مزایا و معایب گوشی های شیائومی

مزایا و معایب گوشی های شیائومی
تلفن های همراه شیائومی چه مزایا و معایبی دارند؟

مزایا و معایب تلفن های همراه شیائومی موجب شده تا مشتریان نسبت به خرید آن ها تردیدی نداشته باشند و با توجه به مزیت های زیاد و چشمگیر این گوشی ها به راحتی برای خرید آن ها هزینه نمایند. در مجموع گوشی های شیائومی مشخصات و ویژگی های خوبی دارند و در عین حال که نسبتا ارزان تر از دیگر برندها هستند و به همین دلیل بسیاری از مردم این گوشی ها را نسبت به هواوی ، آنر و سامسونگ ترجیح می دهند، و با چنین طرفدارانی، یکی از قدرتمند ترین برندها در عرصه گوشی های هوشمند محسوب میشود.

معرفی اجمالی برند شیائومی

شیائومی یک شرکت الکترونیکی چند ملیتی چینی است که در آوریل 2010 در پکن تاسیس شد که علاوه بر تولید دستگاه های الکترونیکی نظیر لپ تاپ، لوازم خانگی و ... به صورت تخصصی به طراحی و تولید گوشی موبایل هوشمند با مشخصات خوب و قیمت رقابتی پرداخته است. شیائومی اولین گوشی هوشمند خود را در آگوست 2011 منتشر کرد و به سرعت سهم بازار خود را در چین به دست آورد تا به بزرگترین شرکت گوشی های هوشمند این کشور در سال 2014 تبدیل شود. در سال 2012 در مجموع 7.2 میلیون تلفن هوشمند و در سال 2013 تعداد 18.7 میلیون تلفن هوشمند را ارائه داد. ابتدای دوم سال 2018، شیائومی چهارمین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند در جهان بود، هم در بزرگترین بازار چین و هم در بازار بزرگ دوم هند، پیشرو بود. در حال حاضر نیز در سطح بین ‌المللی یکی از بزرگ ‌ترین سازندگان گوشی ‌های هوشمند محسوب می ‌شود و جایگاه مناسبی در بین مشتریان به دست آورده است و نام پرآواز آن در کنار غول های موبایل نظیر سامسونگ و اپل میدرخشد و در سال 2021 یک رقیب جدی برای این دو غول به حساب می ‌آید. نخستین گوشی موبایلی شیائومی که به بازار عرضه شد، مدل Xiaomi Mi A1 بود که با ساختار پلاستیکی خود توانست فروش خوبی داشته باشد. سایر گوشی ‌های شیائومی نیز از پلاستیک بهره میبرند، اما در کنار پلاستیک از آلومنیوم و شیشه نیز استفاده می ‌کند. با این حال ، طی 10 سال گذشته تا به امروز ، شیائومی رشد بسیاری داشته است. امروزه نیز به عنوان چهارمین گوشی همراه هوشمند برتر و چهارمین برند بزرگ در جهان قرار گرفته است. این شرکت در سال 2018 حدود 119 میلیون تلفن هوشمند را به فروش رساند. طبق گزارش ها  در سال 2018  شیائومی با 28 درصد از سهم بازار به محبوب ترین مارک تلفن های هوشمند در هند تبدیل شد. این شرکت حتی دارای مارک های فرعی Redmi و Poco بوده که به امید دستیابی به بازار گسترده تری در سراسر جهان تاسیس شده است.


خرید گوشی شیائومی در سایت کیومیتا


گوشی های شیائومی چه مزایایی دارند؟

گوشی ‌های همراه هوشمند شیائومی مزایای بسیاری دارند که باعث شده ارزش خرید آن زیاد شود. در نتیجه این ویژگی باعث محبوب ‌تر شدن این برند در بازار شده است. در ادامه به برخی از این مزایا ها اشاره ای خواهیم داشت.

قیمت مناسب

یکی از مزایای گوشی های شیائومی نسبت به دیگر برندها، قیمت مناسب آن است، به طوری که می توانید با هزینه های پایین از یک گوشی هوشمند با کیفیت برخوردار شوید. شما در اصل می توانید گوشی پرچمدار شیائومی را با نمایشگر OLED ، دوربین های سه گانه و جدیدترین و قوی ترین سخت افزار با حداقل قیمت خریداری کنید، که به طور قابل توجهی کمتر از سامسونگ و اپل با مشخصات مشابه است.

طراحی زیبا

شیائومی تمامی گوشی های خود را با ساختار و بدنه بسیار ظریف، فریم و صفحه نمایش زیبا طراحی کرده است و در تمامی رده ها چه میانی چه پرچمدار محصولاتی بسیار جذاب و لوکس را ارائه داده است. به طوریکه یک گوشی پرچمدار شیائومی را در کنار یک گوشی سامسونگ قرار دهید از هر شخصی بخواهید حرس بزند کدام ارزان تر است، قادر به این تشخیص نخواهد بود. درواقع شیائومی در طراحی و زیبایی گوشی های خود کوتاهی نکرده است.

کیفیت و عمر باتری

از مزایای گوشی های شیائومی مربوط به باتری های پرقدرت و باکیفیت آن است. درواقع داشتن یک گوشی با باتری قوی یک مزیت بزرگ به حساب می آید و میتواند تا ساعت ها و حتی یک روز کامل بدون نیاز به شارژ کار کند. انواع باتری گوشی های شیائومی شارژدهی خوبی دارند و حد زیادی نیاز روزانه شما را برطرف می ‌سازد.

گرافیک

صفحه نمایش و رنگ ‌های خیره کننده صفحه نمایش از دیگر دلایل کاربران برای انتخاب گوشی های شیائومی است. رابط کاربری جذاب MIUI، که یکی از محبوب ‌ترین رابط‌ های کاربری میان گوشی‌ های اندروید بوده نیز از نقاط قوت این گوشی ها است.

دوربین شیائومی

شیائومی عمده تمرکز خود را بر روی کیفیت دوربین‌ گوشی ها گذاشته است که، امروزه دوربین ‌های خارق ‌العاده ‌ای ساخته شده‌اند که قابلیت‌ های باور نکردنی را شامل می ‌شوند.

سیستم عامل

رابط گوشی های موبایل شیائومی دارای MIUI هستند که استفاده بسیار سریع و روانی دارند که با هر بار ‌بروزسانی به پایدارتر کردن و روان تر شدن کار با سیستم‌ عامل کمک میکند.

سنسور

در گوشی های شیائومی انواع متفاوتی از سنسورها و حسگرها وجود دارد و کیفیت سنسورهای استفاده ‌شده در این گوشی ها سبب شده تا تجربه کاربری مناسبی به کاربر القا شود.


در بلاگ کیومیتا بیشتر بخوانید: ارزان ترین گوشی های شیائومی


 

معایب تلفن های همراه شیائومی

تمامی ویژگی و قابلیت های گفته شده در فوق موجب فروش بالا در گوشی های موبایل شیائومی شده است. اما نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که همانند هر دستگاه دیگر نقاط ضعفی را نیز دارند. در ادامه قصد داریم این نقاط ضعف را بررسی کنیم.هر دستگاه یا کالایی در کنار مزایای خود معایبی هم داره و تلفن های شیائومی نیز از این ماجرا مستثنی نیست، تا اینجا نکات و ویژگی های مثبت این گوشی ها را گفتیم، در ادامه برخی از معایب آن را بازگو میکنیم.

کیفیت

کافی است یک بار گوشی های شیائومی را در دست بگیرید تا کیفیت بالای آن را در دست خود احساس کنید. شاید در ظاهر فکر کنید ارزان و بی کیفیت است، اما در حقیقت این طور نیست و همیشه بهترین کیفیت ساخت را به مشتریان ارائه میدهد.معایب تلفن های همراه شیائومی

مستحکم نبودن بدنه گوشی

جنس ساختار بدنه این گوشی های شیائومی نسبت به رقبا ضعیف‌ تر بوده. به طوریکه کوچک ‌ترین ضربه‌ به بدنه گوشی می ‌تواند باعث ایجاد فرورفتگی شود و یا قاب پشتی را مخدوش کند.

طول عمر پایین

از معایب گوشی های شیائومی طول عمر پایین آن ها نسبت به دیگر برند ها است به طوری که بین سه چهار سال قابل استفاده هستند و ممکن است بعد از مدت طولانی قطعات سخت افزاری آن ها دچار مشکل شود. با توجه به تجربه استفاده کاربران شیائومی نشان میدهد که این گوشی ها نسبت به برند های سامسونگ، هواوی، اپل و ... زودتر خراب میشوند.

مشکل لوازم جانبی

هندزفری یکی از لوازم جانبی در هر گوشی میباشد که در گوشی های موبایل شیائومی به دلیل برخی مسائل تحریم به مشتری عرضه نمیشود.

مشکلات آپدیت

شیائومی در گوشی های هوشمند خود از سیستم عامل اندروید و رابط کاربری MIUI استفاده می کند، که بسیار دیر بروز رسانی میشوند و زمان مشخصی برای ارائه این آپدیت ها وجود ندارد. رابط کاربری نسبتا سنگینی داشته و نقض هایی را نیز دارد که برای کابران چندان خوشایند نیست.


در بلاگ کیومیتا بیشتر بخوانید: بهترین مدل های گوشی شیائومی


 

نبودن نمایندگی شیائومی در ایران

یکی دیگر از مشکلات شیائومی این است که نمایندگی رسمی در ایران ندارد و برخی از شرکت ها تنها فروش و گارانتی آن را بر عهده دارند.

گرم شدن بیش از حد

از بزرگ ترین معایب گوشی های شیائومی، گرم شدن بیش از حد گوشی است و در حین اجرای برنامه های سنگین بیش از حد گرم میشود. بسیاری از کاربران گزارش داده اند که تلفن هایشان هنگام کارهای سنگین مانند بازی بیش از حد گرم می شود. علاوه بر این ، حتی ادعاهایی وجود دارد که تلفن های هوشمند آنها به دلیل گرم شدن بیش از حد آتش گرفته اند. گرمازدگی یک مشکل معمول در میان گوشی های هوشمند میان رده آنهاست. اگرچه شیائومی برای حل آن تلاش کرده است ، اما مشکل هنوز وجود دارد. 

 

با بررسی مزایا و معایب گوشی های شیائومی می توان آن ها را برای افرادی که قصد دارند با هزینه های محدود یک گوشی اقتصادی و با کیفیت را خریداری کنند، مناسب دانست. همچنین قبل از انتخاب یا خرید اولویت ‌ها و نیازهای خود را مشخص کنید، در مورد گوشی‌ های، مشخصات فنی و ویژگی آن‌ها تحقیق کنید و ایده آل ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط