تجهیزات هوشمندسازی مدارس

تجهیزات هوشمندسازی مدارس

اهمیت هوشمندسازی مدارس و دانشگاه

مدرسه هوشمند یک محیط یادگیری است که به منظور آماده سازی دانش آموزان برای عصر اطلاعات، از نظر شیوه های یادگیری و مدیریت مدرسه به طور سیستماتیک و بازآفرینی شده است. تکنولوژی هوشمند سازی کلاس ها، به عنوان یک ستون مهم در مدارس ، از تسهیل فعالیت های آموزش و یادگیری گرفته تا کمک به مدیریت مدرسه ، نقش های مختلفی را در این سیستم آموزشی دارد. هدف از هوشمند سازی مدارس در جهان به منظور بهبود سیستم مدارس است. اگرچه در سال های اخیر تلاش هایی برای توسعه مدارس هوشمند انجام شده است، اما هنوز راه حل جامعی برای توسعه سیستم مدارس هوشمند وجود ندارد که بتوان آن را ارجاع داد. این مدارس باید دارای محتوای الکترونیکی با سرعت بالا ، خطوط اینترنت، رایانه، چاپگر و سایر ابزارهای هوشمند سازی مدارس باشند تا به مدارس کامل هوشمند تبدیل شوند. فرایند یادگیری هوشمند تا حدی به تبلت ها، رایانه ها ، ابزارهای نمایشگر، رسانه های اجتماعی و سایر فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی گسترش می یابد، با این هدف دسترسی مستقیم به محتوای آموزشی با استفاده از تخته های سفید تعاملی هوشمند را فراهم می کند. ارائه یک تجربه تعاملی برای دانش آموزان با رسانه های ارتباطی و فن آوری های مدرن، آماده سازی روش هایی برای لذت بردن از فعالیت های جدید یادگیری و افزایش فرصت های یادگیری با برقراری ارتباط با دانش آموزان برای تأمین بازخورد فوری مورد را ارائه دهید.

ابزارها و تجهیزات مدارس هوشمند

طی این سالها، بسیاری از ما شخصاً شاهد رشد پر سر و صدایی از فناوری هوشمند سازی کلاس درس در آموزش بوده ایم. این روزها ، آموزش بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود ،که موجب استقبال دانش آموزان و معلمین قرار گرفته است. دسترسی روزافزون و بی وقفه به فناوری، فرصت بی نظیری را در اختیار معلمان قرار می دهد تا از ابزارهایی که موجب عدم حواس پرتی می شوند، استفاده کرده و از آنها برای تسهیل نتایج یادگیری بهتر و بهبود یافته به روش های جدید و نوآورانه استفاده کنند. بسیاری از مدیران و معلمان مدارس متوجه شده اند که ابزارهای جدید با فناوری پیشرفته نه تنها توجه دانش آموزان را برای مدت بیشتری جلب می کنند بلکه توانایی آنها را در درک مفاهیم پیچیده و یادگیری به طور قابل توجهی بهبود می بخشند. در ادامه به چند نمونه از ابزارهای هوشمند سازی مدارس اشاره خواهیم کرد.

برد هوشمند

برد یک صفحه نمایش تعاملی است که به دانش آموزان کمک می کند تا مفاهیم دشوار را بهتر درک کنند. هنگامی که یک تصویر یا سند بر روی تخته سفید نمایش داده می شود ، معلمان می توانند با استفاده از قلم مخصوص اطلاعات را روی برد بنویسند. برای نمایش محتواها بر روی برد هوشمند میتوانید آن را لپ تاپ یا کامپیوتر وصل کنید و اطلاعات کوجود را نمایش دهید. بردهای هوشمند در مدارس و کالج ها بسیار محبوب شده است.

پنل هوشمند

پنل هوشمند به معلمان اجازه می دهند تا به ابزارهای آنلاین دسترسی پیدا کنند و امکان آموزش به روش های مختلف را می دهد. پنل های هوشمند نه تنها به دانش آموزان و معلمان اجازه می دهد فیلم ها را تماشا کنند، بلکه این امکان را نیز میدهد تا معلمان با کلاس های دیگر در مکان های مختلف با فناوری وب کم فیلم نشان دهند و گپ بزنند. در یک کلاس درسی ، دانش آموزان بیشتر وقت خود را صرف یادداشت برداری می کنند پنل های هوشمند به معلمان اجازه می دهند یادداشت ها را ذخیره کرده و با دانش آموزان به اشتراک بگذارند. این نه تنها تمرکز دانش آموزان را آسان تر می کند، بلکه مواد مطالعه اضافی را برای آزمون در اختیار آنها قرار می دهد.

ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور با اتصال به لپ تاپ یا رایانه ، به معلمان در کمک به جلسات ارائه فیلم و سایر عناصر بصری کمک می کند و جدیدترین فناوری های نمایشگر را با قابلیت های یکپارچه هوشمند ترکیب می کند. جدیدترین نسل برای یک تجربه مشاهده بی وقفه با دستگاه های تلفن همراه ، شبکه خانگی و خدمات محتوای شما متصل می شوند. و از آنچه پروژکتور مناسب برای تجربه مشاهده شما انجام می دهد شگفت زده خواهید شد.

انتخاب بهترین ویدئو پروژکتور در بازار ایران

اسپیکر

با وجود بلندگو در کلاس های هوشمند ، دیگر خبری از آیا می توانید صدای مرا بشنوید نیست. بلندگوهای مدرن اطمینان حاصل می کنند که صدای معلم تا آخرین ردیف قابل شنیدن است و هیچ کس نکات مهم را از دست نمی دهد.

لپ تاپ

استفاده از فناوری آشنا لپ تاپ باعث می شود دانش آموزان احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. در یک کلاس هوشمند ، لپ تاپ به عنوان سیستم مرکزی عمل می کند که اطلاعات را ذخیره می کند و همچنین برای مدیریت دروس ضروری است. با کمک پروژکتور می توان دروس از قبل بارگیری شده را روی صفحه بزرگ به حداکثر رساند و با سهولت آموزش داد.

دوربین

معلمان می توانند از دوربین های دیجیتال برای تقویت آموزش در داخل و خارج از کلاس استفاده کنند. دوربین های دیجیتال یادگیری را به یک تجربه سرگرم کننده و شناختی تبدیل می کنند ، زیرا دروس این دانش آموزان را ملزم به برنامه ریزی برای گرفتن عکس در طول رویدادهای مختلف مانند سفرهای میدانی ، بازدید از مناطق تاریخی یا جغرافیایی با اهمیت و موارد دیگر می کنند ، بنابراین تجربه یادگیری خود را بهبود می بخشند.

تبلت

تبلت یا کتابخوان های الکترونیکی بسیار مورد توجه دانشجویان و دانش آموزان قرار دارند. این دستگاه ها نه تنها یادگیری و مطالعه را تشویق می کنند ، بلکه این امکان را می دهند که در هر زمان مشخص درس خود را بهتر یاد گیرند.

اهداف هوشمند سازی محیط آموزشی

در یک کلاس سنتی معلم منبع اصلی اطلاعات است و دانش آموزان باید در همان مکان بمانند و همزمان در یک فعالیت شرکت کنند ، در حالی که در یک کلاس هوشمند این، مطالب آموزشی همیشه و در هر زمای در دسترس است و از هر دستگاهی قابل دسترسی است. یادگیری یکپارچه می تواند یک فرایند جمعی یا فردی باشد. این می تواند در طول زمان و مکان گسترش یابد، دسترسی همه جانبه به منابع یادگیری را فراهم کند، جهان فیزیکی و دیجیتال را در بر بگیرد ، انواع مختلفی از دستگاه ها را درگیر کند و رویکردهای مختلف آموزش و یادگیری را ادغام کند. به منظور ادغام محیط های یادگیری هوشمند در اکوسیستم یادگیری و زمینه های آموزشی، برای هماهنگ سازی یادگیری رسمی و غیررسمی نیاز به استفاده های ابتکاری و رویکردهای جدید آموزشی است. این سهم خصوصیات اصلی یادگیری هوشمند و محیط های یادگیری هوشمند را توصیف می کند و اهمیت در نظر گرفتن مشارکت کاربران آینده را در طول فرایند طراحی برای افزایش دانش در مورد طراحی و اجرای رویکردهای جدید آموزشی در محیط های یادگیری هوشمند حفظ می کند.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط