آموزش نصب ویدئو پروژکتور به سقف

آموزش نصب ویدئو پروژکتور به سقف

نصب دیتا پروژکتور اقدامی است که باید توسط یک متخصص و با بهترین شکل صورت گیرد. به طور کلی اگر تخصص و تجربه ای در این زمینه نداشته باشید نمی توانید به راحتی آن را نصب کنید. برای مثال اگر مقدار نیاز روشنایی یک ویدئو پروژکتور را برای تابیدن به پرده نمایش در اتاق های کوچک و بزرگ را اطلاع نداشته باشید به هیچ وجه قادر به نصب آن نخواهید بود. ویدئو پروژکتور ها به دو صورت سقفی و دیواری نصب می شوند. برای نصب این دستگاه ابتدا باید پرده نمایش را نصب کنید و بر اساس مدل پرده، پروژکتور را نصب کنید. در زمان نصب پرده نمایش باید به ارتفاع آن توجه کنید که کاربر بتواند بر روی صفحه تسلط کامل داشته باشد. به عنوان مثال در مدارس باید بر اساس قد دانش آموزان و در ارتفاع پایین نصب شود و همچنین در سالن های همایش و کنفرانس ها به دلیل تعداد بالا افراد باید در ارتفاع بالا نصب شود. در پرده نمایش های دستی باید در ارتفاعی نصب شود که کاربر به راحتی بتواند آن را بالا پایین دهد. اما در مورد نصب پرده نمایش برقی ارتفاع اهمیت چندانی ندارد زیرا با یک کنترل از راه دور تنظیم می شود.

در بعضی از موارد نیاز به جا به جایی ویدئو پروژکتور وجود ندارد. به عنوان مثال کلاس های آموزشی، همایش ها و اتاق های کنفرانس نصب به صورت سقفی پیشنهاد می شود. بدین ترتیب یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید پروژکتور باید در نظر داشته باشید قابلیت های نصب آن است. بسیاری از دیتا پروجکشن ها از قابلیت نصب به سقف را دارند. برای اینکه مطمئن شوید این امکان را دارا است در زیر آن سه یا چهار پیچ قرار داده شده است که امکان نصب به سقف را دارد. در ادامه نکات مهم در خصوص نصب ویدئو پروژکتور به سقف را شرح می دهیم.

آموزش و مراحل اتصال ویدئو پروژکتور به سقف

 

تجهیزات و ابزار های هوشمندسازی مدارس چیست؟

 

نکات مهم در نصب ویدیو پروژکتور

در هنگام نصب پروژکتور به سقف پیش نیاز های جانبی لازم است. پایه سقفی یکی از ملزوماتی است که باید بر اساس ارتفاع سقف خریداری شود. در هنگام خرید پایه نصب دیتا پروژکتور اندازه محیطی که قرار است در آنجا نصب شود را در نظر بگیرید. این محیط می تواند یک اتاق همایش بزرگ یا یک کلاس کوچک با سقف کوتاه باشد. گزینه بعد کابل های ارتباطی پروجکشن است. این کابل ها در سایز های مختلف هستند اما برای نصب بر روی سقف کابل هایی شامل HDMI ،RGB و برق در سایز های مورد نیاز باید خریداری شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید با این مجموعه تماس حاصل نمایید. برای شروع نصب ابتدا باید تصاویری را که برای نمایش لازم دارید را مشخص کنید. به عنوان مثال تصویر 70 اینچی دارای ابعاد 1.1x1.4 متری دارد. بعد از مشخص کردن تصویر بر روی دیوار یا پرده باید مدل پروژکتور را بررسی کنیم که تا چه فاصله ای می تواند تصویر 70 اینچ را نمایش دهد. بیشتر دیتا پروجکشن ها از فاصله 3 متری می تواند اندازه 70 اینچی را نمایش دهد. بنابراین در فاصله تقریبا 3 متری از ارتفاع دیوار پروژکتور را به سقف وصل کنید. برای این اتصال باید از پایه های مخصوص ویدیو پروژکتور استفاده کنید. تمامی این نوع دستگاه ها جای پیچ برای اتصال این پایه ها دارند. این پایه ها از هر دو طرف برای اتصال به سقف جای پیچ دارند که از یک سمت به دیوار و از سمت دیگر به دستگاه متصل می شوند که امکان تنظیم ارتفاع هم نیز دارند. به این نکته توجه کنید که تنظیمات دیگر شامل درجه شیب، پیچ و انحنا تصوبر با این پایه های کمکی صورت می گیرد.

موارد دیگری که باید به آن دقت کنید فاصله عمودی تا سقف است. این فاصله به شما خواهد گفت که پروژکتور تا چه اندازه باید پایین یا بالا باشد که تصویر مورد نظر در ارتفاع مناسب بر روی پرده به طور کامل نمایش داده شود. درک این موضوع کمی مشکل است زیرا باید با محاسبات ریاضی صورت گیرد. ما در اینجا تنظیمات این فاصله را شرح می دهیم. بسیاری از دستگاه های پروژکتور امکان تغییر لنز عمومی را دارند. بدین معنا که شما می توانید تصویر مورد نظر خود را بر روی پرده نمایش یا دیوار به بالا و پایین حرکت دهید. اگر پروجکشن شما این قابلیت را دارد توصیه می شود آن را روشن کرده و در ارتفاعی که می خواهید آن را نصب کنید نگه دارید. سپس تا آنجایی که تصویر شما در موقعیت مناسب قرار گیرد، فاصله عمودی را تنظیم کنید. گاهی در برخی موارد ممکن است نیاز باشد که به صورت دستی پروژکتور را پایین بیاورید تا محل مناسب را پیدا کنید.

امیدواریم در این مقاله راهنمایی های لازم جهت نصب ویدیو پروژکتور به سقف را ارائه داده باشیم.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط