آموزش و نگهداری از دستگاه کپی رنگی کانن

آموزش و نگهداری از دستگاه کپی رنگی کانن

امروزه دستگاه های کپی رنگی به طور چشمگیری در مصارف خانگی و اداری شامل شرکت های بزرگ و کوچک،سازمان ها، مدارس و دانشگاه ها مورد استفاده قرار گرفته است.انتخاب این دستگاه کار بسیار مشکلی میباشد زیرا در بازار با برند و مدل های متنوع عرضه شده است.قبل از خرید باید این نکات را بررسی نمایید که حجم کاری بالایی دارید؟ تصاویر و اسناد باکیفیت میخواهید؟ سرعت کپی و زمان برایتان اهمیت دارد؟ در صورتی که پاسخ شما به این سوالات مثبت بود ما به شما دستگاه فتوکپی کانن را پیشنهاد میدهیم.شرکت ژاپنی Canon یکی از تولید کنندگان ماشین های اداری از جمله فتوکپی بوده که در بازار نسبت به برند و مدل های دیگر با کیفیت تر بوده که باعث شده کاربران زیادی از آن استقبال کنند.یکی از ویژگی های مثبت این محصول چند منظوره بودن آن است بدین معنا که کاربر میتواند به صورت همزمان عملیات چاپ،فکس و اسکن را انجام دهد.عوامل مهمی که کاربر برای خرید و انتخاب این دستگاه مد نظر دارد شامل سرعت کپی سیاه و سفید و رنگی، رزولوشن، توان ماهانه و روزانه، به صرفه بودن مواد مصرفی، قابلیت تغذیه خودکار و چند کاره بودن آن میباشد.ما در این مقاله قصد داریم ویژگی ها و آموزش کار با این دستگاه را برای شما شرح دهیم.

آموزش کار با دستگاه فتوکپی رنگی کانن

1.قبل از انجام هر کاری حتما شیشه اسکنر آن را تمیز نمایید زیرا در صورت هر گونه لک و یا گرد و خاک باعث پایین آمدن کیفیت کپی میشود.برای انجام این کار پیشنهاد میشود از یک دستمال و یا اسفنج نم دار به آب به آرامی بر روی صفحه بکشید.سعی کنید این کار را هر روز انجام دهید و همیشه آن را تمیز نگه دارید.

2.هر یک از دستگاه های کپی با کاغذهای به خصوصی سازگاری دارند.این کاغذها در ابعاد و مدل های مختلف میباشند.پس در انتخاب کاغذ دقت نمایید تا سازگار با دستگاه شما باشد و همچنین شمار کاغذها باید با ظرفیت سینی آن متناسب باشد.بهتر است برای متن ها و تصاویر از کاغذ روشن استفاده نمایید چرا که باعث کیفیت و خوانا بودن در چاپ میشود.میتوانید برای انتخاب کاغذ مناسب از سایت های شرکت های تولید کننده دستگاه های کپی و یا دفترچه راهنمای آن استفاده نمایید.

3.برای کار با این دستگاه ابتدا از اتصال بودن آن به برق اطمینان حاصل نمایید و بعد با زدن دکمه Start آن را روشن نمایید.

4.دستگاه و اسناد را برای کپی کردن آماده نمایید.قبل از قرار دادن کاغذ در صفحه اسکن آنها را به صورت صاف قرار دهید و در صورتیکه موارد اضافی مانند منگنه یا چسب به اسناد بود آنها را جدا نمایید.

5.دستگاه های فتوکپی شامل دو نوع میباشند که طبقه بندی شده اند بعضی از آنها دارای قابلیت ADF (سیستم تغذیه خودکار) بوده و بعضی این قابلیت را ندارند.در صورتی این ویژگی را نداشتید مجبور هستید که برگه ها را به صورت تکی بر روی شیشه بگذارید.در صورتی که این ویژگی را دارا بود میتوانید به صورت چندتایی برگه هارا قرار دهید.

3.قبل از عملیات کپی باید تعداد کپی ها را مشخص نمایید که حداکثر تعدادی که میتواند انجام دهد بستگی به ظرفیت دستگاه داشته است.

4.تنظیم کنتراست با خوانا بودن و بهتر شدن کیفیت تصاویر ارتباط مستقیم دارد.پس تنظیمات آن را به درستی انجام دهید.این تنظیمات از منو صورت میگیرد و میتوانید به دلخواه کنتراست را تغییر دهید.

5.بعضی از فتوکپی ها قادر هستند به صورت دو رو کپی نمایند که معمولا پیش فرض آنها به صورت تک رو تنظیم شده است.در صورتی که میخواهید به صورت دورو انجام دهید باید تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید.

7.یکی دیگر از عواملی که میتواند اسناد شما را به خوبی کپی نماید اندازه کاغذ مورد نظر است.اندازه برگه هارا تنظیم نمایید.

8.در مرحله آخر بعد از تنظیمات انجام شده با زدن دکمه کپی عملیات کپی شروع میشود.

9.در صورتی که میخواهید عملیات کپی را لغو نمایید از دکمه های Cancel و Stop استفاده نمایید.

این مراحل گفته شده مشابه انواع دستگاه های دیگر میباشد اما ممکن است در برخی موارد جایگاه دکمه و تنظیمات مقداری متفاوت باشد.

این دستگاه علاوه بر نقاط قوتی که در مورد آن گفته شد اما گاهی ممکن است با آن به مشکلاتی نیز بر خورد نمایید.به عنوان مثال یکی از مشکلات هنگام کار با آن کج کشیده شدن کاغذ که منجر به گیر کردن برگه میشود.برای جلوگیری از آن باید یکی سری وعوامل را رعایت نمایید.

عوامل مهم برای جلوگیری از کج کشیدن کاغذ در دستگاه کپی کانن

  • کیفیت و نوع کاغذ استفاده شده را بررسی نمایید.
  • از درست قرار دادن کاغذ در پرینتر دقت نمایید.
  • اطمینان نمایید که کاغذ چسبندگی و یا مواد اضافی به آن نباشد.
ثبت نظر
کد امنیتی