راهنمای خرید موبایل

راهنمای خرید موبایل

امروزه موبایل یکی از پرکاربردترین ابزار در زندگی بشر شده است که با پیشرفت تکنولوژی در حال تغییر هستند و در حال حاضر این گوشی ها در مدل و کاربردهای مختلفی برای کاربران ارائه شده است.امروزه همه افراد جامعه از جوان تا پیر به خصوص نوجوانان از کاربران پر مصرف این تکنولوژی میباشند.برای افراد تلفن های همراه یک وسیله ضروری به حساب میاید.امروزه برای موبایل ها نرم افزارهای متفاوتی ارائه شده است که میتوان به سرگرمی و بازی تا پرداخت قبوض،جا به جایی پول،ارتباطات تصویری و صوتی آنلاین،نرم افزارهای حسابداری،گرافیکی، اخبار و ... اشاره کرد.با وجود تنوع در قیمت ،مدل و کارایی این دستگاه اما معایبی هم دارد که این تنوع باعث سردرگمی کاربران در انتخاب و خرید گوشی همراه شده است.قبل از خرید موبایل چند نکته را باید در نظر بگیرید مثلا چه قدر میخواهید هزینه کنید،چه برندی را مدنظر دارید و چه ویژگی هایی برایتان مهم است بررسی کنید.فروشندگان موبایل بررسی کرده اند که خریداران معمولا دو یا سه ویژگی را همیشه مدنظر دارند. به عنوان مثال میخواهند اینترنت پرسرعت داشته باشند یا پشتیبانی از شبکه های اجتماعی برایشان مهم است.ما در ادامه فاکتور های مهم هنگام خرید گوشی موبایل را شرح میدهیم.

1.قیمت گوشی موبایل

اولین سوالی که هنگام قیمت گرفتن پیش میاید این است که علت این اختلاف قیمت ها چیست؟ مهمترین و اصلی ترین فاکتور در مورد قیمت گوشی ها،امکانات، ویژگی ها، کیفیت و سیستم عامل ارائه شده میباشد.سیستم عامل انروید توسط شرکت گوگل به بازار ارائه شده است که یک نوع سیستم عامل متن باز به حساب می آید بدین ترتیب برای استفاده از این سیستم عامل نیازی نیست کاربران هزینه ای برای آن پرداخت کنند ولی سیستم عامل ویندوزفون و اپل رایگان نبوده و برای استفاده از آن کاربران باید برای نصب آن هزینه ای را پرداخت کنند.مثلا برای خرید آیفون باید یک هزینه جداگانه برای سیستم عامل این گوشی پرداخت کنند.همانطور که گفته شد مهمترین علت تفاوت قیمت این دستگاه کیفیت و قابلیت های سخت افزاری آن ها میباشد.به عنوان مثال هر چه قدر کیفیت دوربین بیشتر باشد قیمت آن بالاتر است.ما به شما پیشنهاد میکنیم در ابتدا حداکثر هزینه که میخواهید بپردازید را مشخص کنید.

2. برند های تلفن همراه

در حال حاضر تلفن های همراه با برند های مختلفی وارد بازار شده اند که هر کدام ویژگی و قبلیت های متفاوتی را برای کاربران ارائه میدهند.در ادامه به معرفی این برندها و ویژگی های آن ها میپردازیم.

کمپانی اپل :این کمپانی به دلیل طراحی خاص گوشی های خود و کیفیت بالای آن طرفداران زیادی پیدا کرده است.با توجه به قیمت بالای این محصول اما توانسته است فروش خوبی را در چند سال اخیر پیدا کند.

کمپانی سامسونگ : یک کمپانی کره ای محبوب در جهان میباشد.این شرکت یکی از برند های معتبر در تولید موبایل میباشد.این برند گوشی های متنوعی با قیمت های متفاوت به بازار ارائه داده است.از بین برندهای معتبر و شناخته شده سامسونگ دارای بیشترین تنوع قیمت و مدل است.اگر به دنبال قابلیت های سخت افزاری متناسب با انروید هستید خرید گوشی های سامسونگ را به شما پیشنهاد میکنیم.

کمپانی سونی: این برند از گوشی ها به مقاومت سخت افزار در برار مایعات و گرد و خاک و همچنین دوربین هایی با کیفیت بالا مشهور هستند.گوشی های سونی در مقایسه با گوشی های سامسونگ پایین تر هستند و به اندازه ی گوشی های سامسونگ تنوع زیادی ندارند ولی از نظر قیمت تنوع زیادی دارند.اگر به دنبال گوشی های مقاوم و با دوربین کیفیت بالا هستید ما این برند را به شما پیشنهاد میکنیم.

کمپانی هواوی: هواوی یک برند ژاپنی میباشد که نسبت به برند های دیگر جدید تر میباشد.تنوع مدل و قیمت بسیار مناسبی دارد.این برند از گوشی ها قیمت های مناسبی نسبت به برندهای دیگر دارد.پایین بودن قیمت این گوشی ها به این معنا نمیباشد که کیفیت پایینی هم دارد بلکه این کمپانی توانسته گوشی هایی با کیفیت بالا و با قیمت مناسب به بازار ارائه دهد.در حال حاضر این برند توانسته است طرفداران خاص خودش را پیدا کند.

کمپانی شیائومی: یکی از برندهایی است که در ایران هنوز محبوبیت پیدا نکرده است.این کمپانی دارای گوشی های موبایل قدرتمند و با قیمت مناسب میباشد.در جهان این مدل از گوشی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و فروش بسیار بالایی دارد.

خرید گوشی موبایل

3.ابعاد گوشی

یکی از ویژگی هایی مهم در هنگام خرید گوشی،ابعاد آن میباشد.در گوشی های هوشمند ابعاد آن به سایز نمایشگر آن وابسته میباشد.برای مدلی مانند SE که دارای نمایشگر 4 اینچی میباشد میتواند به راحتی در دست جای بگیرد ولی برای تماشای فیلم یا بازی نمایشگر کوچکی است.برای گوشی هایی که نمایشگر بزرگتر از 4 اینچ دارند کاملا مناسب تماشا فیلم،بازی،گشت و کذار در شبکه های اجتماعی میباشد.یکی از مزایای صفحه نمایش های کوچک پایین بودن مصرف شارژ آن میباشد و صفحه نمایش های بزرگ مصرف شارژ بسیار بالایی دارند اما کار کردن با آن بسیار جذاب است.

4.دوربین

دوربین نقش مهمی در موبایل ها دارد.دوربین های چند مگاپیکسلی و بسیار با کیفیت وجود دارد که انتخاب را برای افراد سخت کرده است.اندازه مگاپیکسل در دوربین روشی برای ارزیابی کیفیت دوربین میباشد.افرادی که علاقه زیادی به عکاسی با موبایل دارند باید به این ویژگی در هنگام خرید توجه کنند.

5.حافظه

یکی دیگر از ویژگی های مهم گوشی حافظه میباشد.اگر در موبایل خود فیلم وعکس زیاد تماشا میکنید و یا موسیقی زیاد گوش میدهید یا از بازی زیاد استفاده میکنید به این نکته توجه داشته باشید که نیاز به حافظه بالایی دارید.

6.باطری و طول عمر آن

به انرژی ذخیره شده در باتری، ظرفیت باتری میگویند.ظرفیت باتری بر اساس سایز صفحه نمایش سنجیده میشود.صفحه نمایشگرهای بزرگ میزان مصرف باتری را افزایش میدهد.در هنگام خرید باید توجه داشته باشید سازندگان گوشی با صفحه نمایش بزرگ، باتری هایی را با ظرفیت بالا ارائه داده باشند.ظرفیت تنها عامل در میزان عمر باتری نمیباشد.هر یک از کمپانی ها در رابط کاربریشان تنظیمات ذخیره انرژی را دارند که با فعال کردن آن میزان قدرت پردازش و نور صفحه به حداقل میرسد و میزان مصرف شارژ کاهش پیدا میکند.اگر جز آن دسته از افراد هستید که در طول روز چندین ساعت با تلفن همراه خود کار میکنید هنگام خرید به باتری با طول عمر بالا آن توجه نمایید.

7.گوشی های ضد آب و مقاوم

سونی و سامسونگ گوشی های ضد ضربه و مقاوم میباشند.اگر گوشی موبایلتان در محیط مرطوب یا محیط های خطرناک که احتمال افتادن یا ضربه به دستگاه وجود دارد قرار دارد حتما دستگاهی مقاوم و محکم را انتخاب کنید.اگر از نظر بالا بودن قیمت مشکلی ندارید ما به شما گوشی های ضد ضربه را پیشنهاد میکنیم.

8.امکانات ارتباطی

در حال حاضر اپراتور موبایل از شبکه 4G پشتیبانی میکند اما این اینترنت همه مناطق تهران را پشتیبانی نمیکند.اگر گوشی شما از شبکه 4G پشتیبانی میکند یا نه بستگی به محل زندگی شما دارد.اگر قصد خرید گوشی دو سیم کارته را دارید ابتدا دو سیم کارت را برای پشتیبانی از شبکه 4G بررسی کنید در بعضی از این تلفن های همراه فقط یکی از سیم کارت ها از این شبکه پشتیبانی میکند و سیم کارت دیگر از 2G پشتیبانی میکند.

9.جنس بدنه‌

جنس بدنه گوشی موبایل رابطه مستقیم با طول عمر آن دارد.بیشتر گوشی های رده های پایین و میانه بدنه هایی از جنس پلاستیک دارند.گوشی های رده بالا با بدنه پلاستیکی قیمت پایینی دارند و در مقابل ضربه مقاومت زیادی ندارند اما گوشی های تلفن با بدنه فلزی مقاومت بالایی در مقابل ضربه و فشار دارند.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط