راهنمای انتخاب و خرید بارکد خوان بی سیم

راهنمای انتخاب و خرید بارکد خوان بی سیم

اگر به دنبال بارکد خوان، بدون استفاده از کابل و سیم برای فروشگاه و هر کسب و کار دیگر هستید، پیشنهاد میشود مدل های بی سیم را هم بررسی کنید.بارکد خوان بی سیم از گروه بارکد خوان های سیار بوده و به صورت قابل حمل طراحی شده است.در این دستگاه اطلاعات از طریق Bluetooth و WIFI اسکن شده و بیشتر مورد استفاده کارخانه ها و فروشگاه های بزرگ قرار میگیرد.در ادامه به بررسی ویژگی اسکنرهای بی سیم برای مصارف مختلف میپردازیم.

اسکنر بارکد خوان بی ‎سیم 2.4 گیگاهرتزی: بارکد خوانهای بی سیم میتوانند تا محدوده 2.4 گیگاهرتز ارتباط بر قرار کنند.این نوع اسکنرها نیاز به یک گیرنده مانند USB، برای برقرار کردن این ارتباط دارند.استفاده از آنها بسیار ساده بوده و تنها کاری که باید انجام دهید اتصال بلوتوث به کامپیوتر است، و بعد از اتصال بلافاصله عملیات اسکن را شروع میکنید.در اینجا باید به دو نکته مهم توجه شود که در ادامه شرح میدهیم.

گاهی ممکن است USB بزرگ تر از حد معمول باشد و در هنگام جا به جایی باعث شکستگی یا گیر کردن آن به اطراف شود.اگر کامپیوتر در یک جای ثابت باشد مسئله مهی نمیباشد.

نکته مهمی دیگری که باید در نظر بگیرید این است که بر روی رایانه خود لوازم جانبی مانند صفحه کلید، ماوس و USB نیاز به پورت های مربوطه باشد.اما ممکن است فضای کامپیوتر شما برا دستگاه های دیگر اشغال شده باشد.

بارکدخوان بی ‎سیم بلوتوث: اگر به دنبال بارکد خوان بیسیم بدون هیچ آداپتور و USB اضافه ای هستید، میتوانید به دنبال بارکد خوان های بلوتوثی بروید.اغلب مردم بلوتوث را مانند لوازم جانبی نظیر موس، صفحه کلید و .. میدانند، در صورتی که کاربردهای متعددی دیگری دارد.امتیاز کلی انتخاب این اسکنر بارکد خوان بلوتوث این است که دستگاه ها و تجهیزات امروزی مجهز به فرستنده های بلوث هستند.بدین صورت که گیرنده در داخل دستگاه بوده و نیازی به آداپتور یا پورت های اتصال نخواید داشت.با این حال، ابتدا بارکد خوان بلوتوث باید با کامپیوتر جفت شود.این عملکرد از جفت شدن اسکنر 2.4GH پیچیده تر بوده، که میتوان آن را به سه مرحله کاهش داد.

1. بررسی کنید که بلوتوث کامپیوتر فعال شده است

معمولا کامپیوترهای خانگی به تکنولوژی Bluetooth مجهز نیستند، در صورتی که به تازگی یا در چند سال اخیر لپ تاپی را خریداری کرده باشید از قابلیت بلوتوث برخوردار است.در مورد اطمینان از روشن بودن بلوتوث، ابتدا باید بررسی کنید که کدام نسخه از سیستم عامل بر روی سیستم نصب شده است.در ویندوزهای 7، 8.1 و 10 پیدا کردن تنظیمات کمی متفاوت بوده و با جست جو در اینترنت به راحتی میتوانید تنظیمات هر کدام را پیدا کنید.

2.بارکد خوان بلوتوث را در حالت pairing قرار دهید

اسکنر بارکد خوان بلوتوث، گیرنده های USB را ندارند و به طور اتوماتیک به رایانه متصل میشوند و برای جفت شدن با دستگاه های دیگر باید به صورت دستی تنظیم شوند.برخی از بارکد خوان ها مجهز به دکمه جفت شدن هستند که برای این کار باید به مدت 5 تا 10 ثانیه آن را نگه دارید.در صورت جفت شدن چراغ های اسکنر شروع به چشمک زدن میکنند.اما در صورتی که بر روی دستگاه فقط یک دکمه power وجود داشته باشد، لازم است ابتدا دستگاه را خاموش و سپس power را تا مدت زمان 10 ثانیه نگه دارید تا چراغ ها به صورت چشمک زن نمایان شود.معمولا این اسکنرها یک دفترچه راهنما با یک بارکد ویژه دارند که در صورت اسکن این بارکد ، دستگاه به صورت خودکار در حالت pairing قرار میگیرد.

3.ست کردن بارکد خوان با ویندوز

یکی از ساده ترین مراحل گفته شده است.اگر دستگاه روی حالت pairing باشد، نام آن را در کامپیوتر در قسمت لیست بلوتوث ها جستجو کنید.اگر نام این بارکد خوان را نمایش نداد ممکن است با نام keyboard ظاهر شود.این روندی است که بعضی از بارکد خوان های بلوتوث برای شناسایی خود با این نام نمایان میشوند.

با بارکد خوان بی‎ سیم که از محدوده خارج شده اند چه باید کرد؟

بارکد خوان های 2.4GH یا بلوتوث تا 10 متر برد دارند.ممکن است مانعی مانند دیوار یا قفسه بین گیرنده و دستگاه اسکنر وجود داشته باشد که باعث کاهش این میزان میشود.این محدوده برد برای بیشتر مکان ها یا انبارداری ها کافی نیست، برای این مشکل در اکثر بارکد خوان های بیسیم حافظه هایی تعبیه شده تا به این کدهای اسکن شده به راحتی دسترسی داشته باشند.

معمولا ظرفیت حافظه هر اسکنر بارکد خوان به اندازه حدود 100 تا 1000 بارکد است، اگر شما آیتمی را اسکن میکنید و بارکد خوان نیز در محدوده گیرنده نباشد، این بارکد خوان کدهایی را که اسکن کردید را با کامپیوتر میتواند ارتباط دهد.این زمانی موثر خواهد بود که شما لیستی را برای اسکن دارید و میخواهید بعد از اسکن کردن نتایج آن را بر روی کامپیوتر بررسی کنید.

نتیجه گیری

اگر کارتان به این صورت بوده که برای اسکن کردن نیاز دارید از کامپیوترتان دور شوید، بارکد خوان بی سیم برای شما مناسب و ایده آل خواهد بود.در صورتی که روزانه برای اسکن کردن در یک نقطه ثابت هستید، بهتر است بارکد خوان سیمی را انتخاب کنید.همانند اسکنر بارکد خوان 2.4 گیگاهرتز بوده و فقط با روشن کردن آن میتوانید با به راحتی کار کنید.برای خرید این دستگاه حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید، همچنین شرکت کیومیتا انواع اسکنرهای بی سیم و سیمی را با قیمت مناسب ارائه میدهد.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط