چگونه کیفیت چاپ پرینتر لیزری را افزایش دهیم؟

چگونه کیفیت چاپ پرینتر لیزری را افزایش دهیم؟

 

شیوه های مختلفی هستند که با کمک آنها میتوانید کیفیت تصاویر و اسناد چاپ شده از طریق پرینتر لیزری افزایش دهید. به طور کلی در چاپگرها به طور پیش فرض تنظیماتی برای چاپ مانند برنامه های کاربردی برای پردازش تنظیمات کاغذ و نوع و کیفیت اسناد وجود دارد که با استفاده از آن میتوان تاثیراتی بر بهبود کیفیت چاپ گذاشت.

عواملی مانند کیفیت کاغذ، وضوح چاپ، رطوبت،گرما و تراکم رنگ ها میتواند اثر مستقیم بر روی کیفیت خروجی بگذارد. ما در این مقاله قصد داریم راهنمایی های لازم را برای بهبود کیفیت چاپ پرینترهای لیزری برای تصاویر، گرافیک و اسناد چاپ شده را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم. 

 

برای مشاهده قیمت و خرید پرینتر لیزری از سایت کیومیتا کلیک کنید.

 

مراحل تنظیمات چاپ در پرینتر لیزری

  • تنظیم های پیش فرض را بر روی پرینترتان را تغییر دهید: تنظیمات پیش فرض در چاپگرهای لیزری متفاوت میباشد و برای دسترسی به این تنظیمات معمولا از پنل  default settings و یا printing preferences امکان پذیر است. در صورتی که آشنایی با این دستگاه ندارید میتوانید از طریق دفترچه راهنما دستور العمل ها را انجام دهید.برای بالا بردن کیفیت چاپ سه برچسب (متوسط) Normal ، (پایین) Low و (بالا) High وجود دارد که شما گزینه High را انتخاب نمایید.
  • تنظیمات کیفیت چاپ در برنامه کاربردی برای پردازش تصاویر و سند را تنظیم نمایید: شما میتوانید برای دسترسی به این تنظیمات گزینه Print را انتخاب نمایید و از طریق تب های Advanced Settings و یا Options  به آن دسترسی پیدا نمایید و quality را در بالاترین کیفیت تنظیم کنید. 
  • مطمئن شوید کارتریج به جایگزینی نیاز ندارد: این اطلاعات در پنل کنترل  قابل دسترسی میباشد و در صورتی که کارتریج شما نیاز داشته باشد جایگزین شود به صورت اتوماتیک اطلاع میدهد. برای جایگزینی آن میتوانید به دستوراتی که شرکت سازنده ارائه داده است مراجعه نمایید که این اطلاعات ها همراه با دستگاه ارائه میشود.
  • کاغذ مورد استفاده سازگار با پرینتر و جز کاغذهای پیشنهادی در تنظیمات کاغذ باشد: شما میتوانید در پنل کنترل در قسمت زیرین advanced printer settings و یا printing preferences در قسمت Type کاغذهای پیشنهادی توسط پرینتر را مشاهده نمایید.
  • برای نگهداری و تعمیر از دستورات سازنده پرینتر استفاده نمایید: در صورت نگهداری نامناسب امکان پایین آمدن کیفیت تصاویر و اسناد تولید شده وجود دارد. برای دسترسی به این دستورات بهتر است از طریق دفترچه راهنما و یا با مراکز معتبر تماس حاصل نمایید.
  • در هنگام چاپ از تصاویر و گرافیک با کیفیت در چاپ پروژه ها استفاده نمایید: وضوح تصویر یا رزولوشن  فایل اصلی بر روی خروجی نهایی چاپی تاثیر بسزایی دارد.بهتر است از تصاویر با رزولوشن 2400dpi استفاده شود.

تنظیم کیفیت چاپ در پرینتر لیزری

چگونه کیفیت چاپ پرینتر لیزری را افزایش دهیم؟

  • گرد و غبار و ذرات در صورتی که بر روی تونر و یا بخش های دیگر پرینتر قرار گیرد بر روی کیفیت چاپ اثر میگذارد پس بهتر است به طور منظم آن را تمیز نمایید.
  • تونر یکی از قطعات حساس میباشد که ممکن است آسیب ببیند و همیشه پیشنهاد میشود افقی قرار گیرد.پس بهتر است تونر را  در یک محیط  تمیز و بی خطر در بسته بندی قرار دهید.
  • برای بهبود کیفیت چاپ بهتر است از فایل های گرافیکی کیفیت بالا استفاده نمایید.
  • پرینتر و برنامه ها را برای بالا بردن کیفیت تنظیم نمایید که برای دسترسی به این تنظیمات میتوانید از منوی Print استفاده نمایید.
  • برای استفاده از کاغذ بهتر است از پیشنهاداتی که سازنده پرینتر ارائه داده است استفاده نمایید.در صورتی که از کاغذهای نامرغوب استفاده نمایید ممکن است بر کاهش کیفیت چاپ اثر گذارد. 
  • سرعت پرینتر را برای افزایش کیفیت تنظیم نمایید زیرا سرعت تاثیر بسیاری در کم رنگ یا پر رنگ شدن خروجی دارد.در صورتی که تصاویر و اسناد کم رنگ میباشد سرعت را کاهش و در صورتی که پر رنگ میباشند افزایش دهید.
  • یکی از عواملی که باعث کیفیت پایین چاپ میشود گرما میباشد. بهتر است پرینتر را از وسایل و محیط هایی که دارای گرمای زیادی هستند دور کنید. 
  • پرینتر را در محیط خشک و دور از رطوبت  و پنجره نگداری کنید.
  • اطمینان حاصل نمایید که پرینتر از آخرین سیستم عامل و درایور هایی که شرکت سازنده ارائه داده است استفاده میکند. به روز کردن آنها باعث بالا رفتن کیفیت چاپ میشود. برای این کار میتوانید در سایت اصلی سازنده در قسمت پشتیبانی آخرین درایور پرینتر خود را دانلود و نصب نمایید.

کالیبره کردن پرینتر لیزری

کالیبره کردن برای تطابق دادن رنگ ها طبق استانداردی که دستگاه تعیین کرده است میباشد. در پرینترهای لیزری کالیبره به دو روش دستی و اتوماتیک صورت میگیرد. در چاپگرهای رنگی اگر روشن باشند به صورت اتوماتیک 48 ساعت یک بار کالیبره صورت میگیرد. در صورتی که کارتریج تعویض شود پرینتر به صورت خودکار کالیبره میشود اما اگر کارتریج آن شارژ شود کالیبره باید دستی انجام شود.

مراحل کالیبره کردن پرینتر 

در نمایشگر پرینتر گزینه Menu را انتخاب نمایید و  بعد از انتخاب  System Setup گزینه Print Quality را انتخاب نمایید. در همه پرینترهای لیزری کالیبره کردن به این صورت میباشد.

 

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط