مشکلات رایج در دستگاه کپی شارپ

مشکلات رایج در دستگاه کپی شارپ

گاهی دستگاه های کپی در حین کار دچار مشکلاتی میشوند که باعث ایجاد خستگی و کلافگی کاربران خواهد شد. در محیط کار و یا منزل باید عملیات کپی روزمره خود را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان نمایید که این کارها به درستی اجرا شده است. در صورتی که دستگاه به صورت غیر استاندارد کار کند، موجب مشکلاتی خواهد شد. دستگاه های فتوکپی در مدل های متنوع تولید شده است و هر کدام مشکلاتی را در بر دارند. با یادگیری روش های رفع این مشکلات می توانید در کمترین زمان، در هر مکانی آن را رفع کنید. علاوه بر آن با حل این مشکلات در هزینه های شما بسیار صرفه جویی خواهد شد. ما در این مقاله مشکلات رایج در دستگاه های فتوکپی شارپ را برای شما شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اگر مشکلات دستگاه تان برطرف نشد می توانید با کارشناسان کیومیتا به عنوان نمایندگی شارپ در ارتباط باشید و یا به صورت حضوری مراجعه کنید.

از مواردی که در حین کار با دستگاه کپی Sharp با آن مواجه خواهید شد شامل:

1. گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ: از مشکلات رایج در این دستگاه میتوان به گیر کردن کاغذ اشاره کرد. این مشکل دلایل متفاوتی دارد از جمله قرار دادن نادرست کاغذ در سینی، استفاده کاغذهای نامرغوب، اندازهای غیر استاندارد کاغذ و ... است. این موارد باعث می شود کاغذ در دستگاه خوب کشیده نشود و گیر کند. علاوه بر آن موارد دیگری شامل کثیف بودن کاغذ و یا گرد و غبار داخل دستگاه از عوامل این مشکل است. برای حل این مشکل بهترین روش تمیز کردن گرد غبار در دستگاه فتوکپی است. گاهی اوقات بعد از بررسی این عوامل کاغذ اشتباهی را پیدا نمی کنید، در این مواقع اطمینان پیدا کنید که تمامی کاغذ ها در سینی به درستی قرار داده شده است. برای برداشتن کاغذ گیر کرده ابتدا سینی را برداشته و کاغذ را خارج کنید. در ضمن از کشیدن برگه گیر کرده در دستگاه جلوگیری شود.

مشکلات رایج در دستگاه کپی شارپ

2. چاپ خطوط اضافه بر روی کاغذ: خطوط و نوارهای ایجاد شده بر روی صفحات چاپی باعث خراب شدن برگه های شما خواهد شد. این خطوط بیان می کند که دستگاه شما مشکلاتی نظیر خراب بودن درام، مشکلات در عملکرد دولوپر و وجود مواد اضافی بر روی شیشه اسکنر را دارد. آخرین مشکل با تمیز کردن شیشه اسکنر برطرف خواهد شد. اما موارد دیگر باید از تکنسین خدمات کمک بگیرید. در صورتی که بدون آگاهی درام و قطعات را تعویض و تعمییر کنید به دستگاه آسیب های جدی وارد خواهد شد.

3. مشکلات تونر و کارتریج: خالی شدن و کم شدن تونر از مشکلات دیگر دستگاه های کپی شارپ است، که می توان به راحتی آن را تعویض و پر کرد. در صورتی که اشکال پیش آمده از استفاده نادرست این قطعه مصرفی باشد، یک نمونه کپی همراه با کارتریج به مراکز فروش این دستگاه ببرید تا آن را برای شما تعویض کنند.

4. ایجاد نقاط بر روی صفحات کپی شده: این مشکل در بخش های مختلف کاغذ رخ می دهد. برای برطرف کردن این مشکل می توانید شیشه و آینه صفحه اسکنر را با یک دستمال بدون پرز تمیز کنید. در صورت ایجاد بیش از حد این نقاط به دلیل نقص در درام دستگاه است که باید درام را تعویض کنید.

5. عدم چاپ در دستگاه کپی شارپ: در صورت بروز این مشکل ابتدا بررسی نمایید که به دستگاه پرینتر درست ارسال شده است. ممکن است چند صفحه را به قسمت بعدی ارسال کرده باشید و نام دستگاه را تغییر داده باشید. برای اینکه دستگاه شما به عنوان پیش فرض قرار گیرد، روی پیوند پرینتر ها در ویندوز کلیک کنید. حال روی آیکون چاپگر مورد نظر راست کلیک کرده و به عنوان پیش فرض انتخاب کنید. سپس اطمینان نمایید که پرینتر شما به برق متصل بوده و کار می کند. در نهایت اگر این مراحل پاسخگوی شما نبود مجدد دستگاه را راه اندازی کنید.

6. چروک شدن صفحات کپی شده: صفحات تا خورده و چروک از دیگر مشکلات در دستگاه های فتوکپی شارپ است. این مشکل معمولا از قسمت فیوز دستگاه رخ میدهد. در صورت استفاده از کاغذهای سازگار و درست قرار دادن برگه ها در سینی، اما همچنان با این مشکل رو به رو شدید بهتر است فیوز را تعویض کنید.

چروک شدن صفحات کپی شده

7. ایجاد صفحات کاملا سیاه توسط کپی شارپ: برای این مشکل دلایل بسیاری وجود دارد. برخی را میتوان در محل کار وخانه حل نمود اما برخی دیدگر بسیار شدید بوده و باید توسط یک تکنسین حل شود.

از دلایل ایجاد صفحات سیاه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • پر شدن تونر کارتریج زائد
  • کارتریج تونر خراب است
  • پاک کن درام نمی تواند به درستی کار کند.

8. ویروسی شدن دستگاه کپی شارپ: این دستگاه ها معمولا در دفاتر از طریق شبکه به دستگاه های دیگر متصل می شوند، که موجب آلوده شدن دستگاه فتوکپی به ویروس می شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید از یک آنتی ویروس خوب استفاده کنید. در صورت عدم این کار آسیب های دیگری از طریق این ویروس ها به دستگاه شما وارد خواهد شد.

9. تغییر رنگ صفحات کپی شده: اگر خروجی شما خیلی تیره و روشن شده است، بدین معناست که کنترل بر روی دستگاه فتوکپی شما نا برابر است. در اینجا تنها کاری که باید انجام داد تنظیم مجدد آن است. با این حال گاهی ممکن است تمام شدن عمر درام و یا بد بودن جنس تونر از دلایل این مشکل باشد که باید ان را بررسی کنید.

نتیجه گیری

در آخر باید بگوییم اگر دستگاه کپی شما قدیمی بوده و یا مجهز به تکنولوژی های روز دنیا نباشد، بهتر است آن را کنار بگذارید و به دنبال خرید دستگاه فتوکپی با کیفیت و جدید باشید. در هنگام خرید این محصول دقت نمایید که دستگاه با فناوری های روز به روز بوده و از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار است. در صورتی که در هنگام خرید و انتخاب با مشکل رو به رو شدید میتوانید با مرکز ماشین های اداری کیومیتا در تماس باشید.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط