کدهای خطا در دستگاه فتوکپی و پرینتر برادر

کدهای خطا در دستگاه فتوکپی و پرینتر برادر

اگر در خانه یا محیط کار از دستگاه کپی یا پرینتر برادر استفاده میکنید، ممکن است گاهی در حین کار کردن متوجه کارکرد نادرست شده و خطاهایی را دریافت کنید.این خطاها با یک سری کد نمایش داده میشوند که هر کدام بیانگر یک مشکل هستند.تمامی دستگاه های کپی و پرینتر این خطاها را روی نمایشگری که بر روی آن تعبیه شده نمایش میدهد همچنین در کنار آن عبارت های Error code، Error و ... نمایش داده میشود.کدهای خطا در دستگاه فتوکپی برادر به صورت عدد و حروف نمایش داده میشود.ما در این مقاله قصد داریم چند نمونه از کدهای رایج در چاپگر و دستگاه های فتوکپی Brother را همراه با نحوه برطرف کردن آن شرح دهیم.

کد خطا 29، 28، 27 و 26: این خطا زمانی رخ میدهد که دستگاه کپی یکی از کارتریج های جوهر را شناسایی نمیکند.برای حل این مشکل کارتریج دیگری را جایگزین کنید و در صورت مجدد بروز خطا احتمال اینکه قسمت بارگذاری جوهر را بررسی کنید وجود دارد.

کد خطا A2: این کد خطا به این معنا است که دستگاه با کاغذهای موجود در ADF به مشکل خورده است.برای این مشکل ابتدا مطمئن شوید کاغذ به درستی بر روی فیدر قرار گرفته است سپس مسیر فیدر را بررسی کنید و در صورت هرگونه کثیفی آن را تمیز کنید.

کد خطا 57: این خطا در هنگام چاپ دو طرفه رخ میدهد.برای رفع این خطا در واحد دوبلکس به دنبال خورده کاغذ باشید و در صورت مشاهده آن را خالی کنید در غیر این صورت واحد دوبلکس را باید سرویس کنید.

کد خطا DF: در برخی از دستگاه های کپی چند کاره برادر در هنگام ارسال و دریافت فکس این کد نمایش داده میشود.برای رفع آن ابتدا دستگاه را خاموش و روشن کرده و در صورت بروزخطا از یک تکنسین کمک بگیرید.

کد خطا 88: زمانی که دستگاه شما کاغذ گیر کرده ای را در مسیر فیدر پیدا کند این خطا نمایش داده میشود.ابتدا سینی کاغذ را بررسی و به دنبال کاغذ گیر کرده باشید.در صورت پیدا نکردن کاغذ باید سنسور کاغذ را بررسی کنید که برای این کار از یک متخصص کمک بگیرید.

کد خطا 88 در پرینتر برادر

کد خطا 74: این خطا به معنی شناسایی عدم تونر در دستگاه است.برای رفع آن تونر را جا سازی کنید و در صورت بروز مجدد خطا احتمال اینکه سنسور تونر دچار مشکل شده باشد وجود دارد.

کد خطا 84: هنگامی که کاغذ در بدنه گیر کند این کد خطا نمایش داده میشود.ابتدا مسیر کاغذ را بررسی کنید و از مسدود شدن کاغذ مطمئن شوید. در صورت نبود کاغذ ممکن است مشکل از سنسور کاغذ باشد.

کد خطا D7: زمانی که واحد درام دچار کثیفی میشود این پیغام مشاهده میشود.برای تمیز کردن آن از راهنمای کاربر کمک بگیرید و در صورت مجدد خطا بهتر است از یک تکنسین کمک بگیرید.

کد خطا A5: در هنگام ارسال فکس خطایی در واحد اسکن توسط دستگاه شناسایی شده که منجر به بروز این خطا میشود.برای حل این مشکل دستگاه را جهت ارسال فکس خاموش روشن کرده و در صورت مجدد این خطا باید واحد اسکنر را تعویض کنید.

کد خطا B9: در هنگام اسکن سند ممکن است چراغ اسکن روشن نشود که با این خطا رو به رو خواهید شد.برای حل آن ابتدا دستگاه را خاموش و سپس روشن کنید. اگر چراغ اسکن روشن نشد پس واحد اسکنر را تعویض کنید.

کد خطا 46: در هنگام پرینت دستگاه مقادیر بسیاری از جوهر زائد را ایجاد میکند.این جوهر در یک تانک ذخیره شده و احتمال اینکه پر شود وجود دارد.برای رفع این مشکل باید تانک جایگزین را قرار دهید.

در صورتی که با مطالعه این مقاله قادر به حل کردن این خطاها نبودید، میتوانید با مرکز ماشین های اداری کیومیتا در ارتباط باشید.امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات کافی و مفید را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط