ویژگی‌های مانیتور‌ گیمینگ از دیدگاه گیمر‌ها

ویژگی‌های مانیتور‌ گیمینگ از دیدگاه گیمر‌ها

گیمر‌‌ها همیشه به دنبال دو عامل مهم کیفیت و سرعت در مانیتور به خصوص در اجرای بازی هستند و از این رو تولیدکنندگان بسیاری دست به تولید مانیتور‌های گیمینگ و حرفه‌ای زده‌اند که از هر لحاظی در بحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به بهترین شکل تجهیز شده‌اند. در نگاه اول برای هر گیمری که به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد، ویژگی‌های فنی نمایشگر است، بنابراین مانیتور‌های گیمینگ در هر برندی بی‌شک از بهترین تولیدات آن برند بوده.

مانیتور‌‌های گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارند؟

مانیتور‌های مخصوص بازی به ویژگی و امکانات خاصی نیاز دارند که در مانیتور‌های معمولی یافت نمی‌شود. در اینجا معیار‌های مهمی را در انتخاب و خرید این نوع نمایشگر‌ها از نظر گیمر‌ها شرح خواهیم داد.

برند: برند اولین معیار‌‌های انتخابی هر گیمری است و برخی نیز اعتماد خاصی به بعضی از برند‌ها دارند، به طوریکه حاضرند هزینه‌های بالایی را برای آن بپردازند.

زمان پاسخ‌گویی: این معیار بر اساس واحد میلی‌ ثانیه اندازه ‌گیری می‌شود و هر چه مقدار این واحد کمتر باشد، تغییر رنگ تصویر با کندی مواجه نخواهد شد. در واقع برای یک مانیتور گیمینگ زمان‌ پاسخ‌گویی بین 1 تا 4 میلی ثانیه فوق‌العاده است و سریع‌ترین بازی‌ها را از اکشن تا مسابقه‌ای با سرعت بالا اجرا می‌کند.

نرخ تازه‌سازی: نرخ تازه‌سازی یا همان Refresh rate به سخت‌افزار و کارت گرافیک مانیتور بستگی دارد. به عنوان مثال رفرش‌ریت 120 هرتز و حتی بالا‌تر مورد تایید بسیاری از گیمر‌ها است.

وضوح تصویر: یکی از معیار‌های بسیار مهم برای گیمر‌ها وضوح تصویر یا همان رزولوشن است که وضوح 4k و FULL HD انتخاب علاقه‌مندان به بازی بوده، بنابراین فکر خرید مانیتور گیمینگ با وضوح 1080 پیکسل را از سر به در کنید.

انواع رزولوشن در مانیتور گیمینگ

سایز صفحه نمایش: مور دیگری که بسیاری از گیمر‌ها به آن توجه می‌کنند، سایز صفحه نمایش مانیتور است که بر حسب اینچ محاسبه می‌شود. سایز ایده‌آل گیمرها چیزی بین 24 اینچ تا 34 اینچ است؛ که این سایز بر اساس فضای میز در نظر گرفته می‌شود.

مانیتور بازی در سایز‌های مختلف

پورت‌های ورودی و خروجی: اکثر گیمر‌ها مانیتور را به چند سیستم متصل می‌کنند و از این رو نیاز به پورت‌‌های بیشتری دارند تا برای برای اتصال به سیستم‌های مختلف دست باز‌تری داشته باشند. معمولا در مانیتور‌های گیم درگاه‌های کاربردی نظیر DisplayPort و HDMI برای دریافت تصویر بسیار کارایی دارند و بهترین کیفیت را انتقال می‌دهند.

پورت‌های ورودی و خروجی مانیتور گیمینگ

نسبت کنتراست: کنتراست در مانیتور‌های گیمینگ به طور معمول بالا بوده که تفکیک رنگی بین پیکسل‌ها ایجاد می‌کند و تاری را در نواحی تیره و روشن از بین می‌برد.

نسبت کنتراست در مانیتور‌های گیمینگ

فناوری‌های محافظت از چشم: انتخاب اول و آخر گیمر‌ها و حرفه‌ای‌ها مانیتور‌های گیمینگ با تجهیز به تکنولوژی‌های روز محافظت از چشم است که هدف آنها ارتقای کیفیت در بازی‌ است. این تکنولوژی‌ها کمک می‌کند تا در طولانی مدت به چشم‌ها آسیب وارد نشود.

برند‌های برتر تولید کننده مانیتور گیمینگ از نظر گیمر‌ها

مانیتورهای گیمینگ در بازار با برند‌های متنوعی موجود هستند که این تنوع کاربران را در خرید سردرگم می‌کند. در این قسمت بهترین مدل‌های مانیتور گیمینگ را معرفی کرده‌ایم، اما در آخر خودتان باید بهترین مانیتور را متناسب با شرایط‌تان انتخاب کنید.

ASUS: این برند یکی از برترین و مطرح‌ترین تولید کنندگان مانیتور‌های گیمینگ در دنیا بوده و به صورت تخصصی دست به تولید مانیتور بازی زده است. تمامی محصولات این برند با استقبال خوبی رو به رو شد و کاربران حین کار با آن هیچ نقص را احساس نخواهند کرد.

BENQ: یکی دیگر از برند‌های تولید کننده مانیتور مخصوص بازی برند بنکیو است که امکانات و قابلیت‌های باورنکردنی را با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه ارائه می‌دهد.

SAMSUNG: شرکت سامسونگ بعد از تولید مانیتور‌های خانگی و اداری، در بخش مانیتور‌های گیمینگ نیز شروع به فعالیت کرد که در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از گیمر‌ها قرار گرفت. مانیتور‌های گیمینگ سامسونگ در مدل‌های متنوع از ارزان‌ترین تا گران‌ترین در بازار موجود است.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط