ترفندهای گوشی شیائومی؛ قابلیت هایی از گوشی شیائومی که نمیدانستید

امتیاز کاربران : 2 از 5
ترفندهای گوشی شیائومی؛ قابلیت هایی از گوشی شیائومی که نمیدانستید

ترفند ها و قابلیت هایی که از گوشی شیائومی نمیدانستید!

اگر از کاربران گوشی های شیائومی هستید، در ادامه همراه باشید تا شما را با ترفندهای گوشی شیائومی آشنا کنیم.

ضبط تمامی تماس ها

در ابتدا برنامه تلفن گوشی را باز کنید و بر روی سه نقطه گوشه پایین سمت راست را بزنید و گزینه ضبط تماس را انتخاب کنید. حال در اینجا اعلان ضبط تماس و«ضبط تماس به صورت خودکار را فعال کنید. ضمن اینکه می توانید تنها چند شماره را برای ضبط انتخاب کنید، که برای این کار گزینه Selected Numbers و سپس لیست سفارشی را انتخاب کنید. حال با گزینه Add Numbers شماره های مورد نظر را از لیست انتخاب کنید.

گرفتن اسکرین شات های طولانی و تمام صفحه

یکی از ترفندهای گوشی شیائومی، اسکرین شات های طولانی و تمام صفحه است. در این ترفند ابتدا به صفحه مورد نظر خود بروید و بر روی اسکرین شات که در بالای صفحه نمایش قرار دارد ضربه بزنید، سپس گزینه پیمایش را انتخاب کنید. در این حالت گوشی شروع به اسکرین شات می کند، و تا زمانی که صفحه تمام شود یا شما آن را متوقف کنید ادامه میابد. هدف از این ترفند این است که کمی بیشتر از آنچه نیاز دارید اسکرین شات بگیرید. برنامه ‌های جانبی نظیر Stich & Share نیز برای اسکرین شات بلند کاربردی است.

برنامه ها را قفل کنید

وجود یک برنامه برای قفل یا مخفی کردن، از قابلیت های کاربردی در گوشی های شیائومی است که هر کاربری به آن نیاز دارد. برای این کار ابتدا از طریق منوی Settings به تنظیمات گوشی وارد شوید و با انتخاب گزینه Apps و سپس App lock وارد صفحه App lock شوید. در این صفحه گزینه Turn On را روشن کرده و حالت های قفل را که شامل پین، رمز و الگو است را انتخاب کنید. حال در این مرحله میتوانید اکانت شیائومی خود را برای بازیابی پسوورد انتخاب کنید. پس طی این مراحل لیست برنامه ها در دو بخش نمایش داده خواهند شد که در بخش App lock برنامه های مورد نظر قفل شده و در بخش Hidden Apps مخفی میشوند.


خرید گوشی شیائومی از کیومیتا


قابلیت Ball Quick را فعال کنید

گاهی بر اثر یک اتفاق یا رخداد ممکن است لمس دکمه های گوشی شیائومی به خوبی عمل نکند که موجب آزار کاربران می شود. برای حل این مشکل فعال سازی منو شناور پیشنهاد میشود. برای فعال سازی دکمه شناور ابتدا با استفاده از آیکون Settings وارد تنظیمات گوشی شده و سپس بر روی گزینه Additional Settings بزنید. در این بخش با انتخاب Quick ball و فعال سازی آن میتوانید از منوی شناور استفاده کنید، همچنین از بخش Select shortcuts برای تغییر گزینه های آن میتوانید استفاده کنید.

نصب و اجرای دو برنامه مثل واتساپ و اینستاگرام

یکی از ویژگی های جالب رابط کاربری MIUI گوشی های شیائومی نصب همزمان دو برنامه است که میتوانید در برنامه هایی نظیر اینستاگرام، واتساپ، فیسبوک و ... دو اکانت داشته باشید. ویژگی نصب همزمان دو برنامه (Dual apps) یکی از جالب ترین ویژگی‌ های MIUI است که به کمک آن می ‌توانید در اپلیکیشن ‌هایی مثل واتساپ، فیسبوک، لاین و … دو اکانت داشته باشید و شما از هر برنامه ای که بخواهید دو نمونه نصب شده دارید و در هر کدام اکانت مجزایی دارد.

استفاده از Mi Mover برای انتقال اطلاعات

با استفاده از برنامه Mi Mover میتوانید به راحتی اطلاعات گوشی قدیمی خود را به گوشی جدید انتقال دهید. همچنین تعیین کنید که اطلاعات برنامه ها منتقل شوند یا خیر.

زمانبندی تسک ها

از دیگر ترفندهای گوشی شیائومی زمانبندی تسک ها است که با مشخص کردن روز و ساعت به صورت زمان ‌بندی شده بر روی گوشی اجرا می شود. برای این کار کافیست وارد قسمت Security شوید، و گزینه Automated task را بزنید و برای اضافه کردن تسک ‌های جدید نیز گزینه + را بزنید.

فعال کردن دسترسی سریع به دوربین

برای انجام این کار مراحل Settings > Lock Screen & Password را به ترتیب انجام دهید و سپس گزینه Launch Camera را فعال کنید. برای امتحان صفحه نمایش گوشی را قفل کنید و دکمه کم کردن صدا را 2 بار پشت سرهم فشار دهید و سریع وارد صفحه دوربین شوید.

گوشی را بچرخانید تا تماس ورودی بی صدا شود

یکی از ترفندهای جذاب گوشی های شیائومی این است که میتوانید گوشی را بچرخانید تا تماس های ورودی به حالت بی صدا بروند. برای فعال کردن این ویژگی کافیست از منوی تنظیمات تماس‌ های ورودی گزینه Flip to silence ringer را فعال کنید.

تلویزیون و دستگاه های پخش را با Remote MI کنترل کنید

برای دسترسی به این قابلیت ابتدا باید برنامه Mi Remote Controller را نصب کنید تا گوشی اندرویدی شما به یک ریموت کنترل دستگاه‌های الکتریکی تبدیل شود تا در مواقعی که کنترل تلویزیون یا دستگاه پخش خراب شد یا باتری تمام کرد، از گوشی خود کنترل داشته باشید. کار‌ های مربوط به کنترل نظیر افزایش و کاهش صدا، تغییر کانال، تنظیمات نور، و ... با برنامه Remote MI به راحتی قابل انجام است.

حذف زنگ هشدار به طور خودکار

یکی از ترفندهای گوشی شیائومی حذف خودکار زنگ هشدار است. اگر زنگ هشدار تنظیم شده، فقط برای یک بار استفاده است، می‌ توان بعد از قطع زنگ، به صورت خودکار پاک شود. این گزینه را میتوانید در تنظیمات زنگ هشدار پیدا کنید.

از FTP برای انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر استفاده کنید

با استفاده از قابلیت داخلی FTP انتقال اطلاعات را بین رایانه و گوشی به راحتی انجام دهید. ابتدا برنامه Explorer را باز کنید، و گزینه Categories انتخاب کنید سپس گزینه FTP Start server را فعال کنید. زمانی که FTP فعال شد، می ‌توانید از یک کلاینت FTP بر روی رایانه خود استفاده کنید و به فایل‌های مورد نظر خود را به راختی انتقال دهید.

فایل های اضافه را با برنامه Clean Deep پاک کنید

تقریبا در گوشی همه افراد تعداد زیادی فایل و اپلیکیشن وجود دارد که تنها یک بار مورد استفاده قرار می گیرد که با پاک کردن آن ها می توانید فضای بسیار زیادی از گوشی خود را آزاد کنید، که از طریق مسیر Security » Cleaner » Deep Clean میتونید اقدام کنید.

فایل های اضافه را با برنامه Clean Deep پاک کنید

گوشی را تکان دهید تا آیکونهای روی صفحه خانه (Home) را تغییر دهید

یکی از جذاب ‌ترین ترفندهای گوشی شیائومی این است که می ‌توانید با تکان دادن گوشی، آیکون‌ ها را مرتب کنید. کافیست به فضای خالی روی Home ضربه بزنید و نگه دارید و سپس گوشی را تکان دهید

دکمه Navigation را شخصی سازی کنید

برای تغییر جهت دکمه های صفحه نمایش کافیست با در Settings وارد تنظیمات گوشی شده و سپس گزینه Additional Settings را بزنید. در صفحه فعلی گزینه Full Screen Display را انتخاب و Mirror Buttons را غیرفعال کنید.

ساختن پروفایل شخصی جداگانه

قابلیت Second Space یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی شیائومی است که به شما این امکان را میدهد یک پروفایل شخصی و جداگانه در گوشی خود داشته باشید، همچنین میتوانید برای آن رمز عبور جداگانه‌ ای تعریف کنید.

از قابلیت Mode Pocket استفاده کنید

Pocket Mode یکی از ویژگی های بسیار کاربردی در رابط کاربری MIUI گوشی های شیائومی است که از لمس ناگهانی صفحه نمایش جلوگیری می کند. به عنوان مثال زمانی که گوشی شما در جیب یا کیفتان قرار دارد و دست به صورت ناگهانی به صفحه نمایش برخورد می کند یک فعالیت ناخواسته صورت می گیرد. ویژگی Pocket Mode به شما در حل این مشکل بسیار کمک می کند.

از حسگر اثر انگشت برای گرفتن سلفی استفاده کنید

با نصب برنامه Dactyl – Fingerprint Camera میتوانید از اسکنر اثر انگشت به عنوان شاتر عکس استفاده کنید. در صفحه اصلی این برنامه مجموعه دوربین‌ هایی که توسط این برنامه پشتیبانی شده را نمایش می دهد که با انتخاب دوربین گوشی خود وارد قسمت دوربین گوشی خود شوید. در این جا با یک صفحه‌ سیاه روبرو خواهید شد که برای اجازه‌ دسترسی برای عکسبرداری، باید انگشت خود را روی حسگر اثر انگشت قرار دهید.

از حسگر اثر انگشت برای گرفتن سلفی استفاده کنید

روشن شدن فلش دوربین هنگام دریافت تماس های ورودی

هشدار نور فلش در حین دریافت تماس های ورودی و پیامک می تواند در محیط های شلوغ برای اطلاع از تماس ها یک روش جذاب و خلاقانه باشد. برای فعال سازی این هشدار ابتدا وارد منوی Setting و سپس وارد System app settings شوید و با کلیک بر روی Call settings گزینه Incoming call settings را انتخاب کنید. در اینجا گزینه Flash when ringing را روشن کنید تا این قابلیت برای شما فعال شود.

رنگ چراغ اعلان ها را تغییر دهید

با توجه به این که رنگ اعلان ها به صورت پیش فرض تعریف شده، اما می توان آن را شخصی سازی کرد. برای انجام این کار ابتدا وارد منوی Settings شوید و گزینه Sound & Notifications را انتخاب کنید و گزینه‌ ای که عبارت LED Notification یا Pulse Notification Light را به همراه دارد را جستجو کنید. سپس این گزینه را فعال کنید تا قابلیت چشمک زدن چراغ LED دستگاه فعال شود. سپس نوبت شخصی سازی و تغییر رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن های مختلف است. حال برای شخصی سازی و تغییر رنگ چراغ اعلان ها از اپلیکیشنی تحت عنوان Light Manager باید استفاده ‌کنید. می توانید این برنامه کاربردی را از گوگل پلی استور دانلود کنید.

رنگ چراغ اعلان ها را تغییر دهید

دکمه های ناوبری را هنگام بازی کردن غیر فعال کنید

یکی از مواردی که گیمرها را در حین بازی کلافه می کند، لمس صفحه نمایش و پاسخ در بدترین زمان ممکن در حین بازی است. برای حل این مشکل می توانید منوی کشویی بالای نمایشگر را باز کنید و بر روی گزینه Buttons بزنید و آن را فعال یا غیر فعال کنید.

فرمان لمسی قفل شدن گوشی را فعال کنید

با این گزینه دیگر لازم نیست برای قفل گوشی دکمه پاور را فشار دهید، کافیست دو انگشت خود را در صفحه نیشگون بگیرید تا صفحه نمایش قفل شود. برای این کار بر روی Widgets ضربه بزنید، تا وارد قسمت Toggles شوید و گزینه Lock button را به قسمت صفحه خانه بکشید.

با یک دست از گوشی خود استفاده کنید

رابط کاربری MIUI 8 گوشی های شیائومی به راحتی قابلیت کار کردن تنها با یک دست را دارد، درواقع به شما کمک می ‌کند با نمایشگر بزرگ گوشی را کنترل کنید. برای فعال کردن آن از دکمه HOME به سمت عقب یا آخرین دکمه بکشید در منو باز شده تنظیمات را انجام دهید.


در بلاگ کیومیتا بیشتر بخوانید: بهترین مدل های گوشی شیائومی


 

مخفی کردن فایل ها

برنامه explorer گوشی را باز کنید، و در قسمتی که فولدرهای مخفی دسترسی دارد رمز عبور تعریف کنید.

دو بار روی صفحه بزنید تا روشن شود

رابط کاربری MIUI شیائومی شما را قادر می‌ سازد با دو بار ضربه بر روی صفحه نمایش بتوانید آن را روشن کنید. برای این کار به تنظیمات گوشی بروید، و بر روی Display ضربه بزنید و سپس گزینه Turn on Double را انتخاب کنید تا این قابلیت برای شما فعال شود.

ثبت نظر
کد امنیتی

نظرات کاربران

arad ارسال شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

هیچی نفهمیدم

arad ارسال شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

هیچی نفهمیدم

arad ارسال شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

هیچی نفهمیدم

Hossein ارسال شده در ۲ اسفند ۱۴۰۰

خیلی عالی بود🌹

مدیر سایت ارسال شده در ۲ اسفند ۱۴۰۰

ممنون از نظرات شما

محصولات مرتبط