهتری هستند. از بهترین برندهای تولید تجهیزات اداری و بالاخص دستگاه‌های کپی می‌توانیم به شارپ، کانن و ریکو اشاره کنیم که باکیفیت بالای خودشان خیالتان را از ماندگاری و کیفیت دستگاه خریداری شده، راحت راحت خواهند کرد.

تعداد کپی متوالی: برای استفاده‌ی خانگی، این مسئله اهمیت چندانی ندارد. کاربر کاغذ را در دستگاه قرار می‌دهد و زمان مسئله‌ی حائز اهمیتی نیست. اما شما به عنوان صاحب کسب و کار باید به دنبال جلب رضایت مراجعه کنندگان باشید و انتظار کشیدن، از مواردی است که می‌تواند باعث آزرده خاطر شدن و ناراضی بودن مشتری‌های شما شود. اگر به دنبال این هستید که از ابتدا، باکیفیت عمل کنید، به دنبال بالا بودن تعداد کپی متوالی باشید.

رزولوشن: کیفیت نتیجه‌ی کار، برای مشتری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر می‌خواهید که اطمینان اهل محله را در همان روزهای ابتدایی به دست بیاورید، بهتر است که به رزولوشن دستگاه‌، بیشتر از هر چیز دیگری توجه نمایید. معمولا وضوح چاپ کپی‌ها بین 600x600dpi تا 1200x1200dpi است و هر چقدر هزینه کنید و دستگاه کپی بهتری را خریداری کنید، خیالتان از بابت نتیجه راحت‌تر خواهد بود.

اندازه، وزن و نمایشگر دستگاه: با توجه به فضایی که دارید، باید در انتخاب دستگاه کپی‌تان وسواس به خرج دهید. اگر فضای کاری شما کوچک است، نمی‌توانید از دستگاه‌های چندکاره استفاده کنید. محصول هر چه قدر که بزرگ‌تر باشد به فضای بزرگ‌تری احتیاج دارد تا از تهویه‌ی مناسبی برخوردار باشد و بتواند ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین بسیاری از دستگاه‌های کپی به مانیتوری مجهز هستند که از روی آن نوع پردازش و تعداد عملیات را انتخاب می‌کنید، بسیاری از این صفحه نمایش‌ها لمسی هستند و کارایی‌شان ساده است، باید دقت کنید که اگر نمایشگرتان تماما لمسی باشد اما از سایز بزرگی برخوردار نباشد، نمی‌توانید گزینه‌ها را با دقت بالا انتخاب کنید و به احتمال زیاد، انگشتتان به باقی گزینه‌ها اصابت خواهد کرد. پس اگر دستگاهی مدنظرتان است که صفحه‌ی نمایش لمسی دارد، بهتر است قبل از خرید مطمئن شوید که از سایز مناسبی برخودار است.

موارد امینتی: بعضی از دستگاه‌های کپی، مجهز به یک سری برنامه هستند که به وسیله‌ی آنها می‌توانید بر روی فایل‌های پردازش شده‌تان رمز بگذارید و اگر اسناد و مدارکی را کپی می‌کنید، خیالتان راحت باشد که قرار نیست اطلاعات محرمانه‌ی آن، برای کسی، قابل دسترسی باشد.

برای کسی که می‌خواهد یک کافی نت تاسیس کند، دستگاه کپی و پرینت مهم‌ترین ابزاری است که باید خریداری کند، پس بهتر است که در خرید این دستگاه همه‌ی نکات ذکر شده در بالا را در نظر بگیرید و برای انتخاب آن عجله نکنید. همه‌ی شرکت‌های معتبر یک بروشور کامل از محصولات را بر روی سایتشان قرار می‌دهند، با دانلود آنها و مقایسه‌شان می‌توانید بهترین انتخاب را متناسب با نیازها، بودجه و حتی فضای مغازه‌تان، داشته باشید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و مقایسه‌ی بهتر دستگاه‌های کپی، می‌توانید با ما تماس بگیرید و به صورت کاملا رایگان از مشاوره‌ی متخصصان کیومیتا برخوردار شوید.

 

در آخر برای بهبود کیفیت مقالات، نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت ثبت نظر با ما در میان بگذارید.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط