پرینتر تک کاره لیزری برای مصارف خانگی و اداری

پرینتر تک کاره لیزری برای مصارف خانگی و اداری

پرینتر تک کاره لیزری

پرینتر تک کاره لیزری نوعی چاپگر ایده آل برای مصارف خانگی و اداری است. پرینترها دستگاه هایی هستند که قابلیت چاپ انواع فایل، تصاویر و اسناد متنی را دارند. این دستگاه ها توسط پورت های ورودی و کابل مخصوص به رایانه های شخصی یا شرکت ها متصل می شوند. انواع پرینتر در برندهای متنوع در بازار موجود هستند. یکی از پرکاربردترین و البته ارزان ترین آن ها، پرینتر تک کاره لیزری است.

کیفیت عملکردی پرینتر های تک کاره لیزری نیز مانند سایر مدل پرینترهای چند کاره است. قابلیت چاپ موارد دلخواه از طریق انواع پرینترهای تک کاره فرآهم شده است. پرینتر تک کاره لیزری بر اساس فناوری نور لیزر عمل می کند؛ هنگامی که دستور چاپ از رایانه به سمت دستگاه فرستاده می شود، یک پرتوی لیزر، تصویر یا سند مورد نظر را بر روی دِرام پوشیده شده با سِلنیوم منعکس می کند؛ درام به صورت الکتریکی شارژ می شود و پس از شارژ کامل، به دور رول تونر دستگاه می پیچد؛ در نهایت، فایل مورد نظر به طور مستقیم از تونر بر روی کاغذ چاپ می شود.
چاپ در این نوع دستگاه ها، توسط اعمال فشار و حرارت انجام می گردد. اکثر دستگاه های چاپ تک کاره به صورت تک رنگ کار می کنند و در مقایسه با نوع پرینتر تک کاره لیزری رنگی، قیمت کمتری دارند.

برای مشاهده لیست قیمت و خرید پرینتر لیزری کلیک کنید.

نکاتی که باید هنگام انتخاب پرینتر تک کاره لیزری به آنها توجه کنیم

الف) ظرفیت و سرعت چاپ: اولین عملکردی که کاربران از یک پرینتر تک کاره لیزری انتظار دارند، قابلیت چاپ برگه در تعداد بالا و سرعت بسیار عالی در انجام سفارشات می باشد. یک چاپگر تک کاره لیزری ایده آل می تواند تا تعداد 200 برگه را در طول یک هفته چاپ کند. سرعت یک پرینتر تک کاره لیزری که بتواند با این ظرفیت کار کند، حدود 8 برگه در هر دقیقه است. اگر یک پرینتر تک کاره لیزری بتواند تا تعداد 1000 برگه را در طول هفته چاپ کند، سرعت آن برابر با 24 برگه در هر دقیقه است. پرینتری که در حالت اول کار می کند، ارزان تر از دستگاه نوع دوم است. سرعت چاپ در یک پرینتر بر حسب تعداد برگه در هر دقیقه بیان شده و با نماد ppm نمایش داده می شود. برای خرید یک پرینتر تک کاره لیزری مناسب با نوع مصرف خود، می توانید به مرکز ماشینهای اداری کیومیتا مراجعه کنید.


ب) رزولوشن چاپ: پرینتر تک کاره لیزری بدون کیفیت تصاویر، یک دستگاه ناکارآمد تلقی می شود. پرینتر مناسب، پرینتری است که بتواند تصویر یا سایر فایل ها را با وضوح بالا چاپ کند. رزولوشن استاندارد برای یک پرینتر تک کاره لیزری، 600 dpi است؛ واحد dpi، مخفف عبارت "Dot Per Inch" و به معنای نقطه در اینچ است. کمترین رزولوشن برای یک پرینتر تک کاره لیزری می تواند حدود 300 dpi باشد. البته پرینترهای لیزری دیگری نیز در بازار موجود هستند که کیفیت تصاویر در آن ها تا حدود 2400 dpi نیز می باشد. برای آشنایی با انواع مدل های پرینتر با رزولوشن های متفاوت می توانید به مرکز ماشینهای اداری کیومیتا مراجعه کنید.


ج) قابلیت پشتیبانی از فونت های چاپی: یک پرینتر تک کاره لیزری ایده آل و کارآمد باید از فونت های متعددی پشتیبانی کند. روزانه دستور چاپ فایل های زیادی به پرینترهای تک کاره فرستاده می شود که هر کدام با یک فونت متفاوت نوشته شده اند. اگر پرینتر تک کاره لیزری قادر به خواندن فونت ها نباشد، چاپ برگه عملاً غیرمفید خواهد بود و فقط موجب هدر رفتن برگه ها خواهد شد. قیمت انواع پرینتر تک کاره لیزری که بتواند از تعداد بیشتری فونت چاپی پشتیبانی کند، بیشتر از دستگاه های ساده تر است.
د) قابلیت چاپ برگه در سایز مختلف: هدف بسیاری از کاربران از خرید پرینتر تک کاره لیزری، چاپ برگه در سایزهای گوناگون است. ابعاد استاندارد کاغذ برای این نوع دستگاه ها، A4، A5، Letter و سایزهای مشابه است. قابلیت چاپ یک طرفه و دو طرفه نیز قابلیت دیگری از پرینتر تک کاره لیزری است که موجب می شود نظر خریداران را به خود جلب کند. مرکز ماشینهای اداری کیومیتا، ارائه دهنده انواع پرینتر تک کاره لیزری، آماده ارائه محصولات با کیفیت به مشتریان گرامی می باشد.


و) قابلیت FPOT و زمان گرم شدن پرینتر: دو عامل فنی در مورد پرینتر تک کاره لیزری مطرح می شوند که از نظر کاربردی، تأثیر بسیار زیادی در فرآیند چاپ دارند؛ قابلیت FPOT یا زمان چاپ اولین برگه که در اصطلاح به صورت "First Paper Out Time"، مدت زمانی است که طول می کشد تا پس از ارسال دستور چاپ به پرینتر، برگه از دستگاه خارج شود. "Warm – Up Time" یا زمان گرم شدن دستگاه، مدت زمانی است که طول می کشد تا دستگاه پس از روشن شدن برای چاپ آماده شود. هر چه این فاصله های زمانی کوتاهتر باشند، چاپ با سرعت بالاتری انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر مشخصات فنی انواع پرینتر تک کاره لیزری می توانید با مرکز ماشینهای اداری کیومیتا تماس حاصل فرمایید.

p1102w

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط