چه تفاوتی بین پک گلوبال و چین محصولات شیائومی وجود دارد؟

امتیاز کاربران : 4 از 5
چه تفاوتی بین پک گلوبال و چین محصولات شیائومی وجود دارد؟

شرکت شیائومی گوشی های هوشمند خود را در دو نوع پک گلوبال و پک چینی ارائه میدهد و در بسیاری از موارد ما را در رابطه با اینکه کدام گوشی هوشمند را خریداری کنیم و اینکه کدام نسخه جهانی است، دچار تردید می کند. این دو نسخه کاملا متفاوت از هم هستند که یکی مختص بازار چین و دیگری مختص بازار های جهانی است و از لحاظ سخت افزاری با یکدیگر متفاوت هستند، اما از مشخصات داخلی یکسانی بهره می برند. شیائومی ابتدا نسخه چینی را وارد بازار کرد و سپس اقدام به تولید نسخه های جهانی یا گلوبال نمود، به همین دلیل ممکن است برخی از گوشی های شیائومی فقط دارای نسخه چینی باشند. شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش اید که نسخه گلوبال چیست؟ و نسخه چین چه ویژگی هایی دارد. در ادامه به صورت تخصصی تر تفاوت نسخه گلوبال و چین محصولات شیائومی را شرح میدهیم.

تفاوت بین پک گلوبال و چین محصولات شیائومی؟

تفاوت های بسیاری بین پک گلوبال و چین وجود دارد، به عنوان مثال در پک چینی بسته بندی محصول و دفترچه راهنما به زبان چینی است و لوازم جانبی مربوط به گوشی از کیفیت پایینی برخوردار هستند و حتی در برخی مواقع تنها یک گوشی ارائه شده و لوازم جانبی ندارد. به دلیل رقابت هایی که در چین وجود دارد، شیائومی از هزینه های اضافی کم کرده تا بتواند به راحتی در بازار چین رقابت داشته باشد. بسته بندی پک چینی کیفیت پایینی دارد و به دلیل تغییر رام پلمپ شده ارائه نمیشود.این موضوع باعث شده تا برخی در چین اقدام به خرید و تغییر رام کنند. این تفاوت ها تنها در خصوص بسته بندی نیست بلکه در زمینه رام نیز با هم تفاوت هایی دارند که در ادامه توضیحات بیشتری از تفاوت پک چین و گلوبال شیائومی خواهیم داد.

در نسخه گلوبال سیستم عامل اندروید به صورت استوک یا اندروید خام نصب است. اما در نسخه چین از اندروید خام استفاده نشده و به رام کاستوم با رابط کاربری MIUI نصب شده است. ضمن اینکه این رابط کاربری فاقد زبان فارسی است. این مشکلات به دلیل اقدام چین به فیلتر کردن گوگل از جانب خود بوده و برنامه هایی که به جای Play Store در نسخه های چینی نصب می شوند شامل MI Market است. با وجود این تفاوت ها میتوان گفت پک چینی قیمت بسیار پایین تری نسبت و گلوبال دارد.


گوشی های شیائومی را از کیومیتا بخرید


 

به چه دلیل گوشی های شیائومی در پک های چین و گلوبال تولید میشوند؟

شیائومی گوشی های هوشمند خود را در پک های چین و گلوبال تولید کرده است که هر کدام با ویژگی های متفاوت در بازار ارائه شده اند. پک چین همانطور که از اسمش پیداست برای کاربران چین با زبان کشور خود است و امکانات و نرم افزارهای آن کشور را پشتیبانی میکند. اما پک گلوبال به صورت جهانی بوده و پشتیبانی از زبان های مختلف را دارد.

چه تفاوتی میان گوشی های پک گلوبال و چین گوشی های شیائومی وجود دارد؟

برخی از فروشنده ها ادعا می کنند که تفاوتی بین پک گلوبال و چین وجود ندارد و به راحتی با فلش کردن رام، می توان نسخه چینی را به گلوبال تبدیل کرد. در این خصوص باید بگوییم که شیائومی بر روی پک های چین نوعی قفل به قرار داده که مانع نصب رام گلوبال روی آن ها شود. ازلحاظ اقتصادی نیز گوشی های نسخه چین به صرفه تر از گلوبال است و روزبه ‌روز افراد زیادی به سمت خرید نوع چینی میروند. مورد دیگری که رام گلوبال شیائومی وجود دارد این است که چین گوشی ها می‌توانند شامل اپلیکیشن های خاص و اختصاصی محلی کشور چین باشند و خیلی از اپلیکیشن های پیش فرض گوگل هم روی آن ها نصب نخواهند بود.


در بلاگ کیومیتا بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های شیائومی


آیا گوشی های شیائومی پک های دیگری هم دارند؟

اکثر گوشی های شیائومی علاوه بر نسخه چین و گلوبال، دارای یک نسخه هند نیز هستند. نسخه هند گوشی های شیائومی عبارت Made In India به صورت قرمز رنگ در پشت جعبه درج شده و شارژرهای آن ره رنگ مشکی عرضه شده است. ضمن اینکه خصوصیات رام هند تشابه بسیاری با رام گلوبال دارد.

نسخه هندی گوشی شیائومی

چگونه متوجه شویم گوشی شیائومی ما متعلق به کدام پک است؟

برای تشخیص بهتر پک گلوبال از چین، یک سری تفاوت های ظاهری و سخت افزاری وجود دارد که راه تشخیص آن ها را برای شما شرح میدهیم.

بر روی جعبه های گوشی های شیائومی پک چین، تمامی متن ها به زبان چینی نوشته شده است، که بر روی پک گلوبال تمام نوشته ها به زبان انگلیسی بوده.

شارژر پک چین با پریز های ایران سازگازی ندارد و بایستی از تبدیل استفاده شود. اما شارژر های گلوبال جعبه به پریز های ایران متصل میشود.

در ایران پک چین از 4G+ و 4.5G پشتیبانی نمیشود.

گوشی های شیائومی چین با رام چین عرضه میشوند.


در بلاگ کیومیتا بیشتر بخوانید: ارزان ترین مدل های گوشی شیائومی


 

آیا نسخه چینی و جهانی گوشی های شیائومی تفاوت قیمت دارند؟

عوامل بسیاری همچون خدمات پس از فروش، کیفیت، مالیات و ... موجب تفاوت قیمت بین نسخه گلوبال و نسخه چینی شده است. فروشندگان گوشی های شیائومی نیز با تمرکز روی این موضوع، رام های غیر رسمی را با پشتیبانی از Play Store و زبان فارسی در پک چین نصب کرده و با قیمت بسیار پایین تری نسبت به گلوبال ارائه داده است. این اختلاف قیمت میتواند حتی تا چند صد هزار تومان هم باشد که چنین اختلافی برای بسیاری افراد وسوسه کننده است. بحث رام های رسمی و غیر رسمی، یکی دیگر از مسائل مهم دیگری است که بسیاری ار کاربران در این زمینه هیچ اطلاعاتی ندارند. در واقع نسخه چین با رام رسمی چینی و نسخه گلوبال با رام رسمی گلوبال توسط سازنده اصلی ارائه می‌ شوند. این بدین معناست که اگر گوشی نسخه چین را خریداری کنید، رام گوشی نیز چینی بوده.

 

در مجموع هیچکس نمی‌ خواهد گوشی را با زبان چینی و نرم افزارهای بدون کاربرد خریداری کند، اما تنها یک نکته وجود دارد برای دلیل خریدن این نسخه؛ که آن هم قیمت پایین است. اگر یک کاربر معمولی هستید و می‌ خواهید یک گوشی بدون مشکل با پشتیبانی از زبان فارسی را داشته باشید، نسخه گلوبال را انتخاب کنید و به سراغ نسخه چین نروید.اما اگر یک کاربر حرفه ‌ای هستید و یا زبان گوشی برایتان اهمیتی ندارد، با نسخه رام چینی مشکلی نخواهید داشت. در مجموع توصیه ما این است که خرید پک گلوبال را به پک چین ترجیح دهید و یک خرید بدون درد سری را تجربه کنید.

ثبت نظر
کد امنیتی

نظرات کاربران

rezakian ارسال شده در ۸ آذر ۱۴۰۲

با سلام و درود فراوان ، ممنون از راهنمایی جامع و کامل شما ، بی نهایت سپاسگزارم 🌹🌹🙏🙏

مدیر سایت ارسال شده در ۸ آذر ۱۴۰۲

با سلام ممنون از لطف شما

Jamal ارسال شده در ۲۹ تیر ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید چجوری میتونم تشخیص بدم گوشی که خریدم رام رسمی گلوبال نصب هست یا از کاستوم استفاده شده؟

امیر ارسال شده در ۷ بهمن ۱۴۰۱

سلام عالی

امیر ارسال شده در ۷ بهمن ۱۴۰۱

سلام عالی

مصطفی ارسال شده در ۵ آبان ۱۴۰۰

با سلام عرض و ادب وقت بخیر اومدم بپرسم که من هنوز گوشی redmi k40 gaming با حافظه 256 گیگ با 12 رم و نسخه بروسلی از خارج نخریدم و حالا سوالم اینجاست که این گوشی رامش پک چین است چطور میتوانم برای این گوشی پک گلوبال پیدا کنم تا بتوانم پک گلوبال رو این گوشی نصب کنم اخه رفتم سراغ سایت شیائومی پک گلوبال برای این گوشی پیدا نکردم اگه میشه لینک پک گلوبال برای این گوشی برام بفرستید

محصولات مرتبط