مقایسه گوشی a71 با a80 سامسونگ

مقایسه گوشی a71 با a80 سامسونگ

امروزه با افزایش تنوع گوشی های موبایل هوشمند، نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی و قابلیت های گوشی های موبایل بیش از پیش حس می ‌شود. در این میان گوشی های سری A شرکت سامسونگ جزء بهترین گزینه ‌های موجود در بازار بوده و توانسته با طرفداران بسیار زیادی روبرو شود. با ورود گوشی ‌های سری A سامسونگ به بازار جهانی باعث شده گزینه ‌های پیش روی کاربران برای انتخاب گوشی مناسب گسترده‌ تر شود و هر چه گذشت، انتخاب از میان هم رده‌ های سری A دشوارتر شد. دو مدل A71 و A80 از گوشی هایی هستند که خیلی از کاربران در انتخاب یکی از این دو بر سر دو راهی قرار می گیرند. این دو مدل از گوشی های میان رده رو به بالای سامسونگ هستند که در برخی ویژگی ها نظیر صفحه نمایش و پردازنده وجه اشتراک دارند، اما از نظر برخی ویژگی ها نظیر سبک طراحی، کیفیت ساخت، دوربین و ... تفاوت های بسیاری در آن ها دیده شده است. A71 و A80 بی شک از بهترین گزینه های خرید فعلی پیش رویتان خواهند بود. در اینجا قصد داریم به مقایسه گوشی a71 با a80 بپردازیم و شما را در خرید این گوشی ها راهنمایی کنیم تا انتخابی صحیح داشته باشید.

مقایسه سیستم عامل و بستر نرم افزار ی A71 با A80

هر دو مدل گوشی از سیستم عامل اندروید بهره می ‌برند اما با این تفاوت که نسخه اندروید A80 ده و نسخه اندروید A71 نه است. همچنین رابط کاربری One UI به صورت پیش فرض بر روی هر دو گوشی نصب شده است. در مجموع هر دو گوشی از سیستم عامل و رابط کاربری مشابهی برخوردار هستند و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و قابلیت هایی مشابه را در هر دو شاهد خواهید بود. از نظر مقایسه نرم افزاری باید بگوییم که هر دو گوشی از سرعت و پایداری نرم افزاری یکسانی برخوردار هستند و کارهای روزمره را با هیچ مشکلی به راحتی اجرا میکنند. بنابراین بستر نرم افزاری هر دو گوشی عملکرد خوب و پایداری دارند. هچنین برنامه هایی نظیر تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک روی هر دوی آن ها قابل نصب است و کارهای روزمره از قبیل وبگردی، ارسال پیام، تماس و ... را هم در شرایط مختلف در هر دو محصول با سرعت بالا امکان پذیر است.

مقایسه سبک طراحی و کیفیت ساخت A71 با A80

دو گوشی A71 با A80 در نگاه اول شاید کمی شبیه به هم دیده شوند، اما اگر دقیق تر آن ها را بررسی کنید شاهد تفاوت هایی کوچک خواهید بود. یکی از مهمترین تفاوت ها در طراحی این دو محصول مربوط به یکپارچه بودن قاب گوشی A71 و کشویی بودن قاب گوشی A80 است. درواقع قاب پشتی A80 به صورت کشویی طراحی شده است. با این حال در طراحی A80 یک سبک خاص و متفاوت استفاده شده که در A71 دیده نشده است. از لحاظ ابعاد و حجم، تقریبا وضعیت یکسانی با یکدیگردارند، با این تفاوت که ضخامت A80 بیشتر از ضخامت A71 است و از لحاظ وزنی نیز به دلیل ضخامت بیشترسنگین تر به نظر می رسد. با این میزان ابعاد همچنان در دست گرفتن هر دو گوشی حس خوبی را به کاربر منتقل می ‌کند. با وجود این تفاسیر گفته شده در خصوص مقایسه گوشی a71 با a80 سامسونگ از نظر طراحی و کیفیت باید بگوییم A80 در وضعیت بهتری قرار دارد.

مقایسه پردازنده، رم و حافظه داخلی A71 با A80

تراشه‌ های به کار رفته در A80 و A71 مشابه و یکسان هستند و هر دو از تراشه Snapdragon 730G همرا به پردازنده مرکزی هشت هسته ‌ای بهره می ‌برند که این پردازنده شامل شش هسته Kyro 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی و دو هسته Kyro 470 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتزی است. علاوه بر این پردازنده گرافیکی Adreno 618 که وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد در این دو گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. در مقایسه گوشی a71 با a80 از نظر حافظه باید بگوییم a71 در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارد اما a80 ظرفیت های 8 و 128 گیگابایتی دارد و از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی نمی کند. با توجه به اینکه سخت افزار دو گوشی سامسونگ وضعیت نسبتا مشابهی دارند، بازده پردازشی و قدرت عملکردشان نیز مشابه است.

مقایسه صفحه نمایش گلکسی A71 با A80

امروزه بسیاری از گوشی های موبایل هوشمند به صفحه نمایش های بزرگ مجهز شده اند که دو گوشی A71 و A80 نیز به همین سبک طراحی شده اند. صفحه نمایش هر دو مدل از پنل 6.7 اینچی Super AMOLED تشکیل شده و کیفیتی برابر با 2400x1800 پیکسل را ارائه می دهند. بنابراین نمایشگر دو گوشی تشابه کاملی با یکدیگر دارند و وضعیت یکسانی را ارائه داده اند. تفاوت هایی هم در این زمینه در A80 و A70 وجود دارد؛ به عنوان مثال لنز دوربین سلفی A71 در بخش فوقانی صفحه نمایش تعبیه شده اما در A80 هیج دوبین سلفی مشاهده نمیشود. اگر به گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ علاقه دارید، گلکسی A71 و گلکسی A80 گزینه ای ایده آل و مناسب برای شما خواهد بود.

مقایسه صفحه نمایش گلکسی A71 با A80

مقایسه دوربین A71 با A80 سامسونگ

با مقایسه گوشی a71 با a80 تا اینجا تقریبا در همه زمینه ها وضعیت مشابهی داشتند اما در خصوص دوربین به این صورت نیست. درواقع از اصلی ترین تفاوت های بین این دو گوشی موبایل مربوط به دوربین است. دوربین اصلی A71 از 4 لنز 64 مگاپیکسلی از نوع Wide ، یک لنز 12 مگاپیکسلی Ultrawide ، یک لنز 5 مگاپیکسلی Macro و 5 مگاپیکسلی عمقی Depth تشکیل شده و قابلیت های بسیاری را نظیر عکسبرداری پانوراما، ضبط ویدیو های 4k، فوکوس خودکار و HDR را ارائه می دهد. در سمت مقابل دوربین Galaxy A80 از سه لنز 48 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولتراواید و و لنزی عمقی و از نوع TOF 3D تشکیل شده و همانند مدل A71 قابلیت هایی همچون عکسبرداری پانوراما، عکس برداری پرتره و ... را در اختیار کاربران قرار می دهد. با مقایسه دوربین a71 با 80 aباید بگوییم که در محیط هایی با نور مناسب دوربین هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند، اما با دوربین گوشی Galaxy A71 تصاویر با جزئیات و شادابی بیشتری ثبت خواهند شد. در خصوص دوربین سلفی نیز باید بگوییم دوربین سلفی A71 از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید بهره می برد که از HDR و ضبط ویدیو های FULL HD عکس های پرتره پشتیبانی می ‌کند، اما دوربین سلفی A80 همان دوربین اصلی است که با قابلیت چرخش 360 درجه به دوربین سلفی تبدیل شده است. بنابراین با توجه به این ویژگی طبیعتا شما می توانید سلفی های عالی را با a80 ثبت کنید.

مقایسه دوربین A71 با A80 سامسونگ

مقایسه باتری و شارژدهی A71 با A80

ظرفیت باتری این دو گوشی موبایل هوشمند گلکسی بسیار متفاوت در نظر گرفته شده است. سامسونگ از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعتی در گوشی Galaxy A80 استفاده کرده که با یک بار شارژ می ‌تواند تا یک روز و نیم کامل انرژی خود را تامین کند؛ اما ظرفیت باتری گوشی Galaxy A71 نسبت به A80 بیشتر بوده و به 4500 میلی آمپر ساعت می ‌رسد. با مقایسه گوشی A80 با A71 می توان به طور جدیت گفت که باتری A71 با یک مرتبه شارژ تا 2 روز انرژی مورد نیاز کاربر را تامین سازد. بنابرابن اگر قدرت شارژدهی باتری برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، گوشی A71 کیفیت عالی را در این زمینه ارائه می دهد و وضعیت بهتری را در مقایسه با گلکسی A80 دارد. در نظر داشته باشید که قدرت شارژدهی باتری A80 ضعیف نیست، اما نسبت به a71 یک سر و گردن بالاتر بوده.

مقایسه باتری و شارژدهی A71 با A80

مقایسه قیمت A71 با A80 سامسونگ

این دو گوشی هوشمند شرکت سامسونگ از نظر قیمت تقریبا در یک رده قرار دارند و می‌ توانند برای کسانی که نیاز به یک گوشی با کیفیت و با حداقل هزینه دارند، گزینه بسیار مناسبی برای خرید باشد. بنابراین هر دو مدل از گوشی های خوش قیمت بازار هستند و با توجه به ویژگی هایی که دارند، قیمت مناسبی را هم ارائه می دهند. با توجه به برتری هایی که گوشی A80 نسبت A71 دارد، خرید A80 انتخاب بهتری خواهد بود. بنابراین اگر تفاوت قیمت ناچیز دو گوشی برایتان خیلی حائز اهمیت نیست، گوشی گلکسی سامسونگ A80 را خریداری کنید اما اگر از نظر هزینه محدودیت دارید، a71 نیز گزینه مناسبی است.

A71 یا A80 کدام را بخریم؟

هر دو گوشی می‌ توانند برای کاربر معمولی تجربه ‌ای عالی را به همراه داشته باشند، اما سلیقه شخصی بیشتر افراد به سمت خرید Galaxy A80 گرایش دارد و می ‌تواند گزینه خرید بهتری در مقایسه با مدل A71 باشد. اگر به ظاهر و کیفیت ساخت اهمیت می ‌دهید، A80 انتخاب بهتری در مقایسه با A71 خواهد بود اما اگر به مواردی نظیر قدرت شارژدهی باتری و کیفیت عملکرد دوربین اهمیت می ‌دهید، A71 ‌می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. هر دو گوشی از نظر برخی از مشخصات فنی تفاوت چندانی با پرچمداران ندارند. گلکسی A80 با بهره بردن از دوربین چرخشی این امکان را به می دهد تا از سنسور های دوربین برای ثبت تصاویر سلفی نیز بهره ببرید. از طرفی A71 با بهره بردن از مشخصات فنی یک پرچمدار، از طراحی بسیار زیبای صفحه نمایش مشابه با سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس بهره برده است. حال اینکه کدامیک از آن ها ارزش خرید بیشتری دارند، تا حد زیادی به سلیقه شخصی کاربر و انتظاراتی که میخواهد دارد.

ثبت نظر
کد امنیتی