چگونه میتوانیم یک کپی خوب بگیریم؟

چگونه میتوانیم یک کپی خوب بگیریم؟

فتوکپی گرفتن همانند دیگر کارها اصول و استاندارهای خود را دارد. به طور کلی گرفتن یک کپی خوب کار ساده ای به نظر می آید اما تنوع مدل در دستگاه های فتوکپی موجود در بازار کار با آنها را کمی مشکل ساز کرده است. ما در اینجا به برخی از نکات ضروری و مهم برای گرفتن یک کپی خوب و با کیفیت اشاره میکنیم.در ادامه با ما همراه باشید.

1.آماده کردن دستگاه فتوکپی: برای یک کپی خوب و با کیفیت قبل از هر چیزی دستگاه را آماده کنید.در این مرحله برای شروع دکمه استارت را جهت گرم شدن دستگاه بزنید و چند دقیقه منتظر بمانید تا دستگاه گرم شود.دکمه های دیگری بر روی آن تعبیه شده که هر کدام ویژگی و کارایی هایی را انجام میدهند.پس بهتر است کار با آنها را یاد بگیرید.

آماده کردن دستگاه جهت کپی

2.انتخاب سند جهت کپی: اطمینان نمایید که سند به درستی درون دستگاه کپی قرار گرفته است.برگه تمیز بدون گرد و خاک یا چسبندگی، کپی بسیار خوبی را ایجاد میکند.در صورتی که صفحه مورد نظر را بر روی کاغذ سنگین چاپ کنید کیفیت بسیار خوبی را خواهید داشت.در صورت وجود تا خوردگی حتما آن را باز کنید زیرا بر روی وضوح و شفافیت کپی تاثیر میگذارد.با وجود تاخوردگی بخشی از صفحه جهت کپی به خوبی منتقل نمیشود و تصاویر و متون با کیفیت پایین چاپ میشوند.قسمت های پاره یا چسب خورده را حتما قبل از عملیات حذف کنید.کاغذهای نرم از گیر کردن به درون دستگاه حین کپی جلوگیری میکند و همچنین آسیبی به دستگاه وارد نمیکند.

3.صفحه شیشه ای را تمیز کنید: هر گونه کثیفی و یا گرد و خاک بر روی شیشه باعث لکه دار شدن صفحات میشود.با تمیز کردن مدام شیشه یک خروجی با کیفیت و تمیز را دریافت کنید.برای تمیز کردن آن ابتدا دستگاه کپی خود را از برق جدا کرده و سپس از طریق اسفنج نرم و نم دارد شیشه را به آرامی تمیز کنید.سپس با یک دستمال بدون پرز کاملا خشک صفحه را پاک کنید و از خشک شدن صفحه اطمینان نمایید.

نحوه تمیز کردن صفحه دستگاه کپی

4.دستگاه فکس را همیشه تمیز نگه دارید: با مدیریت صحیح فرآیند کپی را ساده کنید، از کپی صفحات و کاغذهای بی کیفیت خودداری کنید.

انگشت خود را مستقسم بر روی شیشه کپی قرار ندهید، زیرا این کار باعث انتقال کثیفی و لکه بر روی صفحه میشود.

از قرار دادن کاغذهای چسبنده بر روی صفحه خودداری کنید.

5.کاغذ مناسب و سازگار با دستگاه فتوکپی را انتخاب کنید: قبل از عملیات کپی کاغذ مناسب با نوع کار خود را انتخاب کنید.وزن استاندارد و مناسب با دستگاه باعث افزایش سرعت کپی خواهد شد.در دستگاه های مدل لیزری کاغذ با وزن متوسط بسیار ایده ال است زیرا این کاغذها نسبتا سنگین بوده و برای کپی دو طرفه مورد استفاده قرار میگیرد.کاغذهای سنگین باعث کند شدن سرعت عملیات و دستگاه خواهد شد در نتیجه احتمال خرابی دستگاه افزایش پیدا میکند.برای اطلاع از کاغذهای سازگار با دستگاهتان ابتدا به سراغ دفترچه راهنما رفته و در صورت ناکافی بودن اطلاعات با مراکز معتبر فروش و تعمیرات دستگاه کپی تماس بگیرید.

6.کاغذ با روشنایی بالا را استفاده کنید: این کار باعث افزایش کنتراست در کپی میشود و متون و تصاویر با جزئیات نمایش داده میشود.

کاغذ را از نوع فاقد اسید انتخاب کنید.در بازار اکثر کاغذها از این نوع هستند اما برای اطمینان بیشتر قبل خرید این موضوع را بررسی کنید.

7.روشنایی و تاریکی دستگاه را تنظیم کنید: با این تنظیمات میتوانید کپی خوب و با کیفیتی را دریافت کنید.در نظر داشته باشید برای کپی صفحات روزنامه یا تبدیل رنگی به سیاه و سفید با روشنایی بالا و برای کپی صفحات روشن با روشنایی پایین تنظیم شود.

با رعایت این اصول در آخر یک نسخه جهت تست کپی کنید.در صورت رضایت عملیات را ادامه دهید در غیر این صورت جهت راهنمایی بیشتر با کارشناسان فروش مرکز ماشین های اداری کیومیتا تماس بگیرید.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط