معرفی بهترین گوشی های 2020 + ویژگی و کاربرد

امتیاز کاربران : 4 از 5
معرفی بهترین گوشی های 2020 + ویژگی و کاربرد
به طور معمول افراد در هنگام خرید گوشی موبایل همیشه به دنبال یک گوشی خوب با کارایی بالا و قیمت مناسب هستند. حال سوالی که برای بیشتر افراد پیش می آید، این است که کدام برند بهتر است؟ در جواب این سوال باید بگوییم هر کاربر برای خود اولویت هایی دارد که نسبت به آن اولویت ها گوشی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری میکند؛ این اولویت ها شامل چه مواردی میباشد؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین گوشی ها در سال 2020 بپردازیم. با خواندن این مقاله میتوانید به راحتی انتخاب خود را از میان بهترین گوشی های اندروید و آیفون سال 2020 داشته باشید.

 

انواع گوش های موبایل، گوشی سامسونگ، اپل و.... را می توانید از سایت کیومیتا تهیه کنید. برای خرید روی این لینک کلیک کنید: خرید گوشی موبایل 

 

نکات مهم در انتخاب بهترین گوشی های میان رده 2020

بیشتر تولیدکنندگان گوشی های موبایل از جمله سامسونگ، شیائومی، نوکیا و ...، عمده تمرکز خود را بر روی طراحی و تولید بهترین گوشی های میان رده قرار داده اند و در بازار مدل های متنوعی از این نوع گوشی ها موجود میباشد. افراد نیز ترجیح میدهند به جای این که پول خود را صرف خرید گوشی های گران قیمت کنند؛ به سراغ گوشی های میان رده اما با کیفیت بروند. در ادامه قصد داریم به بررسی ویژگی و مشخصات کاربردی و مهم این گوشی ها بپردازیم.

سخت افزار: با نگاهی به ظرفیت رم گوشی‌ های گران قیمت متوجه ظرفیت بالای عجیب آن می ‌شوید. به ‌طور میانگین حدود ۹۵ درصد از کاربران تنها به ۲ الی نهایتا 4 گیگابایت حافظه رم برای استفاده های روز مره نیاز دارند، که گوشی های پرچمدار ۸ الی ۱۶ گیگابایت حافظه رم را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. حافظه ‌ای که شاید هیچگاه حتی نیمی از آن هم مصرف نشود. اگر شما با گوشی هوشمندتان از شبکه‌ های اجتماعی، بازی و تماشا ویدئو و گاهی به گوش دادن موزیک میپردازید، هیچ نیازی به خرید یک گوشی پرچمدار و گران قیمت نخواهید داشت و حتی یک میان ‌رده نسبتا ارزان و با کیفیت پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

رزولوشن دوربین: واقعیت، یک دوربین 8 تا 12 مگاپیکسلی می‌ تواند تصاویری زیبا را از موقعیت مورد نظر شما ثبت کند، درحالی که بیشتر گوشی های هوشمند پرچمدار چیزی حدود 48 مگاپیکسل را به کاربران ارائه می‌ دهند. در واقع پیکسل‌های بیشتر تنها به نمایش بزرگ ‌تر تصاویر و ویدئوها کمک میکند. از این رو بالا رفتن رزولوشن دوربین حجم ذخیره ‌سازی فایل‌ ها را افزایش می‌دهد و ممکن است موجب پر شدن زود هنگام حافظه میشود.

رزولوشن نمایشگر: نمایشگر یک گوشی میان رده هوشمند با رزولوشن FULL HD برای تماشای محتواها کافی به نظر میرسد و تجربه ‌ای جذاب را برای کاربران فراهم میکند. در حالیکه سازندگان گوشی های پرچمدار اصرار بر این دارند که تعداد پیکسل‌های موجود در صفحه نمایش را افزایش دهند. این موضوع جدای از هزینه ساخت اضافی، حتی بدون هیچ استفاده‌ ای عمر باتری گوشی را کاهش میدهد.

جنس بدنه: اکثر شرکت های سازنده گوشی های موبایل، برای ساخت بدنه از پلاستیک مقاوم استفاده میکنند و از این رو این ویژگی قیمت گوشی را نسبت به گوشی های بدنه فلزی به شدت کاهش میدهد. پلاستیک به دلیل سبک بودن در هنگام قرار گرفتن در جیب حس سنگینی ایجاد نمی کند و در مقایسه با گوشی های فلزی فلز به سختی می شکند که این خاصیت باعث می شود در برابر ضربه و سقوط ناگهانی مقاومت بالایی از خود نشان دهد. در کنار این خصوصیت ها، معایبی نیز وجود دارد. یکی از مشکلات پلاستیک، کثیف شدن آن پس از مدت های استفاده میباشد و از طرفی بدنه پلاستیکی حس مصنوعی بودن را به کاربر منتقل میکند. گوشی‌های با بدنه فلزی نیز برخلاف گوشی ‌های بدنه پلاستیکی حس بهتری را به کاربر میدهد. با این وجود بدنه‌ های فلزی نیز مشکلات خاص خود را دارند.

گوشی موبایل با جنس پلاستیک


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های مناسب خانم ها


لیست گوشی های میان رده در سال 2020

1- سامسونگ Galaxy A71

گوشی سامسونگ Galaxy A71 شرکت سامسونگ به دلیل قابلیت‌ و امکاناتی که دارد، تقریبا مشابه گوشی ‌های پرچمدار است، اما با قیمت پایین تری طراحی شده. این گوشی سال 2019 روانه بازار شد و یکی از محصولات قدرتمند و میان ‌رده شرکت سامسونگ محسوب می‌شود. در مورد طراحی گوشی A71 همه‌ چیز به صفحه نمایش ۶.۷ اینچی آن ختم می‌شود که به‌ دلیل استفاده از حاشیه‌ های بسیار کم، جلوه زیبایی به آن بخشیده است. کاربران بسیاری ظاهر زیبای سامسونگ a71 را پسندیده اند که با استقبال خوبی در بازار روبه رو شده است. در کنار این قابلیت و امکانات، کاستی‌هایی هم وجود دارد که در خصوص نبود شارژ بی‌ سیم و مقاوم نبودن در برابر آب میباشد. اما در معرفی کلی گوشی Galaxy A71 باید گفت همیشه برای‌ شما سودمند خواهد بود.

 

رزولوشن صفحه نمایش 1080x2400 pixels
حافظه داخلی 128GB
سیستم عامل Android 10
RAM 8GB

خرید گوشی سامسونگ Galaxy A71

2- سامسونگ Galaxy M31

شرکت سامسونگ گوشی سری Galaxy M31 را در فوریه 2020 به بازار معرفی کرد و در زمان ورودش به بازار توانست سهم زیادی از بازار را از آن خود کند. M31 مدل پیشرفته M30با تغیرات اساسی میباشد. سامسونگ این گوشی موبایل هوشمند را همانند بسیار از گوشی‌های خود از حاشیه های بسیار کم در طراحی آن استفاده کرده است، که طراحی چشم نوازی را به آن بخشیده است. بی شک گوشی M31 نسبت به هم‌ رده‌ های خود از نظر عملکرد، کیفیت ساخت و صرفه ‌ اقتصادی برتری‌ های بسیاری دارد. که به یک محصول بسیار مقرون به صرفه تبدیل شده است. تنها ایرادی این گوشی موبایل عکاسی نه چندان مناسب در شب میباشد که کیفیت چندان رضایت بخشی را ارائه نمیدهد. 

رزولوشن صفحه نمایش 1080x2340 pixels
حافظه داخلی 64GB  , 128GB
سیستم عامل Android 10
RAM 6GB

قیمت  گوشی سامسونگ Galaxy M31

3- سامسونگ Galaxy A51

شرکت سامسونگ در اواخر سال 2019  گوشی سامسونگ Galaxy A51  را به بازار معرفی کرد که از جنس پلاستیک مقاوم و با کیفیت طراحی شده و قاب جلویی با فناوری گوریلا گلس 3 محافظت می شود. در خصوص طراحی و کیفیت موجب رضایت بسیاری از کاربران می باشد. از سایر مشخصات این گوشی سامسونگ میتوان به صفحه نمایش ۶.۵ اینچی super AMOLED، دوربین های با کیفیت، جدیدترین نسخه اندروید 10 و شارژ سریع اشاره کرد. همچنین قیمت بسیار مناسب آن در کنار این ویژگی و قابلیت ها آن را به بهترین گوشی میان رده در بازار تبدیل کرده است. نکته ای که در خصوص دوربین باید گفت این است که، حالت لرزشگیر در دسترس نیست و اگر دوربین را روی پایه قرار ندهید احتمالا بعد از دیدن فیلم چندان رضایت بخش نباشد و به خاطر لرزش‌های فراوان بی کیفیت خواهد بود. برای دیدن لیست قیمت تمامی مدل های گوشی سامسونگ روی لینک مقابل کلیک کنید: لیست قیمت گوشی سامسونگ 

رزولوشن صفحه نمایش 1080x2400 pixels
حافظه داخلی 64GB , 128GB
سیستم عامل Android 10
RAM 4GB , 6GB

 

خرید سامسونگ Galaxy A51

 

4- شیائومی Redmi Note 9 Pro

این گوشی موبایل هوشمند با دوربین های چخار گانه خود به یکی از گوشی های میان رده و با کیفیت در بازار گوشی تبدیل شده است. با استفاده از لنز فوق عریض می توانید تصاویری با زاویه 119 درجه ثبت نمایید که بی شک یکی از بهترین عملکردها ها را در بین هم رده های خود را داراست. از دیگر قابلیت های این دوربین های چهار گانه می توان به فیلم برداری فول اچ دی نیز اشاره کرد. در بخش سخت افزاری اشاره کنیم که از پردازنده میان رده اسنپدراگون 720 کوالکام بهره مند است، که با یک رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی همراهی می‌شود. که البته در سری دیگر این گوشی با رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت همراه است. با توجه به مشخصاتی که از این محصول میان رده ردمی بیان کردیم، برای آن دسته از کاربرانی که تمایل پرداخت هزینه های بالا برای یک گوشی هوشمند را ندارند، انتخابی ایده آل است.

رزولوشن صفحه نمایش 1080x2400pixels
حافظه داخلی 64GB , 128GB
سیستم عامل Android 10
RAM 6GB

بهترین گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

5- اوپو Realme X2

گوشی موبایل هوشمند Realme X2 از محصولات میان رده اما با کیفیت OPPO می باشد که با سخت افزار و نرم افزار قدرتمندی اما قیمتی مقرون به صرفه در سال 2019 به بازار عرضه شد. این گوشی سری اوپو در کنار سخت افزار قدرتمند، عملکردی عالی و دوربین های چهار گانه قوی را به کاربر ارائه میدهد و از تکنولوژی معروف عکس شب نیز استفاده شده که به کاربر امکان عکس های باکیفیت را در شب میدهد. البته دوربین سوم 2 MP, f/2.4, (macro) گاهی بلا استفاده است. در مجموع میتوان گفت که برای خرید گوشی Realme X2 در مقایسه با ویژگی و قیمتی که دارد نمیتوان شکی داشت.

رزولوشن صفحه نمایش 1080x2340 pixels
حافظه داخلی 64GB ,128GB ,256GB
سیستم عامل Android 9.0
RAM 6GB , 4GB , 8GB

6- شیائومی Xiaomi Mi 9T

گوشی موبایل Mi 9T که توسط شرکت شیائومی به بازارعرضه شده است. اگر بخواهیم به طور خلاصه ویژگی های این گوشی را بررسی کنیم باید به دوربین های سه گانه، نمایشگر 6.39 اینچی با کیفیت و باتری قدرتمند 4000 میلی آمپر آن اشاره کرد. ضمن اینکه اضافه کردن حافظه خارجی و MicroSDدر این گوشی هوشمند امکان پذیر نسیت. انبوهی از قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری مختلف در این گوشی هوشمند ارائه شده تا در اجرای بازی یا استفاده های سنگین دچار مشکل نشوید. این ویژگی ها با چنین قیمتی، آن را به عنوان یک انتخابی ایده ‌آل و مناسب، تبدیل کرده است. در یک کلام هنگام خرید گوشی شیائومی متوجه میشوید که بهترین مدل آن را به نسبت قیمت انتخاب کرده اید.

رزولوشن صفحه نمایش 1080x2340 pixels
حافظه داخلی Android 9.0
سیستم عامل 64GB  , 128GB
RAM 6GB

7- اپل iPhone XR

با ورود آیفون ۱۱، سری iPhone XR به شدت با کاهش قیمت رو به رو شد. این موضوع موجب شد کسانی که قصد خرید اپل را دارند، فرصتی داشته تا بتوانند این گوشی را با حداقل قیمت خریداری کنند. iPhone XR عملکرد و سرعت بالایی را ارائه میدهد. این گوشی اپل مبتنی بر iOS 12 است و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. باتری این گوشی آیفون غیر قابل جا به جایی بوده اما از شارژ سریع پشتیبانی میکند. بر خلاف دیگر رقبای خود حاشیه های بیشتری در این نمایشگر استفاده شده و رزولوشن HD به جای FHD جایگزین شده است.

رزولوشن صفحه نمایش 828x1792 pixels
حافظه داخلی 64GB ,128GB ,256GB
سیستم عامل iOS 12
RAM 3GB

قیمت گوشی iPhone XR

 

8- نوکیا 6.2 TA-1198DS

از گوشی های‌ باکیفیت هوشمند و مقرون به صرفه شرکت نوکیا است که در سال 2019 به کاربران ارائه شد. این گوشی طراحی جذاب و مدرنی داشته و از لحاظ سخت ‌افزاری نیز انتظارات شما را برآورده میکند. از لحاظ نرم افزاری هم با پشتیبانی از سیستم عامل اندروید 9.0 برنامه های مورد نظر شما را با سرعت و بدون تاخیر اجرا میکند. در مقابل قیمتی عالی، مشخصات، امکانات و قابلیت های بسیاری را در اختیار کابران قرار داده که از نقاط قوت این گوشی میان رده نوکیا محسوب میشود. در خصوص دوربین این گوشی باید بگوییم عکس ها و ویدئوهای نه چندان چشمگیری را نمایش میدهد و برای عکاسی حرفه ای روی ان حساب باز نکنید.

رزولوشن صفحه نمایش 1080x2280 pixels
حافظه داخلی 32GB ,64GB ,128GB
سیستم عامل Android 9.0
RAM 3GB  , 4GB

خرید گوشی نوکیا 6.2 TA-1198DS

9- شیائومی Xiaomi Redmi 8A

گوشی شیائومی Redmi 8A از سری محصولات مقرون ‌به ‌صرفه شرکت شیائومی است که در مقایسه با مدل قبلی خود با تغییرات بسیاری در بازار ظاهر شد. از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری برای انجام کارهای روزمره و استفاده معمول روانه قابل قبول بوده و برای باز‌ی ‌های گرافیکی سنگین نمی‌توان روی آن حساب کرد. در بخش دوربین نقص هایی داشته که طبق نظرات کاربران میتوانست بهتر عمل کند. در نتیجه کسانی که استفاده متداولی از گوشی خود دارند و نمی‌خواهند برای خرید گوشی موبایل زیاد هزینه کنند؛ بسیار ایده آل است.

رزولوشن صفحه نمایش 720x1520 pixels
حافظه داخلی 32GB , 64GB
سیستم عامل Android 9.0
RAM 2GB , 3GB , 4GB

گوشی شیائومی Redmi 8A

10- سامسونگ Galaxy M10

این گوشی هوشمند شرکت سامسونگ با ویژگی و امکانات خود برای استفاده های روزمره بسیار ایده آل است. به طور کلی نمی توان انتظار زیادی از طراحی Galaxy M10 داشت؛ چرا که بدنه این گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده تا قیمتی کمتر داشته باشد. به طور خلاصه در معرفی کلی این گوشی باید بگوییم، دستگاهی متشکل از نمایشگر با کیفیت، شارژدهی خوب و دوربین کارآمد می باشد که با این قیمت مناسب می تواند نیاز های کاربران را در حد خوبی بر طرف کند. همچنین معایبی از جمله نبودن اثر انگشت و سخت افزار ضعیفی را دارد.

رزولوشن صفحه نمایش 720x1520 pixels
حافظه داخلی 16GB , 32GB
سیستم عامل Android 8.1
RAM 2GB  , 3GB

بهترین گوشی موبایل سامسونگ GalaxyM10

 


 کیومیتا به عنوان نمایندگی رسمی سامسونگ در تهران ارائه دهنده جدیدترین گوشی های موبایل آماده خدمت رسانی است.


 

ثبت نظر
کد امنیتی

نظرات کاربران

علی ارسال شده در ۴ مهر ۱۴۰۰

در میان رده ها باید با oneplus nord کار‌کنید رم‌۱۲ حافظه ۲۵۶ گیگ و دوربینی که در حد پرچمدار های برند های دیگه هست سلفی ۴k 60 fps این ها همه در کنار وزن بسیار سبک و طراحی فوق العاده زیبا همه با هم در oneplus nord

آرمان امامی ارسال شده در ۹ شهریور ۱۴۰۰

به نظر شما پوکو ایکس سه گوشی بدیه من دارمش و خیلی پر قدرت و روان هستش

ehsan ارسال شده در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

من که نوا 7i ترجیح میدم اون هم یکی از بهترین میان رده هاست

محمد ارسال شده در ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

گوشی موبایل Poco m3 برای بازی هایی مثل کالاف دیوتی قدرت لازم برای اجرا رو داره؟

مدیر سایت ارسال شده در ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

محمد ارسال شده در ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

گوشی موبایل Poco m3 برای بازی هایی مثل کالاف دیوتی قدرت لازم برای اجرا رو داره؟

مدیر سایت ارسال شده در ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

پارسا ارسال شده در ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

فک نکنم آیفون Xr رو بشه گذاشت توی دسته میان رده ها

آرمان ارسال شده در ۸ بهمن ۱۳۹۹

با سلام من یه گوشی میخوام هم بانرخ نوسازی ۶۰ هرتز یا بیشتر(برای کالاف و پاپجی هم بشه استفاده کرد)تراشه۸ نانومتری ترجیحا اسنپ دراگون(اگه ۷نانومتر هم شد چه بهتر) و حافظه ۶۴ ترجیحا ۱۲۸ و رم ۶ یا ۸(اگه نشد ۴) دوربین ۴۸ یا بالاتر که لرزش گیر هم داشته باشته و دوربین ماکرو هم داشته باشه باتری هم ۴۵۰۰ میلی آمپر به بالا(اگه نبود اجبارا پایین تر)و اینا تو بازه قیمتی ۱۰ تومن یا ۲ تومن بالاتر(حداکثر) ممنون خسته نباشید.

مدیر سایت ارسال شده در ۹ بهمن ۱۳۹۹

سلام با شرکت در تماس باشید

Hhhhh ارسال شده در ۱۹ دی ۱۳۹۹

هواوی nova 7i کجا هست؟؟؟!

مدیر سایت ارسال شده در ۲۰ دی ۱۳۹۹

alireza ارسال شده در ۱۹ دی ۱۳۹۹

y9a برای game خوبه؟ ارزش خرید داره؟

مدیر سایت ارسال شده در ۲۰ دی ۱۳۹۹

سلام برای بازی هایی با گرافیک بالا خیر

حسین ارسال شده در ۱۱ دی ۱۳۹۹

ردمی نوت ۹اس (پرو) باید در رتبه ۲ باشه چون از ام ۳۱ و آ۵۱ قوی هست 😑

مدیر سایت ارسال شده در ۱۳ دی ۱۳۹۹

امیرمحمد ارسال شده در ۱۳ آذر ۱۳۹۹

همه نگفتید مثل میان رده Mi 10 Lite 5G

محمد ارسال شده در ۱ آبان ۱۳۹۹

عزیزم هواوی چی پس؟؟؟

مدیر سایت ارسال شده در ۳ آبان ۱۳۹۹

در اینده معرفی خواهد شد

محصولات مرتبط