صندوق مکانیزه فروش چیست؟

صندوق مکانیزه فروش چیست؟

صندوق مکانیزه فروش چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

صندوق مکانیزه فروش، از تجهیزات کاربردی است که معمولاً دارای کشوی پول بوده و برای ثبت معاملات فروش طراحی شده است. صندوق فروشگاهی اواسط قرن بیستم، از طریق سیستم کلیدها، اهرم ها و چرخ دنده ها که اغلب به صورت الکتریکی هدایت می‌شدند، مقدار معامله ای نشان می‌داد که توسط مشتری و فروشنده قابل مشاهده بود. این سیستم مجموع فروش‌های جداگانه را با طبقه بندی‌های مختلف نگهداری، رسید فروش نقدی را چاپ و صادر می‌کند و یک نوار حسابرسی را در این ثبت نگه می‌دارد. غالبا، در دفاتر پیشخوان ویژه ثبت تعداد مشتریان و تعداد معاملات مختلف را نشان می‌دهد. خرده فروشان و صاحبان کسب و کار بزرگ موفق از سیستم POS یا همان صندوق مکانیزه فروش استفاده می‌کنند که نشان دهنده یک مرکز اصلی برای ساده سازی، بهبود و تسریع کلیه عملیات تجاری است. به عبارت ساده تر، صندوق مکانیزه فروش ترکیبی از ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری است که به کسب و کارها اجازه می دهد معاملات و عملیات اساسی و روزمره خود را ساده کنند.

استفاده از صندوق مکانیزه فروش نسبتاً آسان است، اما برای کارکرد آنها نیاز به برخی آموزش ها است. مدل ها متفاوت هستند، بنابراین آموزش روی یک ثبت جدید، حتی اگر تجربه کار با صندوق های پول را دارید نیز ضروری است. دستورالعمل های مربوط به راه اندازی صندوق پول بسته به مدل خریداری شده و انواع ورودی هایی که می‌توانید در دستگاه ایجاد کنید، متفاوت است. ثبت های نقدی همچنین در ویژگی های مکانیکی مانند تعداد کلیدها و نوع چاپگر داخلی متفاوت است.

انواع صندوق های مکانیزه فروشگاهی

صندوق فروشگاهی ECR : دستگاهی است که معاملات مشتری را ثبت می کند و یک دراور نقدی متصل به آن برای ذخیره ارز دارد و برای ثبت ، کل ، پذیرش پرداخت و ایجاد تغییر در معاملات مشتری استفاده می شود. این سیستم صندوق فروشگاهی از مدل های دستی است، که به سادگی مبالغ کوچک را محاسبه میکند. ECR از صندوق های مکانیکی است که می توانند برای مشاغل کوچک یا افرادی که تازه کار خود را شروع کرده اند به خوبی کار کنند. برخی از آنها به اندازه کافی پیشرفته هستند که می توانند با تعداد بسیار محدودی از موارد ، ردیابی موجودی را انجام دهند و گزارشات مربوط به عملیات پایان روز را اجرا کنند.

صندوق فروشگاهی POS : این سیستم به عنوان صندوق پول الکترونیکی مدرن نیز شناخته می شود و در حال تبدیل شدن به ابزاری ضروری برای بسیاری از مشاغل در صنایع مختلف است. هر دو صنعت خرده فروشی و رستوران از سیستم های POS ثبت پول نقد برای کار با مشاغل کارآمدتر استفاده می کنند. صندوق های مدرن صندوق دار دارای ویژگی هایی مانند مدیریت موجودی کالا و گزارشگری مالی هستند. صندوق های POS در سطوح مختلف پیچیدگی برای پاسخگویی به نیازهای انواع مشاغل موجود هستند.

صندوق فروشگاهی POS Touch : صندوق فروشگاهی لمسی امروزه از پرتقاضاترین انواع صندوق فروش میباشد و از مانیتور صندوق تمامی حسابداری، مالی و فروش را بر عهده دارد. در واقع صندوق فروشگاهی پوزتاچ نمونه بروزشده و جدید صندوق های فروشگاهی میباشد.

استفاده از صندوق های مکانیزه فروش چه مزایایی برای صاحبان کسب و کار دارد ؟

برای مشاغل کوچک که تازه شروع به کار می کنند، خرید صندوق الکترونیکی سنتی معمولاً سرمایه گذاری مقرون به صرفه تری نسبت به سیستم فروش کالا است. حتی اگر کار خود را با یک مدل ارزان قیمت شروع کنید ، بعداً می توانید با رشد کسب و کار خود ، تجهیزات را با تجهیزات برتر ارتقا دهید. اگر برای اولین بار یک صندوق الکترونیکی خریداری می کنید ، مطمئن شوید که ظرفیت حافظه آن برای تأمین نیازهای تجاری شما را دارد. مدل های بالاتر از صندوق های پول که عملکردهای پیشرفته ای را ارائه می دهند، امکاناتی را فراهم می کنند که ثبت و ذخیره سازی داده های بیشتری را برای شما فراهم می کند. صندوق های مکانیزه فروشگاهی مزایای بی شماری از جمله ردیابی معاملات مشتری و تسریع در زمان تسویه را به صاحبان کسب و کار ارائه می دهند. استفاده از اکثر مدل ها آسان است و ثبت دقیق را فراهم می کنند. مدل های اصلی شامل صفحه کلید ، صفحه نمایش و چاپگر هستند. حتی صندوق های پول نقد کم هزینه شامل توابعی برای ثبت فروش ، محاسبه تغییر، ارائه بررسی قیمت و چاپ رسیدهای مشتری هستند. به طور کلی ، این صندوق های فروشگاهی الکترونیکی شامل نرم افزاری در هزینه اصلی هستند که به شما امکان می دهد مالیات فروش صحیح را دریافت کنید، گزارشات را اجرا کنید و فروش را توسط کارمند شناسایی کنید.

تفاوت صندوق مکانیزه فروش با کامپیوتر شخصی

برخلاف رایانه هایی که اکثر ما از آنها استفاده می کنیم ، بسیاری از سیستم های صندوق مکانیزه فروش از مانیتورهای صفحه لمسی برای از بین بردن نیاز به ماوس یا صفحه کلید استفاده می کنند. رایانه های سیستم POS همچنین اغلب به دستگاههایی متصل می شوند که ما در خانه از آنها استفاده نمی کنیم ؛ نوارخوانهای مغناطیسی برای پردازش کارتهای اعتباری ، چاپگرهای رسید ویژه ، کشوهای نقدی که فقط با فروش کامل باز می شوند و اسکنر بارکد که می تواند محصولات را بر اساس بارکد آنها اسکن کند.

صندوق مکانیزه فروش کلاسیک POS Classic

یک سیستم مدیریت خرده فروشی کلاسیک ، دارای POS و یک حسابداری است و برای طراحی خدمات هر خرده فروشی طراحی شده است. این برای هر تجارت خرده فروشی مناسب است و هر رایانه شخصی را به یک سیستم مدیریت فوق العاده هوشمند تبدیل می کند که سود را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. این کار باعث بهبود عملکرد کلی شما می شود ، به ویژه در کنترل موجودی و چک کردن. فروش را ثبت می کند ، رسیدها یا فاکتورهای کاملاً جزئی را چاپ می کند ، موجودی کالا را دریافت و ردیابی می کند و گزارش های فروش ، از جمله گزارش های سفارش مجدد را چاپ می کند. صندوق مکانیزه POS Classic برای مشاغل کوچک و بزرگ طراحی شده که در انواع مختلف صنایع فعالیت می کنند. هزینه کلی سیستم POS شامل هزینه مجوز نرم افزار برای هر کاربر علاوه بر هزینه ترمینال POS، کشو پول نقد ، اسکنر ، کارت خوان و چاپگر برای هر ایستگاه کاری که تنظیم کرده اید. هزینه اختیاری ضمانت نامه های طولانی را به آن اضافه کنید ، که می تواند هزینه قابل توجهی برای محافظت از سرمایه گذاری شما باشد. با وجود هزینه ، اگر تجارت شما در حال رشد است ، یک سیستم POS کلاسیک می تواند به بهبود بهره وری کمک کند ، در نتیجه سودآوری شما افزایش می‌یابد.

صندوق مکانیزه فروش کلاسیک POS Classic

صندوق مکانیزه فروش لمسی POS Touch

POS Touch یک مجموعه نرم افزاری برتر با ویژگی ها و قابلیت ها برای پشتیبانی از رستوران ها، هتل ها، مراکز خرید با هر نوع حجم کاری ، از مکان های مستقل گرفته تا بزرگترین زنجیره ها ارائه می دهد. چه به یک ترمینال و چه به پنجاه تراز نیاز داشته باشید، POS touch  راه حلی متناسب با تجارت شما دارد. با فناوری پیشرفته، پشتیبانی و آموزش بی نظیر و توانایی شخصی سازی راه حلی دقیق متناسب با نیازهای شما است و به صورت مداوم 24 ساعته و 7 روز هفته در اختیار شما قرار می‌گیرد.

صندوق مکانیزه فروش لمسی POS Touch

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط