مزایا و معایب پرینتر‌های چند کاره

مزایا و معایب پرینتر‌های چند کاره

پرینتر‌های چند کاره به طور معمول در دو نوع سه کاره (پرینت، کپی، اسکن) و چهار کاره (پرینت، کپی، اسکن، فکس) موجود هستند که به عنوان یک دستگاه همه جانبه پاسخگوی نیاز هر کاربری در ادارات، سازمان‌ها و گاها مصارف خانگی است. پرینتر‌های چندکاره در کنار مزایا و امکاناتی که دارند، دارای معایبی نیز هستند که در اینجا به بررسی تخصصی آنها خواهیم پرداخت.

معایب پرینتر‌‌های چند کاره

هزینه‌های بالای جانبی : از لحاظ اقتصادی هزینه‌های نگهداری، مواد مصرفی و قیمت یک پرینتر چند کاره در مقایسه با یک پرینتر تک کاره بسیار بالا بوده و از این رو به دلیل داشتن چند قابلیت همزمان انرژی مصرفی بالایی را صرف می‌کند. زمانی که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، اغلب هزینه‎‌بر بوده و جوهر یا تونر آن به دلیل استفاده طولانی در تمامی عملیات‌های پرینت، فکس و کپی، سریع تمام می‌شود.

هزینه‌های تعمیر و نگهداری: در صورت خراب شدن دستگاه، همزمان قابلیت‌های دیگر آن مانند کپی و فکس نیز گاهی از کار خواهد افتاد که در کسب و کار شما خلل ایجاد می‌کند، بنابراین نمی‌توانید کاری را به اتمام برسانید. این گزینه می‌تواند یک مشکل بسیار بزرگ برای کسب و کار‌ها باشد که نیاز زیادی به چاپ، فکس و کپی اسناد و مدارک دارند. از طرفی به دلیل پشتیبانی تنها یک موتور باعث شده عمر دستگاه کاهش یابد.

سیاه و سفید بودن: اکثر پرینتر‌های چند کاره تنها قابلیت چاپ به صورت سیاه و سفید را دارند و این قضیه به این دلیل است که مخزن جوهر یا تونر دستگاه برای هر سه حالت اسکنر، کپی و پرینتر یکی است و برای استفاده از چاپ رنگی مشکل به مشکل خواهند خورد. بنابراین، بیشتر چاپگر‌های چندمنظوره با قابلیت چاپ سیاه و سفید ارائه می‌شوند.

زمان انتظار بالا : ساختار چاپگر‌‌‌های چندکاره به صورت اولین ورودی / اولین خروجی است و با توجه به این ساختار امور مختلف در یک صف قرار داده می‌شوند و هر عملیات با توجه به سرعت دستگاه طول خواهند کشید. این عامل باعث شده تا افراد برای استفاده باید صبر کنند و زمان زیادی را از دست بدهند

کیفیت پایین: با توجه به اینکه این دستگاه‌ها قابلیت‌ها و کارایی‌های مختلفی را ارائه می‌دهند، نمی‌توان انتظار کیفیت بالایی از آن داشت. به عنوان مثال قابلیت اسکن ممکن است تمام ویژگی و توانایی‌های یک دستگاه دستگاه اسکنر جداگانه را نداشته.

معایب استفاده از پرینتر چندکاره

مزایای استفاده از پرینتر‌های چندکاره

صرفه جویی در فضا: یک چاپگر چند کاره می‌تواند در فضای کاری شما صرفه جویی کند و به جای خرید هر دستگاه به صورت جداگانه یک دستگاه با چند قابلیت در اختیار خواهید داشت. از این رو به بهینه سازی محیط کسب و کار کمک خواهد کرد. علاوه بر این میزان استفاده از کابل نیز کاهش یافته و به محیط نظم می‌دهد.

صرفه جویی در هزینه‌ها: شما می‌توانید با خرید یک پرینتر چندکاره به جای خرید چندین دستگاه جدا، در هزینه‌های خود صرفه چویی کنید.

سرعت بالا: به طور معمول یک پرینتر چهار کاره یا سه کاره سریع‌تر از پرینتر تک کاره عمل می‎‌کند. در برخی مدل‌ها نیز می‌توانند هزمان فکس، چاپ، اسکن و کپی اسناد و تصاویر را همزمان ارسال کنند.

مزایای پرینتر‌های چند کاره در اداره و خانه

 

اگر قصد خرید پرینتر چند کاره را دارید، بهتر است در ابتدا از مزایا و معایب آن اطلاع کافی داشته باشید. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید با کارشناسان بخش فروش مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا در تماس باشید و از مشاوره رایگان قبل از خرید بهره‌مند شوید. در این مجموعه شما را با انواع دستگاه‌های چند کاره چاپ آشنا می‌کنیم و برای خرید مطابق با نیاز شما راهنمایی خواهیم کرد تا یک خرید مطمئن را تجربه کنید.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط