راهنمای خرید دستگاه کپی

امتیاز کاربران : 5 از 5
راهنمای خرید دستگاه کپی

امروزه هر کسب و کاری نیاز به یک دستگاه کپی مناسب برای انجام امور چاپی دارد؛ دستگاهی که بتواند سفارشات چاپی را با کیفیت بالا انجام دهد، قطعاً مورد استقبال بیشتری نیز قرار خواهد گرفت. بهترین راه برای خرید دستگاه کپی مناسب برای شرکت این است که قبل از خرید، تمام برند های بازار را از نظر امکانات، ویژگی ها و مشخصات فنی دستگاه بررسی کنید، قیمت آن ها را یادداشت نمایید و سپس با یک انتخاب آگاهانه، بهترین نوع دستگاه کپی را خریداری کنید. مرکز ماشین های اداری کیومیتا، نکات مهمی را به شما معرفی می کند که بی شک برای خرید دستگاه کپی، مفید خواهند بود.

راهنمای انتخاب دستگاه کپی مناسب

1-یک مدل از انواع دستگاه کپی را انتخاب کنید

اگر قصد خرید دستگاه کپی برای مصارف خانگی یا استفاده در شرکت تجاری یا اداری را دارید و حجم برگه های چاپی شما بیشتر از 700 کپی در هر ماه است، بهتر است یکی از انواع دستگاه های کپی که مجهز به صفحه نمایشگر لمسی است را خریداری کنید. این نوع دستگاه ها قیمت کمتری دارند و ابعاد آن ها در مقایسه با سایر مدل های مشابه، کوچکتر است و فضای کمتری را اشغال می کنند. به طور مثال، یک دستگاه کپی مناسب با قابلیت های کپی، اسکن و پرینت به صورت سیاه و سفید، چیزی در حدود 150 دلار و مدل کپی رنگی آن در حدود 500 دلار قیمت دارد. کیفیت هر دو دستگاه بسیار عالی است. دستگاه های کپی جوهر افشان حدود 60 دلار گران تر هستند.

2-هدف از خرید دستگاه کپی و نوع کاربرد آن را مشخص کنید

بسیاری از انواع دستگاه کپی در بازار وجود دارند که در موارد متعدد به کار می روند. انواع دستگاه کپی لیزری و جوهرافشان، هر دو از نظر عملکردی بسیار عالی هستند اما تنها یکی از این مدل ها برای یک شرکت یا مجموعه کسب و کار مناسب است. دستگاه های کپی لیزری، ارزان تر هستند و برای کاربرد های اداری مناسب می باشند. خرید دستگاه کپی جوهر افشان به هیچ وجه برای استفاده در شرکت های بزرگ توصیه نمی شود.

در همین راستا، دستگاه های کپی دیجیتال در مقایسه با انواع آنالوگ آن، کاربرد بیشتری دارند. انواع دستگاه کپی رنگی، قیمت بالا تری داشته و البته مورد توجه اکثر شرکت های تبلیغاتی قرار گرفته اند. خرید دستگاه کپی رنگی چند کاره از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. برای خرید این دستگاه می توانید به مرکز ماشین های اداری کیومیتا مراجعه فرمایید.

3-دستگاه های کپی چند منظوره را به دقت بررسی کنید

برای خرید دستگاه کپی توصیه می کنیم بر روی دستگاه کپی چند کاره تمرکز کنید. تمام برند های بازار را بررسی کرده و خصوصیات آن ها را ارزیابی نمایید. مدل های جدید دستگاه های کپی، قابلیت اسکن و چاپ را نیز دارند. مزایا و معایب هر کدام را به طور مجزا در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید. علی رغم اینکه دستگاه های کپی تک کاره، ارزان تر هستند اما اگر در ابتدای کار شما هزینه بیشتری برای خرید دستگاه کپی چند کاره بپردازید، در عوض قابلیت های بیشتری را نیز در اختیار خواهید داشت و سرعت کار های شما افزایش خواهد یافت.

4-حجم کپی در یک ماه را به طور متوسط تعیین کنید

خرید دستگاه کپی باید متناسب با نیاز های چاپی شما انجام شود. این کار باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد. برای این کار می توانید حجم کاری خود را در طول 6 ماه گذشته بررسی کنید و میانگین برگه هایی را که در هر ماه آن ها را کپی کردید، یادداشت کنید. سپس مقدار به دست آمده را در عدد 2/1 ضرب کنید تا کارآیی کلی چاپ به دست بیاید. آن زمان دقیقاً می توانید یک دستگاه مناسب را انتخاب کنید.

5-سرعت دستگاه کپی را در چاپ بررسی کنید

نکته دیگری که در خرید دستگاه کپی باید به آن توجه کنید، سرعت چاپ دستگاه است. قطعاً دستگاه هایی که سرعت بالا تری دارند باید برای شرکت های بزرگ خریداری شوند. دستگاه کپی که قادر باشد به طور متوسط 11 تا 20 صفحه در هر دقیقه کپی کند، برای کسب و کار های کوچک و خانه ها مناسب است؛ دستگاه کپی با سرعت چاپ 21 تا 30 صفحه در دقیقه، اکثراً برای شرکت هایی به کار می رود که در هر ماه حدود 6000 برگه را باید چاپ کنند.

برای انواع دستگاه کپی با سرعت چاپ 31 تا 44 صفحه در هر دقیقه، در هر ماه می توان تا تعداد 12000 کپی را انجام داد و مدل هایی که بتوانند تعداد 45 تا 60 صفحه در هر دقیقه کپی کنند، در شرکت های بزرگ به کار می روند. دستگاه کپی با سرعت چاپ 70 تا 90 صفحه در هر دقیقه، برای شرکت های تبلیغاتی با حجم بالای چاپ مناسب است.

6-ابعاد برگه های چاپی با دستگاه های کپی را بررسی کنید

مرکز ماشین های اداری کیومیتا معتقد است، دستگاهی برای چاپ برگه مناسب تر است که قابلیت چاپ در ابعاد مختلف را داشته باشد. خرید دستگاه کپی با قیمت مناسب و توانایی های منحصر به فرد در چاپ سایز های A5 ،A4 ،A3 ،A6 ،B5 ،B6 و ... بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

ثبت نظر
کد امنیتی

نظرات کاربران

مهسا ارسال شده در ۲۶ مهر ۱۳۹۸

خیلی عالی بود فقط کاش لینک دستگاهاتون تو متن وجود داشت ولی در کل عالی

مدیر سایت ارسال شده در ۲۶ مهر ۱۳۹۸

ممنون از نظر و پیشنهاد شما حتما بررسی میگردد

محصولات مرتبط