بهترین گوشی های گیمینگ 2021

امتیاز کاربران : 5 از 5
 بهترین گوشی های گیمینگ 2021

یکی از فناوری های جدیدی که پا به عرصه بازار موبایل گذاشته است، گوشی های گیمینگ است که این روز ها بسیار محبوب شده اند. این گوشی ها مخصوص بازی های حرفه ای ساخته شده اند و قادر به اجرای سنگین ترین و حجیم ترین بازی های موبایلی هستند. گیمینگ ها معمولا مستلزم استفاده طولانی مدت با تعاملات سریع و متوالی هستند و از این رو این نوع گوشی ها با دارای طراحی استاندارد، راحتی گیمر را تامین نموده و دارای بدنه ای با دوام هستند، به طوریکه نسبت به گوشی‌های معمولی، دارای سخت ‌افزار قدرتمند تری هستند و برای اجرای بازی‌های سنگین با مشکل رو به رو نخواهید شد. علاوه بر مشخصات فنی قدرتمند، از طراحی جذابی نیز بهره می برند و تمامی نیاز های کاربران را نظیر دوربین، ابعاد مناسب، وزن سبک و ... را نیز رفع می کنند.

خرید و مشاهده قیمت بهترین برند های گوشی موبایل در کیومیتا: قیمت گوشی موبایل

در حال حاضر نیز برند و مدل های متنوعی از این نوع گوشی های همراه در بازار موجود است که هر مدل ویژگی و قابلیت های خاص خود را دارد. در انتخاب بهترین گوشی گیمینگ باید عوامل مختلفی را مدنظر قرار دهید، از جمله‌ می‌توان به طول عمر بالای باتری، پردازنده قدرتمند گرافیکی، میزان حافظه رم و ... اشاره کرد. در ادامه قصد داریم این عوامل را در خصوص خرید گوشی های گیمینگ برای شما شرح دهیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب بهترین گوشی های گیمینگ

  • گرافیک : یکی از موارد مهمی که یک گیمر در زمان خرید با اید به آن توجه داشته باشد، قدرت گرافیک است. گرافیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و موجب کارایی بیشتر بازی می شود. همچنین با پردازنده گرافیکی و وضوح بالا جلوه بصری بازی‌ها بهتر نمایش داده می شود و بهبود نرخ فریم ریت با سرعت بیشتری پیش می رود. هر چه تعداد فریم‌ها بالا تر باشد بازی‌ ها روان‌ تر و سریع ‌تر اجرا میشود و از طرفی هم حین اجرای بازی کمتر هنگ می‌ کند. واحد پردازشگر گرافیکی (GPU) گوشی های هوشمند به راحتی قادر به اجرای بازی های سه بعدی هستند و این امر این امکان را به توسعه دهندگان داده تا در نهایت بازی ‌هایی و پیچیده ‌تری تولید کنند. همچنین GPU به CPU کمک می‌کند تا کارایی و سرعت گوشی شما افزایش یابد.
  • صفحه نمایش: از دیگر مواردی که می ‌بایست در خرید گوشی گیمینگ در نظر داشته باشید، صفحه نمایش بزرگ و پاسخ سریع لمس در اجرای بازی است. با این حال، برای انتخاب بهترین گوشی گیمینگ این مورد را در نظر داشته باشید که نمایشگر با سرعت بالا تجربه بازی بهتری را برای شما فراهم کند و از این رو اغلب کاربران علاقه مند به گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ هستند تا از تماشای فیلم و اجرای بازی نهایت لذت را ببرند.
  • باتری: یک گوشی موبایل گیمینگ به باتری کارآمد هم نیاز دارد، تا به شما امکان اجازه بازی در طولانی مدت را بدون نیاز به شارژ های متوالی دهد. امروزه تمام گوشی های گیمینگ چه پرچمدار چه میان رده به باتری‌هایی با ظرفیت بالا مجهز هستند و از طرفی هم از شارژ سریع پشتیبانی می‌ کنند.
  • اسپیکر: برای اجرای بهتر بازی ها، صدای قدرتمند بسیار مهم تلقی می شود. برای دریافت صدای بهتر استفاده از هدفون‌های گیمینگ پیشنهاد می شود؛ اما در صورت عدم دسترسی به هدفون، با استفاده از گوشی های مخصوص گیمینگ، به صدایی با کیفیت بالا دسترسی خواهید داشت. بیشتر سارندگان این گوشی های همراه از اسپیکر های استریو دوگانه استفاده می‌ کنند تا کاربر نهایت لذت را همراه با صدایی رسا ببرد.
  • پردازنده: برای اجرای بهتر بازی های سنگین، باید از پردازنده‌های نسل جدید و رم بالا استفاده شود که در گوشی های مخصوص گیمینگ این ویژگی در نظر گرفته شده است. یک گوشی گیمینگ به یک تراشه قدرتمند احتیاج داشته تا بتواند گرافیک روان و مناسبی را ارائه دهد و سیستم را به خوبی مدیریت کند. بنابراین به دنبال یک گوشی با تراشه قدرتمند باشید مخصوصاً اگر قصد اجرای بازی‌های سنگین گرافیکی را دارید.
  • حافظه داخلی و خارجی: به طور معمول بازی های موبایلی از داده های بسیاری برخوردارند که حجم زیادی از حافظه گوشی را اشغال می کنند. گوشی های موبایل گیمینگ باید علاوه بر ظرفیت بالای حافظه داخلی، از کارت حافظه خارجی نیز پشتیبانی کنند تا کمبود فضا در آن ها جبران شود.
  • تراشه: یک گوشی موبایل گیمینگ برای ارائه بهتر فریم ریت و گرافیک روان به یک تراشه قدرتمند نیاز دارد. بنابراین بسیار مهم است هنگام خرید به این ویژگی توجه نمایید، به خصوص اگر قصد اجرای بازی ‌های سنگین را دارید.
  • شخصی سازی: با استفاده از قابلیت شخصی سازی کاربر می تواند بر اساس سلیقه و نیاز خود اعمال نماید. از جمله این شخصی سازی‎ها می توان به تنظیمات سرعت پردازنده، رزولوشن صفحه نمایش و همچنین تنظیمات و ... اشاره نمود. در مواقع مورد نیاز کاربر می تواند بر اساس بازی مد نظر خود سرعت پردازنده گوشی را تنظیم نمایند. در مواقعی نیاز برای انجام بازی های سنگین کاربر می تواند سرعت پردازنده را افزایش دهد و برای بازی هایی که به سرعت بالای پردازنده نیاز نیست می تواند به راحتی سرعت پردازنده را کاهش دهد و متناسب با نیاز بازی آن را تنظیم نماید. این امر موجب کاهش مصرف باتری نیز می شود.

برخی از این گوشی‌ها مخصوص گیمینگ ساخته شده‌ و برخی پرچم ‌داران برند های مختلف هستند که سعی کرده اند در این زمینه این قابلیت را ارائه دهند. بنابراین شاید برای شما سوال باشد که بهترین گوشی گیمینگ 2021 چه مدل هایی خواهند بود؟ در ادامه شما را با چند مورد از بهترین گوشی های گیمینگ آشنا می ‎کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

 بیشتر بخوانید: بهترین و ارزان ترین گوشی های 5

لیست بهترین گوشی های گیمینگ در سال 2021

گوشی موبایل iPhone 11 Pro Max

آیفون 11 پرو مکس از گوشی های پرچمدار شرکت اپل است که در مقایسه با آیفون XS Max تفاوت بسیار کمی دارد. با تجهیز به صفحه نمایش با پنل Super Retina، نمایش شگفت انگیز و فوق العاده ای را به خصوص در بازی ها ارائه می دهد. علاوه براین تراشه قدرتمند A13 برای بارگذاری بازی‌ های واقعیت مجازی و انجام امور سنگین از دیگر امکانات این گوشی اپل هستند. این مدل نه فقط برای گیمینگ بلکه در لیست بهترین گوشی اپل در سال 2021 نیز قرار دارد و برای بازی کردن به مدت طولانی هم بسیار مناسب است. با اطمینان می توان گفت کاربر می تواند با خیالی آسوده بازی های متنوع و نرم افزار های مختلف بر روی گوشی iPhone 11 Pro Max نصب کند.

سیستم عامل iOS 13 قابل ارتقاء به iOS 13.4
سایز صفحه نمایش
6.5 اینچ
حافظه داخلی 64GB
RAM 4GB

iPhone 11 Pro Max بهترین گوشی گیمینگ

گوشی موبایل LG G8 ThinQ

این گوشی موبایل شرکت ال جی به عنوان یکی از بهترین گوشی های گیمینگ 2021 محسوب می ‌شود که به یک پردازشگر Qualcomm Snapdragon 855 و نمایشگر OLED با وضوح تصویر عالی مجهز شده است. شرکت ال جی در ساخت این گوشی از یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی استفاده کرده تا کاربر فضای زیادی برای ذخیره سازی بازی ها داشته باشد. با این مشخصات سخت ‌افزاری باید قیمت بالایی را برای این گوشی انتظار داشته باشید که می توان یکی از معایب آن دانست.

سیستم عامل Android 9.0 قابل ارتقاء به Android 10
سایز صفحه نمایش 6.1 اینچ 
حافظه داخلی 128GB 
RAM 6GB

 

گوشی موبایل LG G8 ThinQ بهترین گوشی گیمینگ 2020

گوشی موبایل iPhone XR

iPhone XR از گوشی‌های میان رده آیفون است که نسبت به iPhone XS و iPhone XS Max ضعیف ‌تر و ارزان قیمت تر است. چیپست این گوشی از نوع A12 Bionic بوده که برای استفاده از گیمینگ مناسب است و به راحتی سیستم‌ عامل‌های iOS 12 و iOS 13 را اجرا می کند. اگر به دنبال گوشی گیمینگ میان رده هستید، و در عین حال برند مورد نظرتان آیفون محسوب می‌شود، این گوشی انتخابی ایده‌ آلی برای شما خواهد بود. درواقع دلایل بسیاری برای انتخاب آیفون XR به عنوان یک گوشی گیمینگ وجود دارد، که راحتی اجرای بازی‌ها و باتری قدرتمند در برابر قیمت مناسب، از از دلایل اصلی آن است.

سیستم عامل iOS 12 قابل ارتقاء به  iOS 13
سایز صفحه نمایش 6.1 اینچ
حافظه داخلی 64GB ،128GB ، 256GB 
RAM 3GB 

گوشی موبایل iPhone XR بهترین گوشی گیمینگ میان رده

گوشی موبایل iPhone 8 Plus

گوشی iPhone 8 Plus با سیستم عامل و سخت افزار قدرتمند در فهرست بهترین‌ گوشی گیمینگ 2021 قرار دارد. این گوشی هوشمند آیفون در مقایسه با نسخه های iPhone X ،XR و XS دارای کوچک ‌ترین صفحه‌ نمایش است اما از نظر سخت افزاری می‌ توان به چیپست A11 Bionic و قابلیت اجرای آخرین سیستم‌ عامل‌ های ممکن اشاره کرد که به شما این امکان را می دهد به اغلب بازی های روز دسترسی داشته باشید و به عنوان یک گوشی هوشمند با ویژگی‌های مناسب گیمینگ محسوب می شود.

سیستم عامل iOS 11 قابل ارتقاء به iOS 13.6.1
سایز صفحه نمایش 5.5 اینچ
حافظه داخلی 64GB  ، 256GB
RAM 3GB

گوشی موبایل iPhone 8 Plus بهترین‌ گوشی گیمینگ 2020

گوشی موبایل Huawei P30 Pro

گوشی پرچمدار Huawei P30 Pro شرکت هواوی با ویژگی‌های مختلف خود مورد توجه بسیاری از کاربران به خصوص گیمرها قرار گرفته است. از ویژگی‌های این گوشی می ‌توان به چیپست Kirin 980، رم 8 گیگابایتی و باتری 4200 میلی ‌آمپری اشاره کرد که این ویژگی ها آن را برای اجرای بازی های سنگین مناسب کرده است. ضمن اینکه سیستم تهویه نیز از نقاط قوت آن محسوب شده و به شما اجازه خواهد داد که بازی‌های محبوب خود را به شکلی روان اجرا کنید.

سیستم عامل Android 9.0 قابل ارتقاء به Android 10
سایز صفحه نمایش 6.47 اینچ
حافظه داخلی 128GB ، 256GB ، 512GB
RAM 6GB ، 8GB

Huawei P30 Pro بهترین گوشی موبایل گیمینگ

گوشی موبایل Black Shark 2

این گوشی موبایل به‌ عنوان یک گوشی هوشمند گیمینگ در بازار ظاهر شده است و باتوجه‌ به برچسب قیمتی بسیار معقول خود مشتریان بسیاری را راضی نگه داشته است. از منظرهای بسیاری از جمله پردازنده قوی و صفحه ‌نمایش با کیفیت، عملکرد خوبی را دارد و ویژگی‌های خوب جانبی دیگر جهت گیمینگ نیز دارد. این گوشی از ابعاد نسبتا بزرگی برخوردار بوده، اما وزن کمی نسبت به سایر گوشی ‌های گیمینگ دارد. تمامی این ویژگی ها مهیاست تا لذت گیمینگ برای علاقمندان به این حیطه فراهم شود.

سیستم عامل Android 9.0 قابل ارتقاء به Android 10
سایز صفحه نمایش 6.39 اینچ
حافظه داخلی 128GB ،256GB
RAM 6GB ،8GB ،12GB

گوشی موبایل گیمینگ مدل Black Shark 2

گوشی موبایل Razer Phone 2

Razer Phone 2 از بهترین گوشی گیمینگ است که از ویژگی‌ های منحصر به‌ فردی بهره می‌ برد و عملکرد آن در مقایسه با مدل قبلی خودRazer Phone ، تا حد بسیاری بهتر شده است و سعی کرده در نسخه دوم ایرادات گیمینگ اول را برطرف کند. شرکت Razer با مجهز کردن این گوشی گیمینگ به نمایشگر IGZO LCD در سایز 5.7 اینچی و وضوح QHD بهترین نسبت تصویر 16:9 را برای گیمرها ارائه داده است. درواقع می‌ توان گفت Razer Phone 2، یکی از ایده ‌آل ‌ترین گزینه‌ها برای گیمرها در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

سیستم عامل Android 8.1 قابل ارتقاء به Android 9.0
سایز صفحه نمایش 5.72 اینچ
حافظه داخلی 64GB
RAM 8GB

گوشی موبایل Razer Phone 2 بهترین گوشی گیمینگ سال 2020

گوشی موبایل Galaxy S10

شرکت سامسونگ گوشی سری Galaxy S10 را با ویژگی های یک گوشی پرچمدار به بازار عرضه کرد و در کنار قابلیت‌های بسیار خوب و جذاب این امکان را می دهد به راحتی و با کیفیت بالا بازی های سنگین را اجرا کنید. جا دارد به لبه‌های گوشی نیز اشاره کنیم که برآمده هستند و از طریق آن‌ها میدان دید از بازی‌ها بهتر خواهد شد. البته نقطه قوت آن سخت افزار قدرتمند و صفحه ‌نمایش Super AMOLED است که در تجربه بازی‌های خود از حداکثر کیفیت بصری ممکن لذت ببرید. این گوشی در مقایسه با مدل های قبلی خود، برای بازی کردن بهینه‌ سازی شده و به عنوان اولین گوشی هوشمندی است که برای بازی‌های اجرا شده بر روی Unity بهینه شده است. بنابراین این پرچمدار شرکت سامسونگ می‌ تواند تجربه ‌بازی را برای شما به ارمغان بیاورد.

سیستم عامل Android 9.0
سایز صفحه نمایش 6.1 اینچ
حافظه داخلی 128GB، 512GB
RAM 8GB

گوشی موبایل S10 Galaxy بهترین گیمینگ 2020

گوشی موبایل OnePlus 7 Pro

OnePlus 7 Pro از گوشی های گیمینگ میان رده شرکت وان پلاس است و برای افرادی که به دنبال گزینه‌ ای اقتصادی‌ هستند بسیار مناسب خواهد بود. چیپست Qualcomm Snabdragon 855 و رم 12 گیگابایتی این گوشی از نظر قدرت برای گیمر ها مناسب بوده و بازی‌ ها را سریع ‌تر و راحت ‌تر اجرا می کند. همچنین نمایشگر QHD سبب خواهد شد که در اجرای بازی‌ ها از تراکم پیکسل بسیار بالایی بهره‌ مند شوید. ضمن اینکه اسپیکر‌ های استریو این گوشی گیمینگ میان رده حجم صدای بالا و شفافی را دارد و در بازی‌ هایی با موسیقی پاسخگوی نیاز های شما خواهد بود. البته ابعاد نسبتا بزرگ و وزن سنگین آن نسبت به رقبای خود، امکان تجربه بازی‌ با یک دست را نخواهید داشت که می توان یکی از عیوب بزرگ این گوشی هوشمند دانست.

سیستم عامل Android 9.0
سایز صفحه نمایش 6.67 اینچ
حافظه داخلی 128GB ، 256GB
RAM 6GB ، 8GB ، 12GB

گوشی گیمینگ OnePlus 7 Pro

گوشی موبایل ROG Phone II Asus

این گوشی تمامی ویژگی‌هایی که یک گیمر موبایل به آن‌ها احتیاج دارد را به صورت یک جا ارائه می دهد و نیاز گیمر ها را به خوبی تامین می کند. درواقع این گوشی طراحی شده تا هم کاربرانی که به دنبال گوشی گیمینگ هستند را جذب کند و هم کاربرانی که به دنبال گوشی اندرویدی قدرتمند می ‌گردند. نکته حایز اهمیتی که در این گوشی وجود دارد این است که کاربران می‌تواند بین رابط کاربری اندروید خام و بین رابط کاربری مخصوص گیمینگ سوییچ کنند و اجرای بهترین بازی های اندرویدی را در بالاترین سطح تجربه کنند و تا زمانی که انگشتانتان توانایی دارند بازی ها را اجرا می کند.


 

سیستم عامل Android 9.0
سایز صفحه نمایش 6.59 اینچ
حافظه داخلی 128GB ، 256GB ، 512G
RAM  12GB، 8GB

گوشی مدل ROG Phone II Asus بهترین گوشی گیمینگ

گوشی موبایل Asus ROG Phone 3

این گوشی هوشمند با تمام ویژگی و قابلیت های منحصر به فرد خود برای گیمر های بسیار ایده آل بوده و تمام نیاز آن ها را در تمامی بخش های نظیر نمایشگر عریض، سخت افزار قدرتمند و سیستم عامل روز تامین می کند. این ویژگی ها که به طور خاص برای گیمر ها طراحی شده که در اکثر گوشی های دیگر مشاهده نخواهید کرد.

سیستم عامل Android 10
سایز صفحه نمایش 6.59 اینچ
حافظه داخلی 128GB ، 256GB
RAM 8GB ، 12GB ، 16GB

گوشی موبایل Asus ROG Phone 3

گوشی موبایل OnePlus 8 Pro

این گوشی موبایل هوشمند نیز با امکانات منحصر به فرد خود در صدر بهترین گوشی های گیمینگ 2021 قرار گرفته است. در داخل این گوشی یک چیپست قدرتمند Snapdragon 865 وجود دارد که با حداکثر 12 گیگابایت رم ارائه شده است. در مورد صفحه نمایش باید بگوییم دارای صفحه نمایش 6.78 اینچی 1440x3168 با نرخ تازه سازی 120 هرتز است، بنابراین نمایش بازی بسیار واضح و روان خواهد بود. با پشتیبانی از 5G نیز می توانید در هر مکانی که هستید بدون تاخیر به صورت آنلاین بازی کنید و با باتری بزرگ 4510 میلی آمپری می توانید مدت زمان طولانی را بازی کنید.

سیستم عامل Android 10
سایز صفحه نمایش 6.78 اینچ
حافظه داخلی 128GB ،256GB
RAM 8GB ،12GB

گوشی موبایل OnePlus 8 Pro

گوشی موبایل iPhone 12 Pro

با این آیفون از اجرای بازی های پیچیده لذت ببرید و با پشتیبانی از پردازنده قدرتمند و فضای ذخیره سازی فراوان، از سرعت اجرای بازی ها ناامید نخواهید شد. به خوبی از پس تمام برنامه‌ های سبک و سنگین بر می ‌آید و هیچ کندی در آن مشاهده نمی ‌شود، همچنین بازی ‌ها کاملاً نرم و روان انجام می ‌شوند.

سیستم عامل iOS 14.1
سایز صفحه نمایش 6.1 اینچ
حافظه داخلی 128GB ،256GB ،512GB
RAM 6GB

گوشی موبایل iPhone 12 Pro

در این مقاله سعی کردیم بهترین گوشی های گیمینگ را معرفی کنیم تا با خرید آن‎ها یک تجربه فوق العاده ای از بازی با گوشی خود داشته باشید. اگر تجربه استفاده و خرید از هر کدام از این گوشی ها را دارید، در بخش ثبت نظرات، پیشنهاد و انتقادات خود را با ما و سایر خوانندگان سایت درمیان بگذارید.

ثبت نظر
کد امنیتی

نظرات کاربران

Mahyar ارسال شده در ۱۵ دی ۱۳۹۹

سلام من می خواستم یه گوشی بگیرم که بتونه پابجی را بدون لگد و باگ پشتیبانی کنه و توی این چند سالی که ازش استفاده میکنم عملکرد خوبی داشته ممنون میشم اگر به من کمک کنید و چند تا گوشی به من معرفی کنید

sare ارسال شده در ۹ شهریور ۱۳۹۹

good luck

محصولات مرتبط