حروف به کار رفته در پرینترها به چه معناست؟

حروف به کار رفته در پرینترها به چه معناست؟

با توجه به برخی پرینترهای مشابه که توسط سازنده های مختلف اراه شده اند، قطعا این سوال پیش آمده تفاوت میان آنها در چیست.به عنوان مثال پرینتر لیزری کانن مدل LBP6030 با نمونه مشابه خود مدل LBP6030w چه تفاوت هایی دارد.مدل های متنوعی از پرینترها در بسیاری از مراکز خرید و فروش وجود دارند که باید بتوانید علامت های اختصاری آن را متوجه شوید و یا بدون اطلاعات از روی برخی مشخصات فنی و ظاهری آن را انتخاب و خریداری نمایید.این علامت ها به صورت حروف بوده که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر توانایی های دستگاه را شرح میدهند.

حروف به کار رفته در پرینترها معانی متفاوتی دارند که با شناخت آنها میتوانید انتخاب و خریدی صحیح و آگاهانه ای داشته باشید.در ادامه به معرفی برخی از آنها میپردازیم.

W: وایرلس (Wireless)

W به معنا اتصال شبکه به صورت بی سیم است که این ویژگی در پرینترهای چندکاره و تک کاره وجود دارد که بیشتر مورد استفاده ادارات و سازمان های پر مشغله قرار میگیرد.از پرینترهای وایرلس در این زمینه میتوان به مدل M102w تک کاره و M28w چند کاره برند اچ پی اشاره کرد.

N: شبکه (Network)

قابلیت شبکه داخلی به صورت سیمی در پرینترهای چند کاره و تک کاره به صورت N نمایش داده میشود.در سازمان ها و ادارات چاپگر از طریق شبکه اشتراک گذاشته میشود که Ethernet بر خلاف وای فای به صورت کابلی نصب میشود.پرینتر چند کاره کانن MF236n و پرینتر چندکاره ریکو 212SFNw از دستگاه های دارای شبکه میباشند.

MFP: چند کاره (Multi Function)

قابلیت Multi Function یا چندمنظوره به معنا آن است که چاپگر علاوه بر عملیات چاپ قابلیت های دیگری نظیر اسکن، کپی و فکس را ارائه میدهد. پرینتری همه کاره برای استفاده در ادارات، دفاتر و مشاغل پر مشغله است.

D: چاپ، اسکن و کپی دورو (Duplex)

با مشاهده این کد میتوانید متوجه شوید پرینتر مورد نظر شما از قابلیت چاپ دورو برخوردار بوده که یک ویژگی عالی در پرینترها است.این ویژگی علاوه بر پرینترهای چندمنظوره در پرینترهای تک کاره نیز مشاهده میشود.پرینتر تک کاره اچ پی M402d و پرینتر چند کاره برادر DCP-L5500D از دستگاه های کاربردی در این زمینه میباشند.

CP: پرینت رنگی (Color Printer)

این حروف قبل از نام محصول قرار گرفته و گویای این است که پرینتر قابلیت چاپ به صورت رنگی را نیز داراست.مدل هایی نظیر CP5225n ،CP5225dn و CP4025n از این نوع پرینترهای رنگی هستند.

a: بدون امکان (Direct Access)

حرف a در پرینترها به معنا عدم وجود پورت های ارتباطی بوده پیشرفته و فقط اتصالات از طریق پورت USB صورت میگیرد.پرینتر اچ پی M102a و M12a نمونه هایی از این نوع پرینترها میبانشد.

این مقاله جهت اطلاع رسانی به شما از اینکه حروف به کار رفته در پرینترها به چه معناست توسط مرکز ماشین های اداری کیومیتا ارائه شده است.در صورت هرگونه سوال یا پیشنهاد در این زمینه با این مجموعه در تماس باشید.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط