مشکلات کارتریج چاپگرهای جوهر افشان اپسون

مشکلات کارتریج چاپگرهای جوهر افشان اپسون

چاپگرهای جوهر افشان اپسون یکی از چاپگرهای خانگی محسوب میشود.این پرینترها با توجه به ویژگی و قابلیت هایی متنوعی که دارند، نظیر اسکن، کپی و فکس میتوانند به خوبی به نیازهای شما پاسخ دهند.این دستگاه برای پرینت و کپی صفحات نیاز به کارتریج دارد.به طور کلی قیمت بالا این کارتریج ها باعث شده افراد گزینه های دیگری نظیر پر کردن مجدد کارتریج را انتخاب کنند.در واقع این کار باعث صرفه جویی در مخزن ها شده، اما در هنگام استفاده مجدد و پر کردن آن مشکلاتی نیز به وجود می آورد.در ادامه به بررسی این مشکلات خواهیم پرداخت.

پر کردن کارتریج

اولین مشکلی که با آن برخورد خواهید کرد، عملیات پر کردن کارتریج اپسون است.پر کردن این قطعه باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. وارد کردن جوهر به کارتریج از طریق سرنگ انجام میشود.این سرنگ باید به جوهر پر شده و در شکاف کوچک کارتریج تزریق شود.انتقال جوهر به صورت دستی انجام میشود و نیاز به تلاش زیادی ندارد.اما وقت زیادی را برای پر کردن آن از شما میگیرد.

آلودگی و ریخته شدن

در طی فرآیند تزریق جوهر به کارتریج، این جوهر به طور هموار وارد کارتریج میشود.زمانی که این فرآیند انجام میشود، جوهر شروع به تولید حباب بر روی سطوح میکندو بعد از تمام شدن ممکن است بر روی دست و لباس خورد تیکه هایی از این جوهر دیده شود.برای تمیز کردن این آلودگی ها کافی است با صابون و آب آنها را پاک کنید.

مشکلات کارتریج

برای پر کردن مجدد کارتریج ها نیاز به یک حفره برای تزریق آن لازم است.در واقع کارتریج اپسون هیچ شکافی ندارد.بنابراین باید شکافی بر روی آن ایجاد شود که با استفاده از لحیم کاری و دلر انجام میشود.بهترین محل برای ایجاد حفره بالای کارتریج است تا جوهر بهتر انتقال پیدا کند.در غیر این صورت پر کردن آن کار دشواری است و ممکن است مجبور شوید کارتریج را تعویض کنید.

تنظیم مجدد

کارتریج های اپسون باید مجدد تنظیم شوند و غیر از آن برای رایانه قابل تشخیص نخواهد بود.این عملیات از مهمترین مسئله برای پر کردن کارتریج است که یک راه حل برای کارتریج اپسون وجود دارد آن هم تنظیم چیپست است.این دستگاه الکترونیکی باید به حالت تنظیم اصلی تنظیم شود.این تنظیم به رایانه اجازه میدهد از چیپست استفاده کند.در کل یک هزینه و مرحله اضافی برای کاربران است و قابلیت تعویض را نیز دارد.

کیفیت چاپ

زمانی که از کارتریج شارژ شده استفاده میشود، چندین اتفاق در پرینتر میافتد.مورد اول، جوهر به دلیل فشار به طور ناقص اعمال میشود.این مشکل زمانی رخ میدهد که حفره های مربوط به کارتریج خوب هوا گیری نشود.نتایج این مشکل شامل تصاویر تار و چاپ صفحات بی کیفیت است.همچنین ممکن است جوهر کیفیت مطلوبی نداشته باشد که باعث ایجاد صفحات بی کیفیت و ناخوانا میشود.در صورت آسیب به کارتریج، جوهر به پرینتر نشت میکند و از هد به کاغذها منتقل میشود که در نتیجه باعث ایجاد لکه میشود.

جلوگیری از مشکلات

با مطالعه مراحل و دستورات پر کردن کارتریج از این مشکلات جلوگیری کنید.این دستورات برای هر کارتریج متفاوت است.این حفره ها را در قسمت های گفته شده ایجاد کنید و در زمان پرکردن کارتریج دقت کنید.و در نهایت چیپست کارتریج اپسون را ریست یا تعویض کنید تا خطا ندهد.

مشکلات کارتریج چاپگرهای جوهر افشان اپسون

ارورهای کارتریج جوهر افشان اپسون

در صورتی در هنگام کار با کارتریج های جوهرافشان با ارور و خطا مواجه شدید در مورد آنها بررسی و تحقیق کنید.در نهایت به این نتیجه میرسید که دلیل اصلی آن اختلافات بین تولید کنندگان اصلی کارتریج و تولیدکنندگان طرح هستند.از لحاظ اقتصادی بسیار متفاوت هستند و افراد بیشتر به دنبال صرفه جویی در هزینه های خود هستند و از این رو مدل های جایگزین را خریداری میکنند.از این رو مشکلاتی را به وجود می آورد.مشکلاتی نظیر خطاهای کارتریج، عدم شناسایی کارتریج سازگار و ... رخ میدهد.

در صورتی که با خطا عدم شناسایی کارتریج (cartridge not recognized) رو به رو شدید، ابتدا باید بررسی کنید نیاز به تعویض مجموعه کارتریج ها بوده یا فقط یک کارتریج.در اینجا باید هردو روش را امتحان کنید.اگر در حال تعویض یک کارتریج سازگارهستید، در ابتدا دستگاه را خاموش و همه کارتریج ها را خالی کنید و قبل از روشن کردن چاپگر مجدد آن ها را نصب کنید.خاموش و روشن کردن پرینتر باعث میشود حافظه کامپیوتر را پاک کرده و کارتریج ها به عنوان یک کارتریج جدید شناسایی میشود.

اگر میخواهید مجموعه کارتریج ها را میخواهید نصب کنید، از نصب پله ای استفاده کنید.به این صورت که پرینتر را مجدد راه اندازی و کارتریج های سازگار را یکی یکی نصب کنید.و در نهایت چاپگر هر کدام از کارتریج ها را به صورت جدا مورد بررسی قرار میدهد.در صورت وجود هر مشکل در کارتریج، این تکنیک این مشکلات را به شما نشان میدهد.

گاهی اوقات خطاهای کارتریج های سازگار اپسون به دلیل نصب نادرست رخ میدهد.نصب نادرست به معنی اشتباهات نرم افزاری نیست بلکه منظور جاگذاری نامناسب در پرینتر است.بهترین راه خارج کردن کارتریج و نصب مجدد آن است.

ممکن است دستگاه شما خطایی عدم شناسایی کارتریج را ندهد و با کارتریج سازگار اپسون تطابق کامل داشته باشد اما کیفیت خوبی را ارئه ندهد.این مشکل میتواند از کارتریج و یا خود دستگاه باشد.در اینجا هد چاپگر را بررسی کنید، زیرا در صورت کثیف بودن ممکن است مشکلاتی را در چاپ ایجاد کند که باید هد را از این کثیفی ها تمیز کنید.

 

در این باره نظرات و پیشنهادات خود را با کیومیتا در میان گذاشته و یا با ثبت نظر خود در قسمت پایین ما را یاری کنید.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط