تفاوت ویدئو وال و مانیتور صنعتی

تفاوت ویدئو وال و مانیتور صنعتی

زمانی که صحبت از تبلیغات و اطلاع رسانی خدمات و کالاها در مکان‌های عمومی، مراکز تجاری، اداری، تفریحی و ... می شود، نمایشگر های صنعتی به عنوان یکی از ابزار های بسیار کاربردی و رقابتی در این زمینه محسوب می‌شوند. این نمایشگر های صنعتی نسل جدیدی از مانیتور ها هستند و به دلیل کاربردی بودن، از محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران برخوردار است و جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی تبلیغات شده است. ویدئو وال و مانیتور صنعتی از این نوع نمایشگر های صنعتی هستند و هر کدام به نوبه خود امکانات و وقابلیت های بسیاری را ارائه می‌دهند و از نظر قابلیت اطمینان، کیفیت و طول عمر ویژگی‌های متفاوتی را دارند و قیمت این دو نوع نمایشگر صنعتی به دلیل ویژگی‌های متفاوتشان بالا است. در ادامه به معرفی کلی این نمایشگر های صنعتی و تفاوت آنها خواهیم پرداخت.

ویدئو وال

ویدئو وال یک مانیتور ویژه است که متشکل از چندین نمایشگر رایانه ای، ویدئو پروژکتور یا دستگاه های تلویزیونی است که به منظور ایجاد یک صفحه نمایش بزرگ بهم پیوسته در کنار هم قرار گرفته اند. صفحه‌هایی که به طور خاص برای استفاده در دیوارهای ویدئویی طراحی می‌شوند ، معمولاً حاشیه های باریکی بین 3 تا 5 میلی متر دارند تا بتوانند فاصله بین مناطق نمایش فعال را به حداقل برسانند و با توجه به قابلیت سرویس‌ دهی طولانی مدت ساخته می‌شوند. چنین صفحه هایی غالباً دارای سخت افزار لازم برای قرار دادن صفحه های مشابه در کنار اتصالات به برق زنجیره دیزی، سیگنال های ویدئویی و فرمان بین صفحه‌ها هستند. دلایل استفاده از وال ویدئو به جای مانیتور صنعتی می تواند شامل توانایی شخصی سازی طرح بندی کاشی ، مساحت بیشتر صفحه و تراکم پیکسل باشد.

ویدئو وال چیست

مانیتور صنعتی

مانیتور های صنعتی نیز همانند ویدئو وال کاربردهای بسیاری را در نمایش ویدئو و تصاویر دارد و به صورت تک بر روی دیوار یا پایه های سقفی نصب می‌شود. کسب و کارهای کوچک و بزرگ از این مانیتور صنعتی برای جذب و مطلع کردن مشتریان درباره محصولات و خدمات خود بهره می برند و در محیط های کسب و کار در جهت بالا بردن فروش بازتاب خوبی ایجاد می‌کند.

مانیتور صنعتی چیست

فرق ویدئو وال و مانیتور صنعتی

در خصوص تفاوت کلی ویدئو وال و مانیتور صنعتی باید بگوییم که مانیتور صنعتی از نظر طراحی و ساختار دارای قاب یا فریم پهن تری نسبت به ویدیو وال دارد و در مشاغلی نظیر فروشگاه ها، رستوران ، فست فود، کافی شاپ و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما ویدئو وال ها به دلیل قابلیت پخش نمایش یکپارچه از چندین مانیتور تشکیل شده که یک تصویر عریض واحد را نمایش می‌دهد، همچنین می‌توان از هر مانیتور برای نمایش همزمان چند تصویر یا ویدئو استفاده کرد. بیلبورد ها، اماکن شهری بزرگ، اتاق های کنترل و معابر عمومی از کاربرد های این ویدئو وال ها هستند. از این رو قیمت ویدئو وال در مقایسه با مانیتور صنعتی بسیار بالاتر بوده و هزینه های نگهداری آن نیز به مراتب هزینه بر است.

تفاوت پنل هوشمند و برد هوشمند چیست؟

از دیگر مواردی که منجر به ایجاد تفاوت ویدئو وال و مانیتور صنعتی می‌شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم های ویدئو وال از زاویه دید گسترده ای برخوردار هستند و توانایی نمایش یک یا چند تصویر را همزمان دارند، در صورتی که مانیتور صنعتی تنها قابلیت نمایش یک تصویر را داراست.
  • مانیتورهای صنعتی قاب بسیار پهنی دارند و در هر مدل سایز این قاب متفاوت است. اما ویدئووال ها قاب بسیار نازکی دارند به طوری که قابل دیدن نیست و در ظاهر بدون قاب نمایش داده می‌شوند.
  • در تمامی ویدئووال ها پورت های خروجی یافت می‌شود و می تواند داده های مختلفی را از دیگر دستگاه ها دریافت کند و خروجی را با آن داده ها تولید کند. این قابلیت در مانیتورهای صنعتی کمتر دیده می‌شود.
ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط