تاثیر dpi در لیبل پرینتر

تاثیر dpi در لیبل پرینتر

اگر قصد خرید لیبل پرینتر را دارید،این موضوع را متوجه شده اید که با توجه به نیاز شما طیف وسیعی از مدل و برندهای متنوع برای خرید این دستگاه وجود دارد.یکی از مشخصات مهمی که باید آن را بررسی کنید، رزولوشن یا وضوح تصویر است، که با dpi به معنا نقطه در اینچ نمایش داده میشود.چاپگرهای لیبل زن میتوانند با dpi کم و زیاد شوند. معمولا رزولوشن در این پرینترها به صورت 300,600,203 و 406dpi هستند.در اینجا سوالی برای بسیاری از کاربران به وجود می آید این است که چطور میتوان متوجه شد که کدام رزولوشن برای کار ما مناسب است؟ و چه موارد دیگری را باید بررسی کنیم؟ ما در این مقاله قصد داریم این موارد را شرح دهیم.پس با کیومیتا همراه باشید.

میزان رزولوشن در چاپگرها، وضوح تصاویر در چاپ را تعیین میکند.لیبل پرینترهایی که از رزولوشن بالایی برخوردار هستند، قادرند برچسب و لیبل های شما را با کیفیت بالا به چاپ برسانند.و بالعکس لیبل پرینترهایی که رزولوشن پایین تری دارند کیفیت چاپ پایینی دارند.به طور مثال دستگاهی با وضوح 600DPI، لیبل های مشخص و واضحی را با 600 نقطه در اینچ چاپ میکند.امارزولوشن 203DPI که نقاط کمتری را نسبت به 600DPI ایجاد میکند برای چاپ برچسب با سایز بزرگ نظیر برچسب های حمل و نقل مناسب است.در نتیجه برای لیبل های کوچک نیاز به وضوح بالایی است تا از اسکن شدن آن اطمینان کنید.داشتن اطلاعات کافی در مورد dpi و نیازهای خود از ان قبل از خرید پرینتر،از خرید نامناسب جلوگیری میکند. رزولوشن چاپگر بارکد جز تنظیمات محسوب نمیشود که بخواهید ان را تغییر دهید.هر دستگاه لیبل پرینتری شامل حداکثر و حداقل میزان رزولوشن است.یکی از اجزاء اصلی در دستگاهها هد چاپ است و غیر قابل تغییر است.

 

dpi چه تاثیری در لیبل پرینتر‌ه دارد

 

تاثیرات دی پی آی بر کیفیت بارکدهای چاپی

گرچه دی پی آی چاپگر بارکد بر کیفیت چاپ تاثیر دارد، اما بسیاری از افراد از آن چشم پوشی میکنند.به طور مثال مواری نظیر ریبون، کاغذ و ... در دستگاه موردی ندارد اما در هنگام پرینت مشکلاتی رخ میدهد.در برخی موارد این مشکلات به دلیل ناهماهنگی بین برچسب با وضوح چاپگر است.با بررسی این موضوع میتوان از این مشکلات جلوگیری کرد.برای چاپ بارکد با کیفیت بالا به عواملی شامل ریبون مناسب، برچسب های خوب، هد و دیگر ویژگی های دیگر بستگی دارد.اما به طور کلی هماهنگی برچسب یا لیبل با رزولوشن دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.فضاهای خالی یا خطوط در بارکدها باید در سایزهای مناسب چاپ شوند و در صورتی که دستگاه چاپگر شما مناسب نباشد، میتواند بر روی کیفیت چاپ تاثیرات منفی بگذارد.

زمانی که لیبل ها را طراحی میکنید، باید میزان رزولوشن مناسب ان را بررسی کنید.لیبل پرینترها با dpi متفاوت، نیاز به لیبل با طرح های مناسب با خود را دارد.به این معنا که اگر دستگاه شما با رزولوشن 230dpi است، باید برچسب با همین رزولوشن طاحی کنید.شما نمیتوانید یک لیبل را به یک دستگاه 203dpi و 300dpi ارسال و چاپ کنید.پس نباید انتظار چاپ خوب را داشته باشید.برچسب باید با رزولوشن دستگاه طراحی شود.

نرم افزارهایی برای طراحی لیبل یا برچسب وجود دارد که به شما این امکان را میدهد قبل از عملیات چاپ، بتوانید تغییرات لازم را روی برچسب انجام دهید.از این رو تست برچسب های چاپی کاهش میابد.میزان رزولوشن این چاپگرها از دلایل مهمی است که سبب شده شما امکان استفاده از فونت های بارکد را نداشته باشید، زیرا بعضی از آن ها با dpi دستگاه مطابقت ندارند.در بیشتر موارد، در موقع خرید این دستگاه، نرم افزار مخصوص طراحی لیبل را ارائه میدهند.در ضمن محصولات جداگانه ای نظیر نرم افزار BarTender در نسخه های موجود Pro، Automation و Basic که در دسترس بوده، خریداری کنید.

نتیجه گیری

اندازه رزولوشن لیبل زن تاثیر بسزایی در خواندن و کیفیت فیش و لیبل های چاپی دارد.زیرا در صورت پایین بودن dpi باعث کم رنگ شدن و یا ناخوانا شدن اطلاعات چاپی خواهد شد.پس قبل از انتخاب و خرید پرینتر لیبل زن نیاز و انتظارات خود را در مورد کیفیت چاپ و رزولوشن بررسی کنید.در این صورت میتوانید از انتخاب نادرست و هزینه های اضافی جلوگیری کنید.dpi یک چاپگر قابل تنظیم نیست که بعد از خرید بخواهید میزان وضوح چاپ را تنظیم کنید.شما کاربران گرامی در صورت نیاز میتوانید با مرکز ماشین های اداری کیومیتا در تماس باشید تا مشاوره و راهنمایی های لازم را برای خرید لیبل پرینتر دریافت کنید.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط