تفاوت گوشی سامسونگ و شیائومی

امتیاز کاربران : 5 از 5
تفاوت گوشی سامسونگ و شیائومی

تفاوت گوشی های سامسونگ و شیائومی با یکدیگر

سامسونگ یکی از پیشگامان بازار گوشی های هوشمند بوده، که از آن زمان رشد چشمگیری داشته و رقابت های بزرگی را در بازار به وجود آورده است. در حالی که پیش از این بین سامسونگ و اپل رقابت شدیدی بود، اما از آن زمان این حوزه به سمت شرکت هایی مانند شیائومی تغییر پیدا کرد. سامسونگ مدت زیادی است که گوشی های هوشمند مختلفی را در قیمت های متنوع ارائه داده، اما با ورود شیائومی، سامسونگ در هر زمینه ای با رقابت جدی تر روبرو شد. درواقع هر دو تولید کننده، گوشی های هوشمند جدید تر و به روز‌تری از گذشته به بازار عرضه کرده اند که منجر به افزایش درگیری شیائومی و سامسونگ شده است. در حالی که برخی از ویژگی های شیائومی بهتر است، به خصوص از نظر سخت افزاری، سامسونگ همچنان خود را در بازار حفظ کرده است. البته این ویژگی و قابلیت ها همه به نیازهای کاربر بستگی دارد. هر دو شرکت سازنده گوشی همراه هر چند وقت یکبار مدل های بیشتری را در مقایسه با قبل معرفی می کنند و این باعث افزایش اختلافات شیائومی در مقابل سامسونگ می‌شود. در ادامه مقایسه کلی بین گوشی‌های شیائومی و سامسونگ خواهیم داشت.

مقایسه گوشی های سامسونگ و شیائومی

همانطور که اشاره شد بازار سامسونگ چندین برابر شیائومی بوده، و اگر میزان فروش برای شما از اهمیت بالای برخوردار است، این سامسونگ است که رتبه اول را در مقایسه با شیائومی دارد. سامسونگ آنقدر قدرت دارد که بدون وجود شیائومی بتواند به اهداف خود ادامه دهد. به عنوان این دو رقیب هر دوی آن ها گوشی های موبایل هوشمندی را به مشتریان ارائه داده اند که زندگی آن ها را تغییر داده است.

مقایسه شیائومی و سامسونگ از نظر کیفیت

کیفیت سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم گوشی های سامسونگ به دلیل کیفیت بالای خود به این جایگاه رسیده و همچنان این جایگاه را حفظ کرده است. در این راستا نیز تمامی تلاش خود را در این زمینه گذاشته و تا به امروز به هیچ وجه گوشی بی‌ نقصی نبوده و تمامی، تولیدات خود را در سه کلاس پایین‌ رده، میان ‌رده و پرچمدار روانه بازار میکند که هر کدام ویژگی و قابلیت های به خصوص خود را دارند. پایین رده های سامسونگ از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه بوده و برای مصارف روزانه و سبک مورد استفاده قرار میگیرد و به دلیل قیمت پایین محبوبیت و فروش خوبی را در بازار کسب کرده است. میان رده های سامسونگ که در برخی از مشخصات و ویژگی ها مشابه پرچمدار طراحی شده، مورد استفاده بسیاری از کاربران حرفه ای نیز قرار گرفته که در مقایسه با پرچمدار قیمت مناسب تری را ارائه داده است.گوشی های پرچمدار سامسونگ همان طور که از اسمش پیداست در صدر بازار جا پیدا کرده است و مورد توجه کاربران حرفه ای و افرادی که کارهای سنگین با گوشی دارند قرار گرفته است. با توجه به قابلیت و ویژگی هایی که ارائه می‌دهد قیمت بالایی  زا نیز دارد. شرکت شیائومی نیز از نظر ساخت و کیفت، گوشی‌های خود را تنها در دو کلاس میان رده و پایین رده ارائه داده اما در تنوع مدل‌ بهترین است که آمار فروش جهانی بسیار بالا، این موضوع را ثابت می‌ کند.

مقایسه سامسونگ و شیائومی از نظر قیمت

 در مقایسه قیمت گوشی موبایل، بهترین گوشی های شیائومی دارای مشخصات و ویژگی های چشمگیری هستند، و قیمت گوشی شیائومی نسبتاً مقرون به صرفه است. این شرکت چینی نسبتاً تازه وارد محسوب شده و در بازار طرفداران زیادی دارد. از نظر سطح کیفی نیز به دلیل استفاده از مواد اولیه ارزان، یک رده پایین‌تر سامسونگ می‌باشد. شیائومی گوشی های میان رده و مقرون به صرفه را معرفی کرد تا مصرف کنندگان سطح اقتصادی پایین تری را در نظر بگیرند و در ساخت آنها از جدیدترین ویژگی‌ها و عملکردهای به روز استفاده کرده است. با این حال، سامسونگ در مقابل شیائومی، هنوز آماده تسلیم شدن نیست. سامسونگ نیز با تولید گوشی های پرچمدار و میان رده تمامی گوشی های زیادی در بازه های قیمتی مختلف، نیازهای کاربران را تا حرفه ای ها تامین نمود. بنابراین قیمت گوشی سامسونگ بیخودی و بدون دلیل نیست.

گوشی های شیائومی و سامسونگ از نظر ظاهری

رقابت شیائومی در مقابل سامسونگ بیشتر در ارائه طراحی متمرکز شده است. استفاده و کاربری آنها برای خریداران ساده است؛ علاوه بر این طراحی های جذابی نیز دارند. سامسونگ بیشتر به مدل های خود زاویه ای می دهد که باعث می شود گوشی های هوشمند خود به عنوان یک محصول برتر به نظر برسد، در حالی که شیائومی به طور کلی از رنگ های جذاب و ساده با طراحی های زیبا استفاده می کند. به طور کی این دو کمپانی از به روزترین طراحی ها استفاده می کنند تا در این رقابت از دیگری عقب نمانند.

گوشی موبایل سامسونگگوشی موبایل شیائومی

گوشی های سامسونگ و شیائومی از نظر مشخصات فنی

در گوشی های بالارده samsung شاهد تکنولوژی های جدید و به روز همراه با خلاقیت هستید. این قابلیت به پایین رده های سامسونگ نیز سرایت کرده است. امکاناتی نظیر سنسور اثر انگشت، دوربین های با کیفیت، سیستم عامل اندروید و قابل ارتقاء و قابلیت دو سیم در اکثر مدل ها از امکانات کاربردی این گوشی های سامسونگ میباشد.گوشی های سامسونگ از تنوع بالایی از لحاظ مشخصات فنی برخودار بوده و از دوربین های با کیفیتی در بین برندها بعد از اپل برخوردار است.ضمن اینکه گوشی های سامسونگ در تست قطعات نیز به خوبی امتحان خود را پس داده است.

گوشی های شیائومی از نظر سخت افزاری عملکرد خوبی دارند و پاسخگوی نیاز شما خواهند بود و از این نظر مشکلی نخواهید داشت.اما نسبت به مشخصات فنی از جمله درگاه کارت حافظه، در برخی مدل ها بی نصیب بوده که در نصب تعداد برنامه‌ها با مشکل مواجه خواهید شد زیرا از جمله مهم‌ترین دلایلی کند شدن گوشی را در پی ‌دارد. نکته دیگری که حائز اهمیت بوده این است که شیائومی همچنان قادر به اضافه کردن هندزفری به گوشی های خود خود نمیباشد. در خصوص کیفیت دوربین می توان گفت شیائومی موفق عمل کرده که دوربین های بسیار با کیفیت و بی رقیبی دارد. سامسونگ نیز برای اینکه از رقیب عقب نماند در طراحی دوربین های از کیفیت بالا تری استفاده کرده تا نظر مخاطبین را به خود جلب کند؛ به طوری به بسیاری از عکاسان حرفه ای استفاده از دوربین گوشی های موبایل سامسونگ پیشنهاد میشود.

طبق نظرسنجی Buyer Insights 2020، انتظار می رود سامسونگ در ماه های آینده فروش بیشتری داشته باشد که احتمالاً مارک های رقیب خود مانند شیائومی را تحت تأثیر قرار خواهد داد. در این بررسی مشخص شد که غول فناوری کره جنوبی از شیائومی پیشی خواهد گرفت، زیرا به احتمال زیاد مشتریان مارک های گوشی های هوشمند در 1 یا 2 سال آینده برای ارتقا گوشی بعدی خود انتخاب می‌کنند. به عبارت دیگر برای خرید گوشی موبایل، سامسونگ ممکن است محبوب ترین انتخاب برای گوشی هوشمند جدید باشد. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات کافی و لازم را در خصوص تفاوت و مقایسه دو برند سامسونگ و شیائومی ارائه داده باشیم.

ثبت نظر
کد امنیتی

نظرات کاربران

ارسال شده در ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

به سامسونگ رای میدم

مهدی ارسال شده در ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

من به سامسونگ رای میدم

محمد حجازی ارسال شده در ۲۶ دی ۱۴۰۰

من به سامسونگ ری میدم

محمد حجازی ارسال شده در ۲۶ دی ۱۴۰۰

من به سامسونگ ری میدم

محمد حجازی ارسال شده در ۲۶ دی ۱۴۰۰

من به سامسونگ ری میدم

محمد حجازی ارسال شده در ۲۶ دی ۱۴۰۰

من به سامسونگ ری میدم

ایلیا فراهانی ارسال شده در ۲۲ مهر ۱۴۰۰

من که به شیامی رای میدم

محصولات مرتبط