برند و سازنده کالا

محدوده قیمت مورد نظر(تومان)
مقایسه
جوهر 6 رنگ طرح میوا
جوهر 6 رنگ طرح میوا
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
مقایسه
 جوهر 4 رنگ طرح میوا
جوهر 4 رنگ طرح میوا
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
مقایسه
مقایسه

    جوهر پرینتر

    جوهر پرینتر چیست؟ جوهر پرینتر همان مایع رنگی است، که در پرینترهای جوهرافشان برای چاپ تصاویر به کار برده میشود. جوهر از رنگدانه یا رنگ تهیه شده که در بیشتر پرینترهای جوهر افشان شامل چهار رنگ اصلی مشکی، زرد، آبی و قرمز است و در برخی دیگر از پرینترها این تعداد رنگ ها به 6 رنگ نیز میرسد. از آنجایی که نوع جوهر در خروجی چاپ تاثیر بالایی دارد، لذا باید از جوهرهای اورجینال و مرغوب استفاده کرد.

    پرینترهای جوهرافشان از دو نوع جوهر مایع و جوهر جامد استفاده میکنند که پرینترهای مبنی بر جوهر مایع شفافیت و وضوح رنگی بالاتری را نسبت به جامد دارد، و به این دلیل استفاده از این آنها در صنایع چاپ تصاویر و گرافیکی بیشتر است.

    انواع جوهر پرینتر مایع 

    • Dye-Based: جوهر دای Dye (آبکی) از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون و به صرفه هستند. این جوهر به مرور زمان در معرض ماوراء بنفش کم رنگ میشود و چاپ رنگ آن شفاف تر و روشن تر از دیگر جوهرها است.این جوهر به سرعت پس از چاپ خشک میشود و به همین سبب احتمال خراب شدن و دست خورده شدن رنگ ها در چاپ کمتر میشود. جوهر Dye-Based به دلیل ساختار مولکولی کوچک موجب جذب فوری در کاغذ ها شده و پراکندگی رنگ کاهش پیدا میکند. با این حال با تماس یا برخورد آب یا رطوبت محیط موجب لکه دار شدن در چاپ میشود.
    • Dye-sublimation: جوهر سابلیمیشن با فناوری حرارتی بر روی صفحات چاپ منتقل میشود. تفاوت این مدل جوهر با جوهر دای معمولی در شفاف نبودن آن ها است. جوهر sublimation نور را از خود عبور نمیدهد که این خاصیت باعث ماندگاری بالای چاپ در مقابل نور است. به طور معمول پرینترهای مصرفی Dye-sublimation برای تولید لباس، عکس، کارت های شناسایی و ... طراحی و تولید شده اند. در نظر داشته باشید جوهر سابلیمیشن در پرینترهایی با هد اپسون نیز قابل استفاده است. هد پرینتر اپسون از نوع لرزشی بوده و پرینترهای برند کانن یا اچ پی از نوع حرارتی هستند و این جوهر به دلیل حساس بودن به حرارت که باعث خشک شدن سریع جوهر در هد پرینتر میشود.
    • Pigment-Base: جوهر پیگمنت Pigment در مقایسه با دای Dye از لحاظ اقتصادی بالاتر بوده که در کنار هزینه های بالا مزیت های بسیاری را نیز دارد.دانه های بسیار کوچک رنگ را در سطح کاغذ قرار میدهد و در مقابل کمرنگ شدن مقاومت میکند به طوری که مقاومتی حدود 200 ساله دارد. این جوهر ضد آب بوده و دوام بالایی را دارد. در حالی که جوهرهای Dye بعد از مدت زمانی کمرنگ میشوند.

    خرید جوهر پرینتر برای تمام انواع چاپگر

    انتخاب و خرید جوهر پرینتر بستگی به موارد چاپی روزانه و بودجه شما دارد.در اینجا به مواردی اشاره میکنیم که میتواند در خرید و انتخاب مناسب جوهر پرینتر به شما کمک کند.

    • اگر درمورد هزینه ها نگران هستید، جوهرهای Dye بسیار اقتصادی هستند.
    • اگربر روی کاغذهای براق چاپ میکنید، جوهرهای Pigment را انتخاب کنید.
    • اگر کیفیت رنگ چاپ تصاویر برایتان از اهمیت بالایی برخودار است، جوهر Dye را انتخاب کنید.
    • اگر پرینتر شما مدت زمان زیادی را در مقابل خورشید قرار میگیرد، جوهر پیگمنتی مناسب خواهد بود.