راهنمای رزولوشن ویدئو پروژکتور

راهنمای رزولوشن ویدئو پروژکتور

رزولوشن یا وضوح تصویر به مجموعه پیکسل هایی گفته می شود که تشکیل دهنده یک تصویر هستند. در ویدئو پروژکتور این پیکسل ها در تصاویر از بالا به پایین و از چپ به راست هستند. به عنوان مثال پروژکتوری که دارای وضوح 800x600 است تعداد 800 پیکسل از چپ به راست و 600 پیکسل از بالا به پایین دارد. هر چه تعداد این پیکسل ها بیشتر بوده وضوح و کیفیت تصویر بالا تر است. هر رزولوشن به صورت یک عدد نمایش داده میشود و از آنجایی که یادگیری و به خاطر سپردن اعداد دشوار است برای آنها یک سری اسامی خاص مانند SVGA ،UXGA ،XGA و SXGA تعریف شده است. که در ادامه به بررسی تخصصی آنها خواهیم پرداخت.

دیتا پروژکتور هایی که از رزولوشن بالا برخوردار هستند، تصاویر و ویدئو ها را با جزئیات و دقت بالا نمایش میدهند. که در این موارد پیکسل های زیادی بر رو تصاویر ایجاد میشود که هر کدام از این پیکسل های کوچک به سختی قابل مشاهده هستند. به طور کلی برای داشتن پروژکتور با کیفیت بالا باید هزینه بیشتری را برای خرید آن بپردازید. و همینطور ویدئو پروژکتور هایی که از کیفیت پایین تری برخوردار هستند قیمت ارزان تر و به صرفه تری دارند. این ویژگی کیفیت بستگی به کاربران دارد که می خواهند در چه مکان هایی و برای چه کاری از این دستگاه استفاده کنند. به عنوان مثال برای مصارف خانگی بهتر است دستگاهی را تهیه کنید که از کیفت متوسط برخوردار باشد و همچنین از نظر اقتصادی مقرون و به صرفه باشد.  اما برای استفاده های دیگر شامل اتاق های کنفرانس، همایش و آموزشی پروجکشن با رزولوشن بالا تهیه کنید که بتواند اطلاعات شما را با کیفیت مطلوب برای بینندگان ارائه دهد.

انواع رزولوشن ویدئو پروژکتور

انواع رزولوشن ویدئو پروژکتور

1. ( SVGA (800×600: شرکت های سازنده دستگاه ویدیو پروژکتور، مدل هایی را نیز برای کاربرانی که میخواهند هزینه کمتری را برای خرید آن بپردازند در نظر گرفته است. البته با پیشرفت فناوری ها رایانه ها و دستگاه های دیگر کیفیت خروجی بالایی دارند اما SVGA میتواند کیفیت مطلوبی را برای ارائه PDF یا پاورپوینت و برنامه های دیگری که نیاز به نمایش با جزئیات نداشته باشد مناسب است. از پروژکتور هایی که دارای رزولوشن SVGA بوده شامل MS506 ،MS550 ،MS531 و EBS05 است.

2. ( XGA (1024×768: پروجکشن های XGA قیمت مقرون و به صرفه ای دارند. امروزه بسیاری از رایانه ها و لپ تاپ ها از خروجی اصلی XGA برخوردار هستند و تطابق دادن دیتا پروجکشن XGA با وضوح اصلی XGA کامپیوتر یا لپ تاپ باعث شده است که هیچ گونه جزئیاتی را از دست ندهد. پروژکتور هایی نظیر MX550 ،MS527 ،M845X و X05 از رزولوشن XGA برخوردار هستند.

WXGA (1280×800) .3: دیتا پروژکتور های WXGA دارای صفحه ای عریض بوده و نسبت به XGA بسیار گران تر است. این دستگاه ها با رایانه و دستگاه های میان رده با صفحات عریض استفاده می شود. این نوع پروجکشن ها بسیار در حال رایج شدن هستند. EB-W29 ،W316ST و PJWXC1110 از پروژکتور های WXGA هستند.

4. (SXGA (1400×1050: این رزولوشن بین کاربران بسیار محبوب بوده و دارای چند انتخاب در بودجه و پیکربندی ارائه داده است. این نوع رزولوشن SXGA برای ارائه اطلاعات در پاورپویت و پی دی اف پیشنهاد نمی شود و برای اطلاعات گرافیکی همراه با نمایش بسیار دقیق با جرئیات مناسب است.

5. UXGA (1600×1200): پروژکتور های UXGA با رزولوشن بالا تمامی تصاویر و اطلاعات شما را همراه با جزئیات نمایش می دهد. از نظر اقتصادی گران قیمت بوده و از تمامی دستگاه های الکترونیکی شامل رایانه و لپ تاپ پشتیبانی می کند. در حال حاضر ویدئو پروژکتور با این رزولوشن بسیار در بازار کمیاب است.

6. (WUXGA (1920×1200: این نوع رزولوشن میتواند اطلاعات شما را به صورت فول اچ دی نمایش دهد. این نوع دستگاه ها بسیار گران قیمت هستند. مناسب مکان هایی که نیاز به نمایش محتوا با کیفیت بالا هستند بسیار مناسب است. از دستگاه های موجود که از این رزولوشن استفاده می کنند شامل U42 ،TW5600 ،HD142X و MX611 است.

4K .7: به طور کلی در تعریف این رزولوشن میتوان گفت وضوح تصاویر در آن 4 برابر بزرگ تر از رزولوشن فول اچ دی است. این ویدیو پروژکتور ها به تازگی وارد بازار شده است و به سرعت در حال پیشرفت است. از این رو تعداد کمی از پروژکتور ها از قابلیت 4K برخوردار هستند که شامل W1700 ،TK800 ،X12000 و W11000 است.

انتخاب رزولوشن مناسب برای ویدئو پروژکتور

انتخاب رزولوشن ویدئو پروژکتور کاملا بستگی به استفاده کاربران دارد. اگر به دنبال نمایش با جزئیات هستید یا برای ارائه تصاویر گرافیکی با کیفیت بالا هستید رزولوشن WXGA را پیشنهاد می کنیم. در صورتی که برای ارئه مطالب مانند پاورپوینت، پی دی اف، نمودار و ... اقدام به خرید ویدئو پروژکتور می کنید، پیشنهاد ما رزولوشن SVGA و XGA است. زیرا از نظر قیمت بسیار به صرفه بوده و نیاز به نمایش جزئیات نخواهید داشت. در ضمن به این نکته توجه کنید که بهترین وضوح برای پروجکشن شما، وضوح نمایش رایانه و لپ تاپی است که میخواهید پروژکتور را برای کار کردن به آن متصل کنید. گاهی لپ تاپ ها رزولوشن بالایی مشابه رزولوشن اصلی صفحه نمایش دارند.

شما کاربران گرامی می توانید برای اطلاعات بیشتر و یا خرید ویدئو پروژکتور با رزولوشن مطلوب با کیومیتا در ارتباط باشید. امیدواریم در این مقاله اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط