راهنمای خرید و انتخاب پرینتر چاپ عکس

راهنمای خرید و انتخاب پرینتر چاپ عکس

اگر عکاس هستید و نیاز به چاپ تصاویر رنگی و با کیفیت بالا دارید، باید به دنبال پرینتر چاپ عکس باشید. چاپگرهای مخصوص عکس برای مصارف تجاری و تبلیغات نیز استفاده میشوند. مدل معمولی این پرینترها تصاویر را در اندازه های 2x3، 4x6 و 5x7 اینچ چاپ میکنند، که دستگاهی قابل حمل و کوچک هستند. مدل های حرفه ای تر آن در اندازه های 13x19 اینچ با کیفیت بسیار بالا چاپ میشوند. پرینتر چاپ عکس حرفه ای میتواند کارکردهای دیگری نظیر برش داد عکس، حذف کردن و ... را انجام بدهد. در این مقاله قصد داریم راهنمایی های لازم را در انتخاب و خرید پرینتر چاپ عکس به شما ارائه دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

در هنگام خرید چاپگر عکاسی با سه دسته مدل از این دستگاه ها رو به رو میشوید که ممکن است هنگام انتخاب دچار مشکل شوید. در ادامه به بررسی این محصولات میپردازیم.

انواع پرینتر چاپ عکس

  • پرینتر  چاپ عکس جوهر افشان : چاپگرهای جوهر افشان تصاویر و متون را چاپ میکند.در این دستگاه کاغذهای A4 با ابعاد استاندارد 21x28 سانتیمتر قرار میگیرد و عکس های شما را با این سایز به چاپ میرساند. مدل های حرفه ای تر آن تصاویر را تا سایز 35x43 سانتیمتر چاپ میکند. بعضی از پرینترهای جوهر افشان به صورت چند کاره طراحی شده که به شما امکان همزمان کپی، اسکن و فکس را میدهد و در عین حال عکس های با کیفیتی نیز چاپ میکند.
  • پرینترهای جوهر افشان بسته به اینکه از چه تعداد جوهر بهره میبرند تعداد صفحات متفاوتی چاپ میکنند. برای اینکه بتوانید تعداد صفحات با رنگ های بیشتری چاپ کنید از چاپگرهایی استفاده کنید که از 4 یا 12 کارتریج استفاده شده باشد.رنگ های بیشتر در چاپ، عکس ها را با رنگ واقعی نشان میدهد.
  • پرینتر چاپ عکس لیزری رنگی: گزینه ای بسیار به صرفه برای چاپ عکس ها است. پرینترهای رنگی لیزری، چاپ فوق العاده ای در تصاویر دارند. با استفاده از آن میتوانید حجم زیادی از تصاویر را به چاپ برسانید.
  • پرینتر عکس فوری: در صورتی که فقط کیفیت چاپ برایتان اهمیت دارد میتوانید پرینترهای عکس فوری را نیز در نظر داشته باشید. این چاپگر با ابعادی جمع و جور و قابل حمل بوده که فضای بسیار کمی را اشغال میکند.فرآیند این دستگاه به این صورت است که رنگ دانه های گرم بر روی کاغذ انتقال پیدا میکند و چاپ میشود.
  • به طور کلی شاید فرآیند چاپ برای شما مهم نباشد، اما فرآیند ها باعث میشود تصاویر با بالاترین کیفیت چاپ شوند.مدلی را بررسی کنید که در سایز بزرگ تر از 10x15 سانتیمتر چاپ شود، زیرا این چاپگرها مخصوص چاپ عکس با سایز کوچک است و برای چاپ متون پیشنهاد نمیشود.

راهنمای انتخاب چاپگر عکس حرفه ای

  • مقایسه نمونه های چاپی

اطلاعات در مورد مشخصات چاپگرها موثر است، اما در مورد کیفیت چاپ فقط مشخصه رزولوشن اهمیت دارد. برای انتخاب یک چاپگر عکس به سراغ فروشگاه های معتبر بروید و از فروشنده بخواهید نمونه های واقعی را برای شما چاپ کند. معمولا در فروشگاه ها نمونه های چاپ شده را در سیستم خود دارند اما برخی دیگر به شما امکان چاپ در آنجا را میدهند. بدین ترتیب پیشنهاد میشود همراه خود مموری یا فلش حاوی تصاویر همراه خود داشته باشید. به جزئیات تصاویر نظیر رنگ و موج ها دقت کنید و به دنبال قسمت های تاریک و روشن بگردید و نمونه های چاپی را با هم مقایسه کنید.

  • به آینده توجه کنید

زمانی چاپ های شما با کیفیت خوب به نظر میرسد که میزان پایداری آن زیاد باشد. پرینتر عکس این امکان را به شما میدهد که در مدت زمان طولانی تصاویر شما با ماندگاری بالا باقی بماند و به مرور زمان کیفیت آن کم نمیشود.

  • راحتی را در نظر بگیرید

در گذشته برای چاپ تصاویر ابتدا میبایست آنها را از دوربین به کامپیوتر انتقال میدادند و توسط پرینتر آنها را چاپ میکردند.امروزه با روش های به روز تری این کار انجام میشود، بدین صورت که دستور چاپ از دوربین به پرینتر ارسال میشود که کار را برای کاربر راحت کرده است اما امکان استفاده از روش های قدیمی نیز امکان پذیر است.

این مورد را در نظر بگیرید که دستگاه شما از اتصال PictBridge برخوردار باشد، که به شما اجازه اتصال پرینتر به دوربین را بدهد. و همچنین صفحه نمایش نیز برای پیش نمایش تصاویر قبل چاپ مهم است.

 

نتیجه گیری

اگر به دنبال انتخاب پرینتر چاپ عکس با کیفیت و حرفه ای برای چاپ تصاویر خود هستید، پرینترهای جوهر افشان میتوانند پاسخگوی نیازهای شما باشد. برخی از مدل های این نوع چاپگر از تکنولوژی انتقال حرارتی بهره میبرند که این حرارت باعث میشود جوهر وضعیت فیزیکی خود را تغییر دهد و کاغذ چاپ شود.برندهای معتبری در بازار وجود دارد که پرینترهای مخصوص عکس دارند. نظیر پرینتر اپسون، پرینتر کانن و اچ پی به تولید پرینترهای مخصوص عکس پرداخته اند.

شرکت کیومیتا یکی از شرکت های معتبر بوده که پرینترهای مخصوص چاپ عکس را با برند و مدل های متنوع ارائه داده است. از مدل های این پرینتر می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

پرینتر اپسون مدل 1410 stylus photo 

پرینتر کانن مدل Pixma ip 7240

پرینتر چاپ عکس حرفه ای

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط