مشکل افتادن خطوط مشکی روی صفحه هنگام پرینت گرفتن

مشکل افتادن خطوط مشکی روی صفحه هنگام پرینت گرفتن

دستگاه های کپی و پرینتر سال ها میتوانند به راحتی کار کنند اما گاهی اوقات ممکن است دچار مشکلات چاپی شوند و خروجی را که میخواهیم به ما نمیدهد.قطعا مصرف کنندگان چاپگر در هنگام چاپ با مشکل افتادن خطوط سیاه بر روی  کاغذ رو به رو شده اند که بسیار آزار دهنده هستند.

میتوان گفت این مشکل در همه دستگاه های چاپی وجود دارد که علل های مختلفی دارد گاهی دلیل آن ساده و قابل حل میباشد.به عنوان مثال ممکن است در مرحله چاپ تنظیمات غلط و اشتباه وارد شده باشد یا مرکب دارای کیفیت بسیار پایینی باشد و همچنین مشکلات کاغذ از جمله بروز این مشکل میباشد.

گاهی مشکلات سخت افزاری دستگاه باعث این مشکل میشود و گاهی علت آن را استفاده بیش از حد دستگاه میدانند.ما در این مقاله قصد داریم عواملی که باعث ایجاد این مشکل میشوند و همچنین راه کارهای این مشکل را شرح میدهیم.

رفع مشکل خط افتادن هنگام پرینت

یکی از ساده ترین راه کارهای موجود تمیز کردن شیشه دستگاه پرینتر یا کپی میباشد.این کار شاید در نگاه اول ساده به نظر ساده برسد اما باید به چند نکته هنگام تمیز کردن توجه فرمایید.به عنوان مثال از مواد شوینده و پاک کننده مانند الکل،استون،آمونیاک و بنزین برای تمیز کردن به هیچ وجه استفاده نکنید.برای این کار از یک پارچه یا دستمال نم دار بدون پرز استفاده نمایید و بعد از اتمام آن شیشه را کاملا خشک نمایید.

برای لکه هایی که خشک شده اند و چسبیده اند میتوانید با دقت آن را با دست خود و به آرامی بخراشید.به صورت مرتب تونرهای اضافی را خالی کنید همچنین سینی کاغذ را تمیز نمایید.سینی میتواند جایگاه خوبی برای جمع شدن کثیفی ها میباشد.گاهی ممکن است خرده ریز و تکه های کاغذ گیر کرده باشد که در این صورت میتوانید قاب جلوی آن را باز کنید و آن را تمیز نمایید.

یکی از عواملی که بسیاری از کاربران به آن توجه نمیکنند تعداد کاغذهای قرار گرفته در سینی میباشد که باید کاغذهای اضافی را خارج نمایید و همچنین نحوه قرار گیری کاغذ در سینی میباشد در صورتیکه به طور صحیح قرار داده نشود باعث بروز این مشکلات میشود.

گاهی علت این مشکل نوع کاغذ مصرفی میباشد که مورد استفاده قرار میگیرد.برخی از کاغذها با دستگاه سازگاری ندارد و نامناسب میباشند.هرگز چند نوع کاغذ را همزمان در سینی قرار ندهید.برای حل این مشکل میتوانید به سایت سازنده دستگاه و یا دفترچه راهنمای آن مراجعه نمایید و کاغذ مناسب با دستگاه را قرار دهید.

گاهی کارتریج  دارای مشکلاتی میشود مثلا قسمتی از متن یا تصاویر پرینت گرفته نمیشوند یا صفحه به صورت خطوط مشکی چاپ میشود که برای حل این مشکل اول باید بررسی شود که  جوهر کارتریج آن تمام شده یا خیر در صورتیکه آن را تعویض نمودید باز با این مشکلات رور به رو شدید باید درام آن را بررسی کنید که ممکن است خراب یا کثیف شده باشد.

مسدود شدن هد پرینتر که بیشتر در پرینترهای جوهر افشان اتفاق میفتد یکی از علل این مشکل میباشد. در صورتیکه این راه کارها کمکی به شما نکرد ممکن است قطعات دستگاه مشکل پیدا کرده باشد که در این صورت با نمایندگی تعمیرات این دستگاه تماس حاصل نمایید تا به شما کمک کنند.

خطوط سیاه در هر دو طرف صفحه

کاغذها در پرینتر به کمک غلتکها و توسط یک تسمه منتقل میشوند.زمانی این اتفاق رخ میدهد که غلتک ها در داخل پرینتر کثیف شده باشند و زمانی که کاغذ از پرینتر عبور میکند خطوطی را در صفحه جای میگذارد.این موضوع زمانی رخ میدهد که بر روی هر دو طرف کاغذ خطوط مشکی ایجاد شود.

اگر این خطوط در کل صفحه و یا در قسمتی از صفحه باشد علت آن ممکن است خراب شدن تسمه باشد.در صورتی که گرد و خاک یا لکه روی این غلتک ها چسبیده باشد در پایین کاغذ خطی میاندازد.

مراحل رفع این مشکل:

  • با یک پارچه و یا دستمال آغشته به الکل ایزوپروپیل به آرامی غلتک ها را تمیز نمایید.
  • ذرات تونر داخل پرینتر را به کمک جارو برقی تمیز نمایید. 
  • در صورتی که با کمک این موارد مشکل برطرف نشد ممکن است غلتک را تعویض کنید.

برای این موارد گفته شده حتما دقت نمایید از دستکش استفاده کنید و به هیچ وجه دستانتان را به غلتک یا تسمه نزنید زیرا ممکن است لکه یا اثر بر روی آنها بماند که باعث مشکلات در چاپ میشود.در صورتیکه قادر به انجام آن نیستید حتما به یک متخصص در این امور مراجعه نمایید. 

 

 

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط