راهنمای خرید فیش پرینتر

راهنمای خرید فیش پرینتر

مزیت های بسیاری برای استفاده از دستگاه فیش پرینتر در داروخانه ها، درمانگاه ها، رستوران ها، فست فود ها، هتل ها، سینما ها، فروشگاه های بزرگ و کوچک و بانک ها وجود دارد. این دستگاه به شما این امکان را میدهد که در کمترین زمان، رسید و فاکتور های شما را چاپ کند. فیش زن ها از نظر تکنولوژی چاپ به دو دسته سوزنی و حرارتی دسته بندی می شوند.

چاپگر حرارتی: این نوع چاپگر بر اثر گرما و حرارتی که بر روی کاغذ ایجاد می کند باعث چاپ اسناد میشود.برخلاف پرینتر های دیگر به شارژ کارتریج و یا جوهر نیازی ندارد و از رول مخصوص برای چاپ استفاده می شود.

چاپگر سوزنی : این نوع پرینتر از طریق ضربه زدن پین به ریبون، اسناد را چاپ می کند. در این تکنولوژی کیفیت چاپ ضعیف تر از حرارتی است.

اگر قصد خرید فیش زن صدور فاکتور را برای کسب و کار خود دارید، باید مواردی را درهنگام خرید مورد بررسی قرار دهید. بسیاری از مصرف کنندگانی که این کالا را خریداری میکنند از موارد استفاده و کارایی آن آگاهی دارند. مهمترین مسئله ای که باید مورد توجه قرار گیرد نیازهای کسب و کار شما است. سرعت، قیمت، کیفیت، تکنولوژی چاپ و پورت های اتصال از مهترین مشخصه های دستگاه پرینتر صدور فاکتور بوده که هنگام خرید باید به آن توجه داشت. گزینه های دیگری هم مانند برش دهنده اتوماتیک، عمر دستگاه، مقاومت دستگاه و هزینه های چاپ وجود دارد که از مزایای این چاپگرها محسوب میشود.شرکت های سازنده بسیاری هستند که به تولید این محصول پرداخته اند، از جمله می توان به فیش پرینتر اپسون (EPSON)، فیش پرینتر بیکسلون (Bixolon)، فیش پرینتر میوا (MEVA)، اکسیوم (Axiom) و اچ پی آرتی (HPRT) میتوان اشاره کرد. ما در این مقاله قصد داریم فاکتورهای مهم را هنگام خرید برای شما شرح دهیم. در صورت هر گونه پیشنهاد و یا نظر میتوانید در قسمت نظرات، ما را همراهی کنید.

1. قیمت: یکی از فاکتورهای مهمی که باید قبل از انتخاب آن را در نظر بگیرید قیمت است. دستگاه قیمت بالا یا ارزان بستگی به نیاز و انتظارات شما از این پرینتر دارد. بعد از بررسی مدل و برندها میتوانید به راحتی این دستگاه را با قیمت مناسب مطابق با نیازتان تهیه کنید.

2. کیفیت: دومین فاکتوری که باید هنگام خرید به آن توجه کنید کیفیت چاپ است که در بعضی از چاپگر های حرارتی برای چاپ فاکتور با زمینه مشکی ممکن است با ایراداتی چاپ شود. البته برای افرادی که رسید و فاکتور هایی با زمینه مشکی ندارند بی اهمیت است.

3. پورت اتصال: این دستگاه ها می توانند از طریق کابل به رایانه متصل شوند و اطلاعات شما را چاپ می کند. بعضی از فیش پرینتر ارزان ممکن است از پورت های اتصال پشتیبانی نکند و به شما امکان اتصال به رایانه را ندهد، اما دستگاه هایی که دارای پورت های متنوعی هستند به شما امکانات بیشتری برای اتصال می دهند. از پورت های مورد استفاده بر روی فیش زن ها می توان به USB، Serial، Parallelو شبکه اشاره کرد. امروزه با ورود پرینتر های وایرلس، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. این تکنولوژی این امکان را به شما میدهد تا از طریق وای فای به رایانه و گوشی های هوشمند متصل شوید و عملیات چاپ را انجام میدهد.

4. سرعت چاپ: همه چاپگرهای صدور فاکتور سرعت های متفاوتی دارند. برای کار هایی با حجم بالا از پرینتر با سرعت بالا استفاده می شود که از نظر قیمت گران هستند، اما در صورت حجم کاری کم با سرعت متوسط و قیمت مناسب تر پیشنهاد می شود.

5.اپلیکیشن: بعضی از فیش پرینتهای حرارتی با نرم افزارهای خاصی کار می کنند و تولید کننده این نرم افزار یک حساب کاربری را پشتیبانی می کند. درصورتی که از حساب کاربری ارائه دهنده های دیگر می خواهید استفاده کنید، پیشنهاد می شود سخت افزاری را انتخاب کنید که با نرم افزار شما سازگاری داشته باشد.

6.رزولوشن چاپ: یکی دیگر از مواردی که بر روی کیفیت چاپ تاثیر گذار است رزولوشن و دقت چاپ است. در صورتی که رسید های شما کوچک است دستگاهی را که با دقت حداقل 200dpi است را انتخاب کنید و همچنین برای رسید های بزرگ تر رزولوشن 400dpi بسیار مناسب است.

فیش پرینتر صنعتی

نوع دیگری از پرینتر های صدور فیش مورد استفاده مشاغل صنعتی قرار گرفته است که در بازار با عنوان فیش پرینتر صنعتی نامیده می شود. این نوع از فیش زن ها متفاوت از مدل فروشگاهی بوده. همانطور که از نامش پیداست مورد استفاده محیط های خطرناک صنعتی مانند کارخانه ها قرار می گیرد. یکی از ویژگی های مهم این دستگاه مقاومت بالای آن در مقابل گرد و خاک، آب و ضربه است. این چاپگر برای حجم کاری بالا طراحی شده است و به همین دلیل از طول عمر بالایی برخوردار است. رسید و فاکتورها توسط این دستگاه به صورت خوانا و با ماندگاری بالا چاپ می شود.

امروزه فیش پرینتر های حرارتی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. علت آن کاربری و نصب آسان و پشتیبانی از پورت های متنوع است. شرکت آتیه اندیشان نیک سگال نوین فیش پرینتر ها را با تنوع مدل و برند برای کاربران گرامی عرضه کرده است. فروشگاه اینترنتی کیومیتا انواع پرینتر های صدور فیش را همرا با اطلاعات جامع در سایت قرار داده است که کاربران با مقایسه آنها بتوانند انتخابی مناسبی مطابق با نیاز خود داشته باشند.

خرید فیش پرینتر

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط