بهترین دوربین گوشی برای عکاسی

امتیاز کاربران : 5 از 5
بهترین دوربین گوشی برای عکاسی

امروزه با گسترش و پیشرفت فناوری ها استفاده از دوربین گوشی برای عکاسی بسیار افزایش یافته است. با توجه به این رویکرد؛ تولید کنندگان گوشی های موبایل نیز تلاش نموده اند تا بهترین دوربین ها را برای این گوشی ها به بازار ارائه دهند. به عنوان مثال شرکت Apple کمپین با آیفون عکاسی کن (Shot on iPhone) را راه انداخته است که از این طریق بتواد دوربین گوشی ‌هایش را تبلیغ کند و بسیاری از برندهای دیگر نیز کارهایی نظیر این را برای تبلیغات خود انجام داده اند. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین گوشی ها از نظر دوربین هستید، در این مقاله قصد داریم به معرفی چند نمونه از این گوشی ها بپردازیم. پس با ما تا انتها همراه باشید.

 

برای اطلاع از قیمت برندهای مختلف گوشی موبایل روی لینک زیر کلیک کنید:

لیست قیمت گوشی موبایل

 

نکات مهم در عکاسی با گوشی موبایل

برخی از افراد تصور میکنند که عکاسی با گوشی موبایل، به آموزش یا نکات خاصی نیاز ندارد، اما باید بگوییم که این طور نیست. در ادامه این مطلب نکات جذابی را در خصوص عکاسی با گوشی برای شما شرح خواهیم داد.

  • هنگام عکاسی از سه پایه استفاده کنید: یکی از رایج ترین مشکلات عکاسى با گوشی های موبایل لرزش است که منجر به ثبت تصاویری تار خواهد شد. اما تا حدى میتوان لرزش دست‌ها را کنترل کرد. اگر می‌خواهید به نهایت کیفیت و جزئیات در عکس‌هایی که با دوربین گوشی ثبت کردید دست یابید، از یک سه پایه نگهدارنده گوشی استفاده کنید. با وجود سه پایه می‌توانید عکس‌هایی با کیفیت بالایی حتی در نور کم ثبت کنید.
  • قبل از عکاسی لنز دوربین را پاک کنید: زمانی که گوشی را در جیب یا کیف خود قرار میدهید در اثر تماس با دست یا شی موجب کثیف شدن لنز دوربین میشود. در نتیجه تاثیر بسیاری بر کیفیت عکس‌های شما خواهد گذاشت. کثیفی لنز مانع ورود نور به سنسور میشود و بر روی عکس نقاط تار و لکه ایجاد میشود. لازم است که در هر بار عکاسی لنز دوربین را با دستمال مخصوص لنز تمیز کنید.
  • تنظیم نور محیط: نور محیط یکی ار مهم ترین جنبه های عکاسی است. اولین کاری که موقع عکاسی با موبایل باید انجام دهید، توجه به نور است. به عنوان مثال زمانی که می خواهید از یک سوژه عکس بگیرید، دقت کنید که نور از بالای سر بر روی سوژه نتابد، زیرا موجب تاریک شدن آن می شود. علاوه بر این نکته دیگری که در این زمینه باید بگوییم این است که سوژه را پشت به نور قرار ندهید. زیرا سوژه کاملا تیره نمایش داده میشود.
  • فوکوس روی سوژه: از مهم ترین نکات، هنگام عکسبرداری و ثبت تصاویر مناسب، فوکوس است. گاهی میخواهید در یک محیط شلوغ و وسیع بر روی سوژه خاصی فوکوس کنید، اما دوربین گوشی نمی تواند آن را تشخیص دهد. در چنین حالتی باید دوربین را به سوژه نزدیک کنید تا دوربین روی آن برای شناسایی فوکوس شود.
  • انتخاب بهترین حالت عکاسی: فرقی نمی ‌کند که مدل گوشی شما چیست، به هر حال نرم ‌افزار دوربین گوشی شما حالت‌های مختلفی را برای عکاسی در موقعیت‌های مختلف دارد که شامل حالت عکاسی نرمال، عکاسی در شب، عکاسی در غروب، عکاسی در مهمانی و ... میباشد. با توجه به شرایط و محیط میتوانید بهترین حالت را برای عکاسی انتخاب کنید.
  • استفاده از حالت Burst Mode: از قابلیت هایی که تقریبا در دوربین تمام گوشی های هوشمند ارائه میشود، Burst Mode است. این قابلیت باعث میشود که در حین عکس برداری، چندین عکس را به صورت متوالی و خودکار ضبط کنید. اگر دست شما لرزش داشته باشد ممکن است سوژه‌ای که قصد عکس برداری از آن را دارید کمی تار شود. برای این منظور کسب بهتر است حالت Burst Mode را فعال کنید. بدین ترتیب بعد از ثبت عکس می ‌توانید تمام عکس ها را مشاهده کرده و هر موردی که کیفیت بهتری دارد را انتخاب کنید.
  • در فضای روشن از فلاش استفاده کنید: گاهی فلاش میتونه کیفیت عکس را بهتر کند، اما این اتفاق به ندرت در عکاسی شب می افتد. زیرا تاریکی شب موجب کنتراست بسیار شدید میشود و فلاش حالتی کاملا نامتعادل در نور عکس ایجاد میکند. اما در فضاهای روشن، فلاش میتونه کمی تیرگی‌ها رو پر کنه و سایه‌ها رو نرم‌ تر نمایش دهد.

لیست بهترین دوربین گوشی ها برای عکاسی در  2021

iPhone 11 -1

گوشی موبایل سری iPhone 11 در لیست بهترین دوربین گوشی های 2021 قرار دارد. این گوشی موبایل در قاب پشتی خود دو دوربین را جای داده است و حالت نوردهی طولانی در هنگام عکس برداری با نور کم در این مدل روشن می شود. این بدان معناست که دوربین آیفون 11 می تواند در تاریکی به راحتی مشاهده شود. اگر قصد دارید گوشی هوشمندی را برای عکس برداری با کیفیت خریداری کنید، این یکی از بهترین آیفون های موجود در بازار است.

گوشی موبایل سری iPhone 11 بهترین دوربین گوشی عکاسی

Galaxy S20 Plus -2

شرکت سامسونگ در ساخت گوشی‌ سری S20 Plus از چهار سنسور فوق ‌العاده استفاده کرده است که سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی بوده و با دیافراگم f/1.8 همراه است. یک دوربین فوق ‌العاده‌ی 12 مگاپیکسلی دیگر با دیافراگم f/2.2 نیز وجود دارد. تصاویر در حالت واید هم هنوز عالی به‌ نظر می ‌رسند. سنسور 64 مگاپیکسلی دیگر آن، از مهم‌ ترین ویژگی‌های این گوشی موبایل سامسونگ است که آن را به بهترین گوشی ها از نظر دوربین تبدیل کرده است.

گوشی موبایل Galaxy S20 Plus بهترین گوشی ها از نظر دوربین

3- Galaxy Note 10 Plus

همان ‌طور که انتظار می‌رفت در لیست بهترین دوربین گوشی 2021 ، سری Note 10 Plus شرکت سامسونگ هم قرار گرفته است. دوربین اصلی این گوشی از چهار لنز تشکیل شده است. سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.5 می ‌باشد. دیگر حسگر موجود در این گوشی، لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم f/2.1 و توانایی زوم اپتیکال 2x می ‌باشد. سنسور سوم 16 مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 است. لازم به ذکر است برای نورپردازی هم یک فلاش LED در نظر گرفته شده است. برای دوربین سلفی هم یک لنز 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده شده تا به کاربر در گرفتن تصاویر سلفی کمک کند.

گوشی موبایل Galaxy Note 10 Plus بهترین دوربین گوشی برای عکاسی

4- Xiaomi Mi Note 10 Pro

گوشی موبایل سری Mi Note 10 Pro با دوربین های فوق‌ العاده ‌ای که دارد توانسته در رده بهترین دوربین گوشی 2021 قرار گیرد. این گوشی موبایل شیائومی در قاب پشتی خود دوربین های پنج گانه قرار گرفته که باعث شده توانایی‌ آن در زمینه عکسبرداری افزایش یابد. لنز اصلی این گوشی 108 مگاپیکسلی است. دوربین بعدی یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله‌ پوتو دارد که برای عکاسی پرتره به کار میرود. دوربین چهارم هم از سنسور 20 مگاپیگسلی با زاویه دید باز بهره می ‌برد و یکی از بهترین سنسورهای زاویه باز است. این دوربین هم عکس‌های مناسبی ثبت می ‌کند. دوربین بعدی هم دوربین ماکرو است و با سنسور 2 مگاپیکسلی و برای عکاسی از فاصله بسیار نزدیک بسیار مناسب است.

گوشی موبایل سری Mi Note 10 Pro بهترین دوربین گوشی 2020

5- Huawei Mate 30 Pro

شرکت هواوی برای بالابردن کیفیت گوشی هواوی Mate 30 Pro از امکانات متنوعی استفاده کرده است. یک لنز 40 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض، لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو، لنز 40 مگاپیکسلی فوق عریض و در آخر یک سنسور TOF 3D کیفیت دهی به تصاویر این گوشی را دارند. بهره‌مندی از لنزهای لایکا، فلاش دوگانه‌ی (LED (dual-tone، پانوراما و HDR از دیگر قابلیت های دوربین Mate 30 Pro است.
 

گوشی هواوی Mate 30 Pro بهترین دوربین گوشی

6- OnePlus 8 Pro

این گوشی از دوربین های 4 گانه با لنزهای 48، 8، 48، 5 مگاپیکسلی تشکیل شده و از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی حفره ای بهره میبرد که تصاویر قابل قبولی ثبت و ضبط میکند. این لنزها نشان از یک دوربین قوی و با کیفیت، برای علاقه مندان به عکاسی با موبایل را دارد .این لنزها به ترتیب واید ، تله فوتو ، اولترا واید و عمق سنج میباشد که هرکدام وظیفه خاصی برای بهتر شدن تصاویر ، به عهده دارند.

گوشی موبایل مدل OnePlus 8 Pro بهترین دوربین گوشی

7- Google Pixel 4

گوشی موبایل Google Pixel 4 دارای دو دوربین 12.2 و 16 مگاپیکسلی از نوع عریض (Wide) و تله فوتو (telephoto) است. سنسور 12.2 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی 27 میلیمتر است. سنسور 16 مگاپیکسلی هم از دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی 50 میلیمتری برخوردار می باشد. وجود فلش LED دوگانه نیز در کنار این دوربین ها کمک می کند تا نور کافی به تصاویر منتقل شود و با وضوح و کیفیت بالا به ثبت برسند.

گوشی موبایل Google Pixel 4 از بهترین گوشی های عکاسی

8- Huawei P30 Pro

دوربین‌های گوشی Huawei P30 Pro آن ‌قدر خوب هستند که میتوان به عنوان بهترین گوشی از نظر دوربین از آن نام برد. عکاسی کردن در نبود نور کافی یا زوم بسیار زیاد به‌ راحتی با این گوشی انجام می ‌شود. دوربین های 4 گانه این گوشی هوشمند وظیفه خاصی را بر عهده دارند. سنسور اول در 40 مگاپیکسلی است و برای عکس‌ برداری و فیلم ‌برداری معمولی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. سنسور دوم از نوع تله است و با رزولوشن 8 مگاپیکسل برای زوم بالا بسیار کاربردی است. سنسور 20 مگاپیکسلی سوم هم از نوع التراواید برای عکاسی عریض میباشد.

گوشی مدل Huawei P30 Pro بهترین گوشی سال 2020

9- Honor 10

گوشی موبایل Honor 10 یکی از بهترین گوشی از نظر دوربین است که مشخصات خوبی را ارائه می دهد. هواوی برای این مدل گوشی از دوربین دوگانه و با کیفیت بالا استفاده نموده است. یکی از این دوربین ها 16 مگاپیکسلی و دیگری 24 مگاپیکسلی است و دارای دیافراگم f/1.8 می باشند و میزان نور ورودی را تا 50 درصد افزایش می‌دهد. در جلوی گوشی، دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 نیز قرار دارد.

گوشی موبایل Honor 10  بهترین دوربین گوشی

10- Sony Xperia 1

اگر در زمینه عکس برداری و فیلم برداری به صورت حرفه ای هستید، Sony Xperia 1 بهترین دوربین گوشی را به شما ارائه میدهد. سونی در ساخت این گوشی از دوربین های سه گانه استفاده کرده است و می‌تواند با نسبت 21:9 عکس بگیرد و کنترل دستی تمام روند عکاسی و فیلم برداری را برای شما فراهم می آورد و یک تصویر منحصربفرد را در اختیارتان میگذارد. کیفیت فیلم‌ برداری نیز با کیفیت 2160p و با سرعت 30 فریم در ثانیه انجام میشود.

گوشی موبایل Sony Xperia 1 بهترین دوربین گوشی برای عکاسی

11-iPhone 12 Pro Max

آیفون 12 پرو مکس یکی از بهترین دوربین های گوشی در سال 2021 است که با دوربین اصلی عریض خود در مقایسه با سایر مدل های آیفون 12 برجسته بوده. دوربین اصلی آیفون 12 پرو مکس با یک لنز فوق عریض با میدان دید 120 درجه و یک دوربین تله فوتو 65 میلی متری با بزرگنمایی نوری 2.5 برابر و بزرگنمایی دیجیتال 12 برابر تصاویری جذاب را ثبت میکند.

گوشی موبایل  آیفون 12 پرو مکس

12- Samsung Galaxy S21 Ultra

یکی از مشخصات جذاب در گوشی هوشمند Galaxy S21 Ultra مربوط به دوربین های قدرتمند است. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند تا 64 برابر، داده ‌های رنگی بیشتری را دریافت و پردازش کند. در کنار این دوربین اصلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض قرار گرفته که وظیفه ثبت تصاویر با زاویه‌ گسترده را دارد. دو لنز 10 مگاپیکسلی تله ‌فوتو دیگر برای عکاسی از مناظر دور دست بسیار کاربردی است.

گوشی موبایل Samsung Galaxy S21 Ultra

 

13- Samsung Galaxy Note 20 Ultra

دوربین به کار رفته در این گوشی هوشمند سامسونگ از فناوری دوربین های سه گانه برخوردار است که لنز اصلی آن 12 مگاپیکسل از نوع واید بوده و دو لنز دیگر 64 مگاپیکسل از نوع تله فوتو و 12 مگاپیکسل از نوع اولتراواید است. دوربین سلفی آن دارای لنز 10 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و با تشخیص فاز می باشد.

گوشی موبایل سامسونگ Samsung Galaxy Note 20 Ultra

 

ثبت نظر
کد امنیتی

نظرات کاربران

ناظری ارسال شده در ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

پیشنهاد شما برای عکاسی حرفه ای چه مدل برند هست؟

محصولات مرتبط